Μουσικη

Το μέλλον της διασκέδασης στα χέρια της Κορέας: Πώς η άνοδος της K-Pop αλλάζει τη μουσική βιομηχανία

Νέα virtual είδωλα κατακτούν τον κόσμο

Το μέλλον της διασκέδασης στα χέρια της Κορέας: Πώς η άνοδος της K-Pop αλλάζει τη μουσική βιομηχανία

Τα virtual Κ-Pop συγκροτήματα που κατασκευάζονται με deepfake τεχνολογία - Οι περιπτώσεις των Eternity και MAVE - Οι αλλαγές στη βιομηχανία της ψυχαγωγίας

Εκ πρώτης όψεως, οι Eternity μοιάζουν με οποιοδήποτε άλλο γυναικείο K-pop συγκρότημα που βγαίνει από το ίδιο καλούπι με παρόμοια γκρουπ από την Νότια Κορέα. Καρτουνίστικα, νεαρά κορίτσια που τραγουδούν pop μουσική με εκκεντρικές χορευτικές κινήσεις σε πολύχρωμα βίντεο. Αλλά, αυτό που ξεχωρίζει το γκρουπ από όλα τα υπόλοιπα, είναι το γεγονός ότι τα έντεκα (!) μέλη του είναι όλα avatars φτιαγμένα με deepfake τεχνολογία. Και δεν είναι το μοναδικό. Παρόμοια συγκροτήματα όπως οι Plave, FE:VERSE, Aespa and Nævis και Han YuA αλλάζουν τη βιομηχανία της ψυχαγωγίας.

Οι Eternity δημιουργήθηκαν ή μάλλον «κατασκευάστηκαν» στο εργαστήριο το 2021 από τη νοτιοκορεατική ΑΙ εταιρεία τεχνολογίας, Pulse9. Η ίδια η μητρική εταιρία περιγράφει το project ως «μια ματιά στο μέλλον της K-pop, ένα μέλλον όπου ο κόσμος της ψυχαγωγίας δεν περιορίζεται πλέον από τον ανθρώπινο παράγοντα». Τέτοιο εγχείρημα όμως, δεν είναι το πρώτο στην Κορέα. Ο Adam, o πρώτος virtual τραγουδιστής της χώρας δημιουργήθηκε το 1998, αλλά δεν κράτησε πολύ, καθώς η ακριβή τεχνολογία της εποχής δεν μπορούσε να το υποστηρίξει.

«Αυτά που κάνουμε με τις Eternity είναι κάτι το εντελώς καινούργιο. Νομίζω ότι είναι ένας νέο τρόπος να κάνεις business», δήλωσε στο BBC η Park Jieun, Διευθύνων Σύμβουλος της Pulse9. «Το πλεονέκτημα του να έχεις virtual καλλιτέχνες είναι ότι, ενώ οι μουσικοί της K-pop συχνά παλεύουν με σωματικούς περιορισμούς ή ακόμα και με ψυχολογικά θέματα επειδή είναι άνθρωποι, οι virtual καλλιτέχνες είναι απαλλαγμένοι από τέτοια κολλήματα».

Για να δημιουργήσει τις Eternity, η Pulse9 ξεκίνησε δημιουργώντας 101 γυναικεία πρόσωπα χρησιμοποιώντας την Deep Real AI, μια τεχνολογία deepfake, χωρίζοντάς τα σε τέσσερις ομάδες: χαριτωμένα, σέξι, αθώα και έξυπνα. Στη συνέχεια, η εταιρία οργάνωσε μια ψηφοφορία από τους fans της K-pop για να ψηφίσουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα και στο τέλος οι σχεδιαστές ανέλαβαν να τα τελειοποιήσουν σύμφωνα με τις προτιμήσεις των θαυμαστών.

[ETERNITY] 이터니티 'DTDTGMGN' MV

Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία deep-fake της Pulse9, τα εικονικά πρόσωπα των τραγουδιστριών μπορούν να προβληθούν πάνω σε πρόσωπα πραγματικών ανθρώπων, έτσι ώστε μέλη του γκρουπ να φαίνονται ακόμα πιο αληθινά. Ειδικά, όταν συμμετέχουν σε ζωντανές συνομιλίες, βίντεο και διαδικτυακές συναντήσεις με το κοινό τους.

