Το σίριαλ «ΑΕΠΙ κι εξυγίανση» συνεχίζεται: «Εμφύλιος» μεταξύ των δημιουργών
Μέτρον και ΣΩΜΣΕ VS ΑΣΜΑ, Υπέρβασης και Βλάχου
Όπως διαβάσαμε στην Καθημερινή της Κυριακής μετά την ψήφιση τον περασμένο Ιούνιο του νομοσχεδίου που ρυθμίζει τα πνευματικά δικαιώματα, υπήρξε συναινετικό κλίμα μεταξύ των σωματείων των δημιουργών για την εξυγίανση της ΑΕΠΙ.
Σε αυτό το πλαίσιο, ορίστηκε ομάδα τεχνοκρατών από όλα τα σωματεία και σε πρώτη φάση κατέληξε στην εκπόνηση ενός μνημονίου συνεργασίας με τη διοίκηση της εταιρείας. Η ισχύς του είναι τυπική, αλλά για πρώτη φορά προβλέπει, μεταξύ άλλων, την παροχή πληροφοριών και οικονομικών στοιχείων από την εταιρεία, θέτει σαφές χρονοδιάγραμμα ενεργειών και ορίζει την κατάθεση του σχέδιου εξυγίανσης στο δικαστήριο έως τις 25 Ιανουαρίου 2018.
Το μνημόνιο έχει τις υπογραφές των σωματείων «Μέτρον» και του ΣΩΜΣΕ. Ωστόσο, το ΑΣΜΑ 450 και το νέο σωματείο «Υπέρβαση» διαχώρισαν τη θέση τους εκτιμώντας ότι το μνημόνιο επιτρέπει στη διοίκηση της ΑΕΠΙ να αποφύγει τις δικαστικές διώξεις που αντιμετωπίζει και ζητούν εκ νέου τη σύσταση «φορέα ειδικού σκοπού» που «θα μετατραπεί αυτόματα σε Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης». Σε απάντησή τους, τα σωματεία «Μέτρον» και ΣΩΜΣΕ κάνουν λόγο για υπονόμευση της «ρεαλιστικής προσπάθειας εξυγίανσης της ΑΕΠΙ» και τονίζουν ότι οι καθυστερήσεις φέρνουν την εταιρεία πιο κοντά στην πτώχευση.
Για να προχωρήσει όμως το όποιο σχέδιο εξυγίανσης, πρέπει να συμφωνήσει το 60% των πιστωτών, όχι σε αριθμό αλλά σε οικονομική αξία, ποσοστό που αντιστοιχεί, σύμφωνα με πληροφορίες, στις απαιτήσεις των ξένων εταιρειών. Και βέβαια οι ξένες εταιρείες παρακολουθούν το σίριαλ με τους Ελληνες συναδέλφους τους να γυρνούν πίσω στην ίδια κόντρα που είχαν πριν από μήνες (λύση εντός ή εκτός ΑΕΠΙ), αντί να συνεργάζονται για κάτι που θα εξασφαλίσει τη μελλοντική οικονομική επιβίωσή τους.
Η επιστολή των Μέτρον και ΣΩΜΣΕ προς τους Έλληνες δημιουργούς , τον Πρωθυπουργό και την Υπουργό πολιτισμού:
Τις τελευταίες ημέρες έχουμε γίνει μάρτυρες μιας αγωνιώδους προσπάθειας της ηγεσίας του Σωματείου ΑΣΜΑ - με την ανοχή δυστυχώς της προσωρινής επιτρόπου της ΑΕΠΙ κας Βλάχου, η οποία διορίστηκε για να προστατεύσει την ΑΕΠΙ από την πτώχευση τον Ιούνιο και να δημιουργήσει τις απαραίτητες ισορροπίες ανάμεσα στους εμπλεκόμενους- να υπονομευθεί η μοναδική ενεργή και ρεαλιστική προσπάθεια εξυγίανσης της ΑΕΠΙ, μόλις από τα πρώτα της βήματα. Θεωρίες συνωμοσίας, διαβολές, νομικές στρεβλώσεις, υπερβολές και κινήσεις πανικού τόσο προς το εσωτερικό όσο δυστυχώς και προς το εξωτερικό. Η ζημιά που έχει γίνει όμως είναι τεράστια.
Λυπόμαστε που ζούμε άλλη μια φορά τα επίχειρα του διχαστικού χαρακτήρα μας ως Έλληνες: Φανατισμός, διχασμός, δαιμονοποίηση, κατασκευές εχθρών, λαϊκή δικαιοσύνη και κάπου στο βάθος η υπόσχεση ότι «τα λεφτά υπάρχουν».
