Κορυφαία διάκριση για την Κατερίνα Ευαγγελάτου από τη Γαλλική Δημοκρατία
Στη σκηνοθέτιδα και Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου ο τίτλος του Ιππότη του Τάγματος των Γραμμάτων και των Τεχνών


Κατερίνα Ευαγγελάτου: Τιμήθηκε από το γαλλικό κράτος με το διάσημο του Ιππότη του Τάγματος Γραμμάτων και Τεχνών για την καλλιτεχνική προσφορά της
Τα διάσημα του Ιππότη του Τάγματος των Γραμμάτων και των Τεχνών επέδωσε εξ ονόματος της Υπουργού Πολιτισμού της Γαλλικής Δημοκρατίας η Πρέσβειρα της Γαλλίας στην Ελλάδα, LaurenceAuer, στην Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, Κατερίνα Ευαγγελάτου.
Στην τελετή στην οποία τιμήθηκε η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Κατερίνα Ευαγγελάτου, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλική Πρεσβεία στις 31 Ιανουαρίου, η κ. Auer απένειμε επίσης στον σκηνοθέτη Μιχαήλ Μαρμαρινό, Καλλιτεχνικό Διευθυντή «2023 Ελευσίς Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης», το παράσημο του Αξιωματικού του Τάγματος των Γραμμάτων και των Τεχνών.
Τα διάσημα του Τάγματος των Γραμμάτων και των Τεχνών είναι μία από τις πιο υψηλές διακρίσεις στη Γαλλία, και επιδίδονται ως αναγνώριση εξαιρετικής προσφοράς στους τομείς των γραμμάτων, των τεχνών και του πολιτισμού. Η σημαντική αυτή διάκριση απονέμεται για την αριστεία και τη συνεισφορά στην κοινωνία σπουδαίων προσωπικοτήτων από το χώρο της λογοτεχνίας, της μουσικής, του θεάτρου, του κινηματογράφου, αλλά και των επιστημών, στη Γαλλία και σε όλον τον κόσμο.
Όπως επεσήμανε η Πρέσβειρα της Γαλλίας, με την ανάληψη της Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου από την Κατερίνα Ευαγγελάτου, η γαλλική δημιουργία βρέθηκε στο επίκεντρο του καλλιτεχνικού προγραμματισμού, με ορισμένα από τα κορυφαία πολιτιστικά γεγονότα στο Θέατρο, τη Μουσική και το Χορό να παρουσιάζονται για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό.

Ενδεικτικά αναφέρθηκαν οι συνεργασίες του Φεστιβάλ σε διεθνείς συμπαραγωγές του Φεστιβάλ της Αβινιόν, του Odéon - Théâtredel’Εurope, του Φεστιβάλ d’Automne, αλλά και την παρουσίαση του κορυφαίου θιάσου της Γαλλίας, της Comédie-Française, τόσο στην Πειραιώς 260 με τον Ταρτούφο του Mολιέρου σε σκηνοθεσία Ivovan Hove όσο και με το Hecuba, not Hecuba του Τiago Rodriguez, Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν, στην Επίδαυρο. Ο χορογράφος Kader Attou, η Caroline Guiela Nguyen, Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Théâtre Nationalde Strasbourg, ο σπουδαίος χορογράφος Jerôme Bel, o ανατρεπτικός σκηνοθέτης Philippe Quesne, η διακεκριμένη σκηνοθέτις Giselle Vienne και o βραβευμένος σολίστ της τρομπέτας Ibrahim Maalouf, είναι μερικοί μόνο από τους Γάλλους ή γαλλόφωνους καλλιτέχνες που πέρασαν από τις σκηνές του Φεστιβάλ τα τελευταία χρόνια.
Επιπλέον, όπως ανέφερε και η Κατερίνα Ευαγγελάτου στην ευχαριστήρια ομιλία της, είναι πολλοί και οι Έλληνες και Ελληνίδες δημιουργοί του θεάτρου και του χορού που έχουν αντίστοιχα προσκληθεί σε γαλλικούς οργανισμούς.
Η κ. Auer αναφέρθηκε στην πρώτη σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου με την σχετικά άγνωστη νουβέλα του Τεοφίλ Γκωτιέ, Η Ερωτευμένη Νεκρή, αλλά και στη σκηνοθεσία της όπερας του Όφενμπαχ, Τα παραμύθια του Χόφμαν, ένα από τα πιο αγαπημένα έργα του γαλλικού ρεπερτορίου, στην Κρατική Όπερα της Περμ, στη Ρωσία.

