- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Use Your Illusion, 30 χρόνια κιόλας
H περιοδεία των Guns N’Roses, ηταν μια κολοσσιαία σειρά ζωντανών εμφανίσεων που διήρκεσε σχεδόν δύο χρόνια
Σεπτέμβριος 1991: οι Guns N’Roses κυκλοφορούν δύο άλμπουμ μέσα στην ίδια μέρα με τον τίτλο της περιοδείας που είχαν αρχίσει τον Ιανουάριο: Use Your Illusion
Στις 17 Σεπτεμβρίου 1991 κυκλοφόρησε το τρίτο studio άλμπουμ των Guns N' Roses: στην πραγματικότητα, δύο άλμπουμ ―το Use Your Illusion Ι και II ― που συνόδευαν την ομώνυμη περιοδεία του καλιφορνέζικου συγκροτήματος. Ήταν μια κολοσσιαία σειρά ζωντανών εμφανίσεων που διήρκεσε σχεδόν δύο χρόνια ξεκινώντας από το Ρίο ντε Τζανέιρο, κάνοντας τον γύρο του κόσμου και τελειώνοντας στο Μπουένος Άιρες. Όσοι είναι σήμερα πάνω από 45 ετών ίσως θυμούνται τη στάση της μπάντας στο Ολυμπιακό στάδιο στις 24 Μαΐου 1993, ανάμεσα στο Τελ Αβίβ και στην Κωνσταντινούπολη.
Το «Use Your Illusion I» ανέβηκε αμέσως στο No. 2 του Billboard με 685.000 αντίτυπα την πρώτη εβδομάδα και με το «Use Your Illusion II» να προηγείται με 770.000 αντίτυπα μέσα στις επόμενες ημέρες. Αμφότερα έγιναν πλατινένια.
Στο «Use Your Illusion I» συμμετείχε ο ντράμερ των The Cult, ο Matt Sorum, που αντικατέστησε τον Steven Adler ο οποίος είχε αποχωρήσει από το συγκρότημα το 1990 εξαιτίας των προβλημάτων του με την ηρωίνη. Tα άλμπουμ «Use Your Illusion» θεωρήθηκαν σημείο καμπής για τον ήχο των Guns N' Roses: αν και παρέμειναν στον χώρο του hard rock που τους χαρακτήριζε από το πρώτο τους άλμπουμ «Appetite for Destruction» (1987), τα «Use Your Illusion» έδειχναν κάποια ωρίμανση και η συμβολή του πιάνου έκανε κομμάτια σαν το «November Rain» και το «The Garden» να ακούγονται περισσότερο σαν κλασικό ροκ, ενώ η διασκευή του «Live and Let Die» του Paul McCartney υπογράμμιζε τη μετακίνησή τους στο mainstream.
Aπό τα κομμάτια που ξεχώρισαν ήταν το «Right Next Door to Hell», η power ballad «Don't Cry» που υπήρχε σε διαφορετικές διασκευές και στα δύο άλμπουμ, το «Coma» και το «Bad Obsession» στο οποίο ο Michael Monroe από τη φιλανδική glam-punk μπάντα Hanoi Rocks παίζει αρμόνικα και σαξόφωνο.
Τα εξώφυλλα είχε φιλοτεχνήσει ο Αμερικανο-Εσθονός Mark Kostabi με έμπνευση από τον πίνακα του Ραφαήλ «Η Σχολή των Αθηνών». Οι κριτικές ήταν γενικά ευνοϊκές, εκτός από τον Robert Christgau που κυριολεκτικά έθαψε και τα δύο άλμπουμ, αλλά ακόμα κι ο Christgau έπρεπε να παραδεχθεί ότι οι Guns N’Roses τα έβγαλαν πέρα σε περιβάλλον σκληρού ανταγωνισμού: εκείνες τις μέρες κυκλοφόρησε το σινγκλ «Smells Like Teen Spirit» των Nirvana και το άλμπουμ «Screamadelica» των Primal Scream. Το grunge κέρδιζε έδαφος και το hard rock έχανε, παρά την επιτυχία των Guns N’Roses και των Metallica οι οποίοι, εκείνο το φθινόπωρο, απογειώθηκαν με το «μαύρο άλμπουμ» τους. Αν το 1991 ήταν μια χρυσή χρονιά για το ροκ, ο Σεπτέμβριος ήταν ο πλατινένιος μήνας: ενώ οι Guns N’Roses ετοιμάζονταν για το βορειοαμερικανικό μέρος της περιοδείας τους, οι Nirvana κυκλοφορούσαν το «Nevermind».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το μουσικό σύνολο Les Arts Florissants ερμηνεύει Μπαχ με όργανα εποχής
Το ανδρόγυνο στιλ και οι πυρετικές κραυγές του ενσάρκωσαν το πνεύμα και τον ήχο της ροκ κοσμογονίας
Ο διαγωνισμός τραγουδιού θα πραγματοποιηθεί στην Αυστρία τον Μάιο
Ο πρόεδρος Χέρτσογκ χαιρετίζει την απόφαση της EBU
Υπήρξε βασικό μέλος των Blues Brothers, του συγκροτήματος των Τζον Μπελούσι και Νταν Ακρόιντ
Η σπουδαία καλλιτέχνιδα επιστρέφει στη χώρα μας
Ποιες χώρες ανακοίνωσαν ότι θα απέχουν από τον διαγωνισμό
Με το νέο του άλμπουμ «Ανάμεσα» ανανεώνει το ελληνικό τραγούδι. Πριν βρεθεί «Ανάμεσα σε φίλους» στο Παλλάς, ταξιδέψαμε μαζί του ακούγοντας και μιλώντας
Ένα από τα σημαντικότερα ονόματα του σύγχρονου metal ήχου
Οι παραγωγοί του Voice 102.5 μιλούν για το ραδιόφωνο
Σχέδιο με το σύνθημα «Another Prick in the Wall» μετά τις προσβλητικές δηλώσεις
Το βίντεο φαινόταν να προωθεί τη καμπάνια του κατά της παράνομης μετανάστευσης
Το πρόγραμμα της εορταστικής μουσικής βραδιάς - Με έργα από την Αναγέννηση έως τον 20ό αιώνα
Η ποπ σταρ μοιράστηκε το επίσημο τρέιλερ του φιλμ «The Eras Tour: The Final Show»
Μια ονειρική βραδιά για τους νοσταλγούς του πανκ ροκ των 90s
Ο Ασάφ Αβιντάν μιλάει στην Athens Voice για τον νέο του δίσκο, τις δυσκολίες και όσα του έλειψαν από τις ζωντανές εμφανίσεις, λίγο πριν ανέβει στη σκηνή του Floyd
Η θέση των διαχειριστών των πνευματικών δικαιωμάτων του Μίκη με αφορμή το ζήτημα της περιοδείας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.