Εικαστικα

Κρυμμένος δαίμονας αποκαλύφθηκε σε πίνακα του Joshua Reynolds

Μετά από έξι μήνες συντήρησης ήρθε στο φως ένα μυστικό 230 ετών

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ένας κρυμμένος δαίμονας αποκαλύφθηκε σε πίνακα του Joshua Reynolds μετά από 230 χρόνια - Εργασίες συντήρησης έξι μηνών έφεραν στο φως το μυστικό
Όταν ο πίνακας παρουσιάστηκε το 1789, η απεικόνιση του δαίμονα αναστάτωσε ορισμένους θεατές © National Trust

Ένας κρυμμένος δαίμονας αποκαλύφθηκε σε πίνακα του Joshua Reynolds μετά από 230 χρόνια - Εργασίες συντήρησης έξι μηνών έφεραν στο φως το μυστικό

Ο «Θάνατος του Καρδινάλιου Μποφόρ», ένας πίνακας του Σερ Τζόσουα Ρέινολντς που απεικονίζει μια σκηνή από το έργο του Σαίξπηρ «Ερρίκος VI, Μέρος 2», προκάλεσε διαμάχη όταν πρωτοεμφανίστηκε το 1789, εξαιτίας ενός δαίμονα που κρυβόταν στις σκιές του.

Discover the life and work of Sir Joshua Reynolds with the National Trust

Η επιλογή να συμπεριλάβει τη φιγούρα με την απαίσια εμφάνιση σόκαρε το κοινό της εποχής. Ο δαίμονας τελικά κρύφτηκε κάτω από στρώματα μπογιάς και βερνικιού, δημιουργώντας μυστήριο γύρω από τον πίνακα μέχρι φέτος, όταν ο δαίμονας επανεμφανίστηκε μετά από ένα έργο αποκατάστασης από το National Trust, μια αγγλική φιλανθρωπική οργάνωση για τη διατήρηση της τέχνης.

Ένας κρυμμένος δαίμονας αποκαλύφθηκε σε πίνακα του Joshua Reynolds μετά από 230 χρόνια - Εργασίες συντήρησης έξι μηνών έφεραν στο φως το μυστικό
Ο πίνακας, που έχει διαστάσεις περίπου 5 πόδια επί 7 πόδια, αποτυπώνει μια σκηνή από έργο του Σαίξπηρ © National Trust

Χρειάστηκαν έξι μήνες για να αποκαλύψει τον δαίμονα και να ζωντανέψει τον υπόλοιπο πίνακα η συντηρήτρια, Σόφι Ρέντινγκτον, είπε η Έμιλι Νάιτ, επιμελήτρια του Petworth House and Park στο Δυτικό Σάσεξ της Αγγλίας, όπου εκτίθεται το έργο, σύμφωνα με τη New York Times.

Ο πίνακας, που έχει διαστάσεις περίπου 5 πόδια επί 7 πόδια, αποτυπώνει μια σκηνή από έργο του Σαίξπηρ που διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια της ζωής του βασιλιά Ερρίκου ΣΤ', ο οποίος διαδέχθηκε τους θρόνους της Αγγλίας και της Γαλλίας πριν από την ηλικία του ενός έτους. Στο δεύτερο από τα τρία έργα της σειράς, ο Ερρίκος VI γίνεται μάρτυρας του θανάτου του καρδινάλιου Μποφόρ και η σκηνή, στην Πράξη III, Σκηνή III, απεικονίζεται στον πίνακα.

Πολλοί θεατές εκείνη την εποχή αναστατώθηκαν από την απεικόνιση του δαίμονα

Όταν ο πίνακας παρουσιάστηκε στην Πινακοθήκη Σαίξπηρ το 1789, η κυριολεκτική απεικόνιση του δαίμονα από τον Ρέινολντς αναστάτωσε ορισμένους θεατές που θεώρησαν ότι δεν έπρεπε να συμπεριληφθεί επειδή δεν ήταν χαρακτήρας στο έργο του Σαίξπηρ. «Θα μπορούσατε να το κάνετε αυτό στη λογοτεχνία και την ποίηση, θα μπορούσατε να το κάνετε αυτό με λόγια, αλλά δεν ήταν κατάλληλο στις εικόνες», είπε η Νάιτ.

Ο Τζον Τσου, επιμελητής του National Trust, δήλωσε σε δελτίο τύπου ότι ο πίνακας είχε προκαλέσει περισσότερη διαμάχη από οποιοδήποτε άλλο έργο που εκτίθεται. «Υπήρχαν ακόμη και άνθρωποι που υποστήριξαν ότι θα έπρεπε να είχε ζωγραφιστεί», είπε ο κ. Τσου, αναφερόμενος στον δαίμονα, «αν και τα αρχεία των συνομιλιών με τον καλλιτέχνη δείχνουν ότι αντιστάθηκε σε τέτοιες απόπειρες να αλλάξει το έργο».

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