Νέα virtual είδωλα κατακτούν τον κόσμο των video games, της μόδας και της τηλεόρασης

Και οι δραστηριότητές τους δεν σταματάνε εδώ. Όπως οι πραγματικοί μουσικοί celebrities, η Pulse9 σχεδιάζει να ξεκινήσει solo καριέρα για τα μέλη των Eternity ή να τα μετατρέψει σε influencers και μοντέλα επώνυμων προϊόντων. Μάλιστα, ένα από τα έντεκα μέλη έχει ήδη εμφανιστεί σε διαφήμιση μεσιτικής εταιρείας στη χώρα της.

Οι Eternity έχουν ήδη κυκλοφορήσει πολλά μουσικά βίντεο και, παρόλο που τα μέλη τους φαίνονται με την πρώτη ματιά ανθρώπινα, όταν τραγουδούν μπορείς να καταλάβεις ότι οι κινήσεις του στόματός τους δεν είναι σε τέλειο συγχρονισμό με τις φωνές. Και σε περίπτωση που αναρωτιέστε, οι φωνές των Eternity δεν είναι από κάποια ΑΙ. Είναι οι φωνές πραγματικών τραγουδιστών, για να κάνουν το γκρουπ να ακούγεται πιο αληθινό, καθώς η τεχνολογία δεν είναι αρκετά προηγμένη ώστε να μιμείται τους ανθρώπους με τόση ακρίβεια.

Η μόδα αναμένεται να γιγαντωθεί μέσα στα επόμενα χρόνια, καθώς οι εταιρείες ψυχαγωγίας σε συνεργασία με τις εταιρείες τεχνολογίας σχεδιάζουν να κατακλύσουν την αγορά με νέα virtual είδωλα. Αυτά θα «εργαστούν» και σε άλλους τομείς εκτός από την μουσική, όπως μόδα, social media και τηλεοπτικές σειρές, με τις εταιρίες βιντεοπαιχνιδιών να βιάζονται για το ποιος θα καλύψει την cyber αγορά. Η παγκόσμια ψηφιακή αγορά ανθρώπινων avatar εκτιμάται ότι θα εκτοξευθεί στα 527 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2030 από τα 10 δισ. που ήταν το 2010,σύμφωνα με την Emergen Research.

Γνωρίστε τις MAVE και το τραγούδι τους «PANDORA»

Siu, Zena, Tyra και Marty είναι τα ονόματα των τεσσάρων μελών του νοτιοκορεατικού ποπ συγκροτήματος MAVE. Το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του τον περασμένο Ιανουάριο με το τραγούδι «PANDORA». Τα τέσσερα μέλη είναι ηλικίας μεταξύ 19 και 20 ετών και προέρχονται από διαφορετικές χώρες, όπως ΗΠΑ και Ινδονησία, αν και όλες έχουν ασιατικά χαρακτηριστικά. Το πρώτο τους βίντεο κλιπ είχε περισσότερες από 26 εκατομμύρια προβολές στο YouTube και ήδη σαρώνουν στο TikTok με διαγωνισμούς χορού. Μέχρι τώρα, ήταν δυνατό μόνο για κορυφαίους καλλιτέχνες της K-pop, όπως οι Blackpink, να γίνουν τόσο διάσημοι σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Και όμως, οι MAVE είναι virtual συγκρότημα και το όνομά τους προέρχεται από τη φράση «meta wave», ενώ οι θαυμαστές τους αποκαλούνται MAZE.

[MV] MAVE: (메이브) _ PANDORA

Ο Sung-Ku Kang, υπεύθυνος τεχνολογίας της Metaverse Entertainment, της εταιρείας που βρίσκεται πίσω από τις MAVE, εξηγεί στην El País ότι το project περιλαμβάνει τον ίδιο σχεδιασμό όπως και στα ανθρώπινα συγκροτήματα. «Τα μέλη της εταιρείας είναι ειδικοί σε διάφορους τομείς, όπως βιντεοπαιχνίδια, ψυχαγωγία και μουσική», εξηγεί. «Και έχουν βαθιά κατανόηση του πώς να επιτύχουν καλά αποτελέσματα και να δημιουργήσουν αξιαγάπητους χαρακτήρες». Στο όλο project εργάζονται περισσότεροι από εκατό επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων, όπως γραφίστες, προγραμματιστές, χορογράφοι και άλλοι.