Δεν θα θέλαμε να επεκταθούμε παραπάνω σε λεπτομέρειες γιατί δεν πιστεύουμε ότι αξίζει να βαθύνουμε το ρήγμα. Και θα θέλαμε να δηλώσουμε ότι δεν πιστεύουμε ότι η υπάρχει δόλος ή κακή προαίρεση. Υπάρχει πάθος που όμως εξελίσσεται σε φανατισμό που κινδυνεύει να διχάσει την Ελληνική μουσική δημιουργία. Και ο διχασμός αυτός δεν θα βοηθήσει. Για την ακρίβεια μπορεί να καταστρέψει μεγάλο μέρος της περιουσίας που λέγεται μουσική δημιουργία και το αύριο της τοπικής παραγωγής. Και ναι, να οδηγήσει τους μικρότερους δημιουργούς στην απόλυτη εξαθλίωση (εκτός και αν αλλάξουν επάγγελμα) και τους μεγαλύτερους σε σαφώς μικρότερη αμοιβή για την δουλειά τους.
Η πρόταση μας βασίζεται σε μερικές βασικές, απλές σκέψεις που στο παρελθόν και το σωματείο Άσμα είχε δεχθεί:
1. Κάθε μέρα που δεν δουλεύει η ΑΕΠΙ ή μια εταιρία με την ωρίμανση των υποδομών της ΑΕΠΙ, χάνονται από τα μουσικά δικαιώματα €100,000 από τα οποία τα €75,000 προορίζονται για τους δημιουργούς, Έλληνες και ξένους.
2. Όποιος έχει ανοίξει έστω και μια καφετέρια στην ζωή του ξέρει ότι μια επιχείρηση θέλει χρόνο για να αρχίσει να παράγει και ακόμη περισσότερο για να ωριμάσει και να φτάσει στο μέγιστο της απόδοσής της. Και όταν λέμε χρόνο, εννοούμε χρόνια. Οι επιχειρήσεις και ειδικά ένας τόσο περίπλοκος και εξειδικευμένος οργανισμός σαν την ΑΕΠΙ δεν στήνονται με «μετάγγιση» ενός server με στοιχεία.
3. Ένας καινούργιος οργανισμός της δυναμικής της ΑΕΠΙ για να μπορεί να παράγει τα ανωτέρω έσοδα , απαιτεί μια επένδυση αρκετών εκατομμυρίων εδώ και τώρα. Το μοντέλο που όλοι έχουμε οραματιστεί και στοχεύουμε , αυτό του Οργανισμού Συλλογικής Διαχείρισης δεν είναι σχεδιασμένο να παράγει κέρδη. Είναι «μη κερδοσκοπικό». Θα πρέπει να βρεθεί λοιπόν, εκείνος ο επενδυτής που θα χαρίσει στους Έλληνες και ξένους δημιουργούς ΣΗΜΕΡΑ κάποια εκατομμύρια ΕΥΡΩ για να ξεκινήσουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα , χωρίς να επιθυμεί να ελέγχει την Εταιρία και κυρίως χωρίς να περιμένει να πάρει τα χρήματά του πίσω από ένα μη κερδοσκοπικό οργανισμό. Αντιλαμβανόμαστε ότι στο μυαλό των συναδέλφων το ρόλο αυτό επιθυμούν να τον παίξει η Πολιτεία για «πολιτιστικούς λόγους». Αυτό θα αποτελέσει μια παγκόσμια πρωτοτυπία κυρίως για λόγους ανεξαρτησίας και αντικειμενικότητας που απαιτούνται ως προς τη λειτουργία αυτών των οργανισμών . Αν όμως ισχύσει μια τέτοια προϋπόθεση, θέλουμε μια ξεκάθαρη δήλωση από την Πολιτεία ότι προτίθεται να χρηματοδοτήσει αυτήν την κατά τα άλλα ιδιωτική επιχείρηση και να την χαρίσει στους Έλληνες Δημιουργούς ώστε να προσαρμόσουμε την λύση ανάλογα. Επειδή δεν υπάρχει η πολυτέλεια του χρόνου. Έτσι και αλλιώς η ανοιχτή πρόσκληση έχει σταλεί τόσο προς την Υπουργό όσο και τον κύριο Πρωθυπουργό. Χρειαζόμαστε όμως μια επίσημη δέσμευση και φυσικά τα χρήματα. Αυτό υπό την προϋπόθεση ότι θα συμφωνήσουν οι ξένοι οργανισμοί σε μία λύση κρατικά επιχορηγούμενη. Καμιά λύση πια δεν είναι δυνατή χωρίς την συναίνεσή τους.
