- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
F1: Η ταινία | Το περίμενα μεν, απογοητεύτηκα δε, γιατί η ελπίδα πεθαίνει τελευταία
Όταν τελικά περπατάς προς το αυτοκίνητο σου με «άδεια χέρια»
F1: Η ταινία | Τι έλειπε τελικά από αυτό το μεγαλεπήβολο κινηματογραφικό πρότζεκτ του μηχανοκίνητου αθλητισμού;
Είχα δει πολύ καιρό το τρέιλερ της ταινίας F1, είχα διαβάσει πολλά για το πως δημιουργήθηκε και ενώ πάνω-κάτω είχα μια ιδέα για το πως θα είναι ― δηλαδή δεν περίμενα να με συνεπάρει κιόλας ―, λόγω του ότι ήταν μία τόσο μεγάλη παραγωγή, λόγω του ότι είχε εμπλακεί και ο ίδιος ο Λούις Χάμιλτον, λόγω του ότι ήταν γενικά, τουλάχιστον από άποψης συμμετοχής του κόσμου της F1 ήταν ένα σοβαρό και ακριβό πρότζεκτ, εντέλει απογοητεύτηκα, νομίζω από όλες τις απόψεις.
Τα συναισθήματα ήταν αντικρουόμενα καθ' όλη τη διάρκεια της μακράς αυτής προβολής. Ήθελα να μου αρέσει. Πήγα με θετικά συναισθήματα και μια μεγάλη ελπίδα ότι αν μη τι άλλο, θα ήταν καλοφτιαγμένη και διασκεδαστική. Δεν ήταν. Αντ' αυτού ήταν δυόμιση ώρες μιας αμερικανικής υπερβολής χωρίς ουσία, και μιας ― επιεικώς ― κενής συναισθήματος ταινία.
Αναρωτήθηκα γιατί. Αναρωτήθηκα αν μπορεί μια ταινία με μια τέτοια θεματολογία ― τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ― να έχει συναισθηματικό βάθος. Σε αυτή την τελευταία ερώτηση, η απάντηση είναι μία και είναι ξεκάθαρα (έστω σαν παράδειγμα) η ταινία "Ford vs Ferrari", την οποία έχω δει 3-4 φορές και όταν την είδα την πρώτη φορά στον κινηματογράφο καθόμουν κυριολεκτικά στην άκρη της θέσης μου, απορροφημένη και εντυπωσιασμένη από όλες τις πτυχές της: αγωνιστικές, συναισθηματικές, αισθητικές, κλπ.
Αναρωτήθηκα, λοιπόν, τι θα μπορούσαν να είχαν κάνει καλύτερα, τι άλλο να βάλουν, και κυρίως, τι να βγάλουν ώστε να γίνει αυτό το μεγαλεπήβολο πρότζεκτ καλύτερο. Όσο εντυπωσιακό και αν είναι ένα πλάνο μιας ταινίας, όσα μονοθέσια και αν βλέπουμε από διάφορες οπτικές γωνίες να τρέχουν στις διάφορες πίστες ανά τον κόσμο, αν δεν υπάρχει μια στοιχειώδης ταύτιση συναισθηματική, ή έστω μια κατανόηση του χαρακτήρα των πρωταγωνιστών και των χαρακτήρων γενικότερα, τότε όλα τα υπόλοιπα χωλαίνουν.
Πρέπει να σε νοιάζει ο χαρακτήρας. Πρέπει να μπορείς να καταλάβεις τι τον ωθεί, τι τον κρατάει πίσω, πώς έφτασε εκεί, γιατί είναι έτσι όπως είναι και να δεις μετά δυνάμει την εξέλιξή του, να την αναγνωρίσεις. Και όσο προχωρούσε η ταινία, συνειδητοποιούσα ότι όλοι, μα όλοι οι χαρακτήρες ήταν καρικατούρες ανθρώπων. Και ενώ οι ηθοποιοί ήταν καλοί, και ενώ τα δολάρια που ξοδεύτηκαν πρέπει να συντηρούν μια μικρή χώρα, το σενάριο φαίνεται να γράφτηκε γιατί κάτι πρέπει και αυτοί οι ηθοποιοί να λένε ενώ τα μονοθέσια τρέχουν και κάνουν «βζιν-βζιν».
Και μετά σκέφτηκα το ντοκιμαντέρ του Netflix "Drive to Survive", το οποίο, λυπάμαι πολύ, αλλά έχει εξίσου ωραία αγωνιστικά πλάνα από πραγματικούς αγώνες Formula 1 των τελευταίων 6 ετών και δεν υποκρίνεται ότι είναι κάτι άλλο από αυτό που είναι. Ίσα-ίσα που ερχόμαστε, μέσα από αυτό, όσο πιο κοντά μπορούμε σε αυτόν τον περίτεχνο, κλειστό και πολυτελή κόσμο της F1. Γνωρίζουμε τους επικεφαλής ομάδων και τους πιλότους και αντιλαμβανόμαστε - έστω σε ένα μικρό ποσοστό - την πολύ διαφορετική (από τη δική μας) πραγματικότητα στην οποία ζουν.