Η Πρέσβειρα εξήρε την καλλιτεχνική πορεία της Κ. Ευαγγελάτου τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, αναγνωρίζοντας την εξαιρετική συμβολή της στην τέχνη του θεάτρου και την εκπεφρασμένη αγάπη της για τη Γαλλία και τη γαλλική γλώσσα. Αναφέρθηκε επίσης στη σημασία του έργου της για την πολιτιστική κληρονομιά, στη δημιουργικότητά της και το όραμά της ως καλλιτέχνιδος.
«Το πάθος σας για το θέατρο, η ικανότητά σας να δίνετε νέα πνοή στα αρχαία κείμενα, ενώ παράλληλα διαλέγεστε με τις ανησυχίες της εποχής μας, η δέσμευσή σας υπέρ των διεθνών συνεργασιών, και ειδικότερα η σύνδεσή σας με τη Γαλλία, σας καθιστούν μία εξαιρετική πρέσβειρα πολιτισμού», είπε η κ. Auer.
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου μίλησε και για τη συμβολική σημασία αυτής της παρασημοφόρησης:
«Η υψηλή τιμή που μου αποδίδεται σήμερα από τη Γαλλική Δημοκρατία μου δίνει νέα ώθηση να συνεχίσω, ως άνθρωπος και ως καλλιτέχνις, να μάχομαι με γενναιότητα για διαχρονικές αξίες του ιπποτισμού: την τιμή, την προαγωγή του Δικαίου, την υπεράσπιση του αδύναμου, την ηθική, την γενναιοδωρία και την ευγένεια, την αφοσίωση απέναντι στην οικογένεια και τους φίλους. Μακάρι με το έργο μου να καταφέρω να μεταδώσω κάποιες από τις αξίες αυτές μαζί με την αλήθεια και την ομορφιά του θεάτρου. Ζώντας μια ζωή μέσα στην Τέχνη και τα Γράμματα, και μεγαλώνοντας μέσα σε ένα περιβάλλον που με γαλούχησε από παιδί σε αυτά τα ιδανικά, αισθάνομαι πως η σημερινή τιμή δικαιώνει την πορεία όλης της οικογένειάς μου, που με δίδαξε με το βίο και τα έργα της, τι σημαίνει αποστολή».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ανακυκλώνοντας «χρησιμοποιημένα και άχρηστα» τζιν, καθιερώνει με την τέχνη του μια πλατφόρμα αμφισβήτησης της συνεχούς σπατάλης των πρώτων υλών
Το ταφικό έθιμο των Ποντίων στα Σούρμενα και ο Λειδινός της Αίγινας ανάμεσά τους
Μια μοναδική ευκαιρία ώστε το κοινό να γνωρίσει από κοντά ευρήματα της Εποχής του Χαλκού
Έγινε σήμερα στο Φετιχέ Τζαμί παρουσία της ΠτΔ η επίσημη αποδοχή της δωρεάς
Μία συζήτηση για το drag, τη Μαρία Κάλλας, τις τοξικές σχέσεις και το γερμανικό lied
Τα 465 αντικείμενα που συγκροτούν τη μόνιμη συλλογή του τεκμήρια της άυλης πολιτιστικής μας κληρονομιάς
Στόχος η μετατροπή του σε έναν πολιτιστικό χώρο που θα συνδυάζει την ιστορική μνήμη με την καινοτομία
Στη σκηνοθέτιδα και Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου ο τίτλος του Ιππότη του Τάγματος των Γραμμάτων και των Τεχνών
Μία από τις σημαντικότερες συλλογές στον κόσμο κινδυνεύει λόγω χρεών εκατομμυρίων προς την κυβέρνηση
Το πιο συναρπαστικό είναι αυτό που ο καλλιτέχνης ήθελε να θυμούνται γι΄αυτόν - και αποτυπώνεται σε αυτό του το έργο
Ποιος ήταν ο σκηνοθέτης που πέθανε την Πέμπτη σε ηλικία 87 ετών
O Γάλλος πρόεδρος έκανε ανακοινώσεις για το διασημότερο μουσείο του κόσμου
Γάλλοι αρχαιολόγοι αγόρασαν από έναν αγρότη στη Μήλο, ένα άγαλμα της Αφροδίτης, o οποίος το είχε βρει στο χωράφι του
Θεωρείται η πρώτη γυναίκα επαγγελματίας ζωγράφος - Αυτό που την ξεχώριζε
Συντηρούνται επιλεγμένα μεταλλικά και ξύλινα αντικείμενα, αλλά και στοιχεία του ιστορικού μηχανολογικού εξοπλισμού
Θεσσαλονίκη δεν είναι μόνο όσα βιώνονται τώρα. Είναι και όσα λίθινα, χρυσά και αργυρά στοκαρίστηκαν στο Αρχαιολογικό ανά τους αιώνες
Πώς λύθηκε το μυστήριο της εξαφάνισής του - Μαγεμένοι οι επισκέπτες από τον εντυπωσιακό πίνακα
Τι προβλέπει η αρχιτεκτονική πρόταση - Κτίστηκε στις αρχές του 18ου αιώνα
Το Stegi.Radio μεταμορφώνει για δεύτερη χρονιά τη Στέγη σε ένα πολυεπίπεδο club με μουσική, χρώμα και τολμηρά vibes
Πρόκειται για το πλουσιότερο οικιστικό κέντρο της Δυτικής Πελοποννήσου, κατά την πρώιμη μυκηναϊκή περίοδο
Έχετε δει 20 από 126 άρθρα.