4. Η ΑΕΠΙ με όλα της τα προβλήματα , έχει την δυνατότητα να παράγει άμεσα υψηλά εισοδήματα εφόσον αποκτήσει μια σωστή διοίκηση. Χωρίς επενδύσεις, χωρίς ρίσκο, χωρίς κρατικές επιχορηγήσεις ή άλλες εξαρτήσεις. Όσο και να φαίνεται παράξενο , η ΑΕΠΙ είναι ο μόνος φορέας που μπορεί να μετατραπεί υγιώς και χωρίς ανάγκη επένδυσης σε Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης άμεσα. Όλα τα άλλα σενάρια απαιτούν «ανιδιοτελή Άγιο Βασίλη».
5. Ακούμε σε όλους τους τόνους και δυστυχώς και από επίσημα χείλη ότι «η οικογένεια Ξανθόπουλου τελικά δεν θα φύγει. Δεν έχουν υπογράψει κάτι αρκούντως δεσμευτικό». Μα είναι απλό, αν δεν φύγει εδώ που ήρθαν τα πράγματα απλά δεν θα εφαρμοστεί το πλάνο εξυγίανσης και η ΑΕΠΙ θα πτωχεύσει, με όλες τις δυσμενείς συνέπειες τόσο για τους μετόχους όσο και για τους Δημιουργούς. Έτσι απλά. Τίποτα άλλο.
6. Όσο καθυστερούμε οδηγούμε την ΑΕΠΙ πιο κοντά στην πτώχευση. Σε μια τέτοια περίπτωση όλες μας οι απαιτήσεις θα χαθούν και όποιο περιουσιακό στοιχείο υπάρχει στην Εταιρία θα απορροφηθεί από τους δικαιούχους προτεραιότητας που δυστυχώς δεν είναι οι Δημιουργοί. Μετά το κράτος και τις Τράπεζες είναι οι εργαζόμενοι. Οι εργαζόμενοι που δεν τους σκέφτεται κανένας. Προσθέστε τώρα και μείον €100,000 την ημέρα μέχρι ο καινούργιος οργανισμός να στηθεί, να οργανωθεί, να περάσει τις παιδικές τις αρρώστιες και να ωριμάσει και θα καταλάβετε το μέγεθος της επαπειλούμενης ζημιάς.
Πιστεύουμε ότι η ουσία βρίσκεται σε όλα αυτά. Δεν χρειάζεται να κάνουμε περισσότερη ζημιά σε αυτή την αγορά που τώρα καταστρέφεται. Και πλέον έχουν και οι δημιουργοί με την στάση τους μερίδιο της ευθύνης.
Και θα θέλαμε να διευκρινίσουμε κάτι ακόμα για ηθικούς λόγους : Οι μέτοχοι της Εταιρίας έχουν κάνει τεράστια λάθη. Δεν τους “αγαπάμε” περισσότερο από τους τιμητές που μας λοιδορούν. Και φυσικά δεν υπάρχει περίπτωση να δεχτούμε οποιουδήποτε είδους σχέση τους με την Εταιρεία που ελπίζουμε να φτιαχτεί. Δεν είναι όμως δουλειά μας να τους τιμωρήσουμε ούτε να τους αθωώσουμε. Δεν είμαστε λαϊκό δικαστήριο. Στην ανεξάρτητη ελληνική δικαιοσύνη ανήκει η πρωτοβουλία και η δικαιοδοσία για να διαχειριστεί κατά την κρίση της όλα τα αδικήματα των μετόχων - ιδιοκτητών. Η Δουλειά αυτή της Δικαιοσύνης και της Πολιτείας φυσικά δεν επηρεάζεται από το ιδιωτικό «μνημόνιο συνεργασίας» που επιβάλει η νομοθεσία περί εξυγίανσης των ΑΕ . Δουλειά δική μας μας και ευθύνη είναι να προστατέψουμε την περιουσία των μελών μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Οι μέτοχοι-ιδιοκτήτες δηλώσαν ότι θα φύγουν , με τρόπο νομότυπο και σύμφωνα με όσα ισχύουν σε μια ευνομούμενη Πολιτεία. Προχωρούμε με τη διαδικασία αυτή για να σώσουμε την περιουσία των δημιουργών.
Θέλουμε με αυτή την επιστολή να καλέσουμε όλους τους Δημιουργούς να ξανασκεφτούν τα πράγματα. Ήρεμα και ρεαλιστικά. Χωρίς το συναισθηματισμό που χαρακτηρίζει εμάς τους καλλιτέχνες. Πρόκειται για την περιουσία μας.