Βγήκα από την αίθουσα με θυμό και απογοήτευση και είμαι ένας άνθρωπος που αγαπά τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, που γουστάρει αυτού του είδους τις ταινίες, που προσπαθεί να βλέπει την κάθε ταινία για αυτό που θέλει να προσφέρει και όχι για κάτι που εγώ θα ήθελα να είναι. Μετάνιωσα για τα χρήματα που έδωσα, γιατί νομίζω θα την είχα απολαύσει καλύτερα στον καναπέ του σπιτιού μου, τζάμπα.
Και στο τέλος θυμήθηκα την ταινία τρόμου του 2024 "Longlegs", για την οποία είχα τόσο υψηλές προσδοκίες, για την οποία μας είχαν κάνει πλύση εγκεφάλου για το πόσο ωραία θα ήταν, πόσο πρωτότυπη και πόσο τρομακτική, και στα μισά της ταινίας ήθελα να σηκωθώ να φύγω αλλά ταυτόχρονα έλεγα από μέσα μου «δεν μπορεί, κάπου εδώ θα μας εκπλήξει, κάπου εδώ θα γίνει καλύτερη», αλλά αυτό δεν συνέβη ποτέ.
Για εμένα προσωπικά, το χειρότερο συναίσθημα είναι όταν μια ταινία τελειώνει και νιώθεις ότι δεν σου έχει προσφέρει απολύτως τίποτα: ούτε από άποψη εικόνας, ούτε αισθητικής, ούτε συναισθήματος, ούτε ιστορίας, ούτε γνώσης, ούτε γέλιου, ούτε συγκίνησης, ούτε καθαρής απλής παραδοσιακής διασκέδασης, ούτε καν προβληματισμού. Σε αυτό, θεωρώ, ότι είναι μια αποτυχία. Και λυπάμαι πάρα πολύ που το λέω, γιατί πήγα θετικά προκατειλημμένη να δω την ταινία αυτή, αλλά βγαίνοντας από το σινεμά, περπάτησα προς το αυτοκίνητό μου με άδεια χέρια.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Γίνεται η πρώτη μαύρη ηθοποιός με δύο υποψηφιότητες στην κατηγορία μιούζικαλ/κωμωδίας
Ο ηγέτης των Rolling Stones σε ένα ιδιαίτερα προκλητικό φιλμ που αρχικά έμεινε εκτός διανομής
Frankenstein, Γκράντε, Ερίβο και «Adolescence» κλέβουν την παράσταση
Ο βραβευμένος με Όσκαρ δημιουργός του Ανόρα τοποθετείται
Η 91χρονη θρυλική ηθοποιός μιλά για την επιδείνωση της όρασης και της μνήμης της
Προάγγελος των Όσκαρ τα βραβεία της Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου Λος Άντζελες
Το αστικό δράμα του σκηνοθέτη «νίκησε» δύο κακοκαιρίες και το κοινό γεμίζει τις κινηματογραφικές αίθουσες της χώρας
Η πρωτότυπη ταινία διαφέρει σε κάποια στοιχεία από την Ειδική Έκδοση του 1997
Η δύο φορές υποψήφια για Όσκαρ ηθοποιός διαπραγματεύεται τον ρόλο της στο πολυαναμενόμενο σίκουελ
Ίσως όμως η μεγαλύτερη ανησυχία να αφορά τη δημιουργικότητα
Στους κινηματογράφους 6 Μαρτίου 2026 - Πότε θα προβληθεί στο Netflix
Ο διάσημος σκηνοθέτης αποκάλυψε τη λίστα του - Το «Black Hawk Down» στην πρώτη θέση
Τι έγραψαν ηθοποιοί και σκηνοθέτες για την τοποθέτησή του
Η κακοκαιρία ανέβαλε την πολυαναμενόμενη παρουσία της διάσημης ηθοποιού στην ταινία για τη Μαρία Κάλλας
Το έργο του Μάικ Φλάναγκαν επαναφέρει στο νου συγκινητικές στιγμές του σινεμά
Οι δηλώσεις του προκάλεσαν αμέσως αντιδράσεις στα social media
Η διάσημη ηθοποιός θα παραστεί στην προβολή της διεθνούς παραγωγής «Μαρία Κάλλας – Μόνικα Μπελούτσι: Μια Συνάντηση» στο Παλλάς
Πρεμιέρα τον Απρίλιο του 2026
Ένα μινιμαλιστικό αλλά και άρτιο στις λεπτομέρειές του οικογενειακό δράμα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.