Το κλειδί της K-Pop βιομηχανίας: Virtual καλλιτέχνες που δεν γερνούν, απαλλαγμένοι από σκάνδαλα

Τι καλύτερο έχει όμως να δώσει ένα virtual συγκρότημα από avatars που δεν μπορεί να προσφέρει ο άνθρωπος; Όπως λέει ο Kang, «ως εικονικό γκρουπ, μπορείς να χορογραφήσεις με ταχύτητα και σε επίπεδο δυσκολίας που θα ήταν δύσκολο να πετύχει ένας πραγματικός τραγουδιστής και μπορείς να σκεφτείς κάθε είδους φανταστικό σενάριο όταν φτιάχνεις μουσικά βίντεο». Επισημαίνει επίσης ότι τα μέλη κανονικών γκρουπ έχουν συχνά διαφορετικά ταλέντα δημιουργώντας ανισορροπίες μεταξύ τους, ενώ οι virtual καλλιτέχνες μπορούν να συνεργαστούν χωρίς τριβές. Έχουν επίσης το πλεονέκτημα ότι μπορούν να βρίσκονται σε πολλά μέρη ταυτόχρονα. «Μπορούν να εμφανιστούν στην Κορέα και μια ώρα αργότερα στις ΗΠΑ ή απευθείας μπροστά σε θαυμαστές σε όλο τον κόσμο την ίδια στιγμή», λέει ο Kang.

Εκτός από την ηχογράφηση μουσικής και την δημιουργία μουσικών βίντεο, τα μέλη της MAVE μπορούν να αλληλοεπιδρούν σε πραγματικό χρόνο. Ο Kang διευκρινίζει ότι αυτό δεν είναι διαφορετικό από αυτό που κάνουν οι virtual YouTubers. «Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια ιδιαίτερη, συναισθηματική σύνδεση με κάθε θαυμαστή, αντί να έχουμε απλώς άλλη μια υπηρεσία chat bot», λέει, αναφερόμενος στο επίπεδο που έχει φτάσει η τεχνολογία σήμερα.

Αυτό που απαιτεί όμως την περισσότερη δουλειά είναι η χορογραφία που θα πρέπει να είναι όσο πιο ρεαλιστική γίνεται. «Χρειάζεται πολλή προσπάθεια για να κάνεις έναν virtual χορευτή να κινηθεί τόσο φυσικά όσο ένας άνθρωπος», λέει ο Kang. «Για να κάνουμε τις κινήσεις φυσικές, χρησιμοποιούμε τεχνολογία motion-capture για να καταγράψουμε τις κινήσεις πραγματικών ανθρώπων με μεγάλη ακρίβεια και τεχνολογία προσομοίωσης για να κάνουμε τα ρούχα και τα μαλλιά να κινούνται επίσης φυσικά». Για τη δημιουργία του μουσικού βίντεο του «PANDORA», χρησιμοποιήθηκε ένα τεράστιο στούντιο ύψους οκτώ μέτρων, με κάμερες κάθε είδους να καταγράφουν τις χορευτικές κινήσεις με τον ίδιο τρόπο όπως σε ένα πραγματικό μουσικό βίντεο. «Αυτό μας επέτρεψε να δούμε πώς οι χορευτές αλληλοεπιδρούσαν φυσικά με τις κάμερες και στην συνέχεια να κάνουμε το μοντάζ με αυτά που είχαμε ηχογραφήσει», προσθέτει ο Kang.

Για τις εταιρίες της K-pop που χρειάζεται να μανατζάρουν γκρουπ των δέκα και παραπάνω μελών, τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας είναι ξεκάθαρα. Τα virtual είδωλα δεν γερνούν, δεν μπλέκονται σε σκάνδαλα και το βασικότερο, κάνουν ό,τι τους λένε οι εταιρείες.

Όμως παραμένει το ερώτημα. Θα μπορέσουν να καθιερωθούν ως ηγέτες στον κόσμο της διασκέδασης και να κυριαρχήσουν στην αγορά; Ή θα καταλήξει άλλη μια μόδα όταν ξεφουσκώσει ο ενθουσιασμός του κοινού; Το κλειδί της επιτυχίας των BTS, του πιο επιτυχημένου κορεάτικου ποπ συγκροτήματος, είναι ότι κατάφεραν να δημιουργήσουν ξεχωριστό αφήγημα για κάθε ένα από τα επτά μέλη. Αυτό το αδιάκοπο δράμα γύρω από τις προσωπικές ζωές των τραγουδιστών κατάφερε να κρατήσει το κοινό προσηλωμένο και σε αυτό το σημείο είναι που το χάνουν οι virtual μπάντες. Οι θαυμαστές θέλουν καλλιτέχνες με ελαττώματα που μπορούν να γίνουν απρόβλεπτοι και να κάνουν «τρέλες» ή ακόμη και να τσαλακωθούν.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