Καλούμε τα Σωματεία ΑΣΜΑ και ΥΠΕΡΒΑΣΗ αλλά και όποιον άλλο Δημιουργό ενδιαφέρεται, να εστιάσουμε από κοινού σε μια ρεαλιστική λύση που μας έχουνε προτείνει οι καλύτεροι Έλληνες τεχνοκράτες που θα μπορούσαμε να έχουμε,- δύο από τους τρεις άλλωστε τους έχει προτείνει το σωματείο ΑΣΜΑ Και να προχωρήσουμε σε πράξεις. Ο χρόνος δεν περιμένει. Τον Δεκέμβριο δεν θα γίνει όπως αναφέρεται στο κείμενο των σωματείων ΑΣΜΑ και Υπέρβαση διανομή. Θα αρχίσουν όλοι να ψάχνουν ποιος φταίει. Κάποια στιγμή όμως θα πάψουν να φταίνε οι κακοί «άλλοι». Και η στιγμή αυτή ίσως να έχει έρθει ήδη.
Η ευκαιρία να λύσουμε το πρόβλημα της ΑΕΠΙ μας δόθηκε από τον Ιούνιο με νομοθετικές ρυθμίσεις και ακόμη δεν έχουμε καταφέρει ούτε να συμφωνήσουμε στο τι θέλουμε να κάνουμε. Κάποιοι παριστάνουν τους εισαγγελείς. Ας κάνουμε μια υπέρβαση επιτέλους αφήνοντας πίσω κακό εαυτό μας. Ας κάνουμε εμείς την αρχή. Το οφείλουμε σε εμάς, στην Ελληνική μουσική και στους αυριανούς δημιουργούς.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Kovacs μιλάει στην Athens Voice λίγες μέρες πριν τη συναυλία της στην Αθήνα
Ελληνικά και ξένα αγαπημένα συγκροτήματα σε 3 μουσικές βραδιές στην πόλη
Ένας μεγάλος τρομπετίστας και τραγουδιστής της jazz που γεννήθηκε στις 23 Δεκεμβρίου του 1929
Τι μας είπε λίγο πριν την εμφάνισή της στο Fresh Voices Sessions by Voice 102.5 στις 16 Δεκεμβρίου
Τι μας είπε λίγο πριν την εμφάνισή του στο Fresh Voices Sessions by Voice 102.5 στις 16 Δεκεμβρίου
Βελεσιώτου, Μάργαρης, Νταγάκη, Ντάντος και Κος Κ στο «Μιχάλης Κακογιάννης»
Η τέταρτη προσωπική δουλειά του ραπ καλλιτέχνη έγινε χρυσή μέσα σε μια εβδομάδα
Αναδρομή στην καριέρα του θρυλικού ερμηνευτή που σημείωσε πωλήσεις 150 εκατομμυρίων δίσκων παγκοσμίως
Το συγκρότημα που έχει προκαλέσει ηθικό πανικό σε κάθε γωνιά του κόσμου, υπόσχεται ένα από τα πιο δυνατά shows του καλοκαιριού
Μια μοναδική βραδιά θεατρικού rock - Η επίσημη ανακοίνωση
Ο «Βασιλιάς του Τρόμου» σε μία μοναδική παράσταση στο Terra Vibe
Γιατί προσπαθούν να την απαξιώσουν διάφοροι «δήθεν ειδικοί»;
Τον επιβλητικό ήχο του μεγαλύτερου εκκλησιαστικού οργάνου της χώρας μας θα απολαύσουν όσοι βρεθούν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Το βρετανικό indie τρίο για ακόμα μία φορά στην Πλατεία Νερού
Τα γενναιόδωρα μπόνους αποκαλύφθηκαν καθώς η περιοδεία ολοκληρώθηκε στις 8 Δεκεμβρίου
24 ώρες πριν ο εμβληματικός ντράμερ ανακοίνωσε την οριστική αποχώρησή του από το θρυλικό συγκρότημα
Κυκλοφορεί νέο άλμπουμ μετά από 17 χρόνια και του ζητήσαμε να μας πει όλες τις λεπτομέρειες για το «Omni»
Η μακροσκελής ανακοίνωση του ντράμερ των θρυλικών Iron Maiden
Είναι το πρώτο αφιερωματικό ντοκιμαντέρ προς τιμήν των ανεπανάληπτων Led Zeppelin
Ο ήχος των τραγουδιών του είναι συνήθως πιο κοντά στην τζαζ από το ροκ και αντλεί τις εμπνεύσεις των στίχων των τραγουδιών του από τα μικρά κλαμπ των μεγάλων πόλεων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.