Αρχές του '90. Οι πολεμικές συγκρούσεις στην Αμπχαζία αναγκάζουν τον Andro Wueka και την οικογένειά του να εγκαταλείψουν την πόλη Σοχούμι -γενέτειρα του καλλιτέχνη. Λίγο αργότερα, ο εμφύλιος πόλεμος καταστρέφει το Σοχούμι αποκλείοντας κάθε πιθανότητα για επιστροφή και καθιστώντας τους μέρος της Γεωργιανής διασποράς. Αυτός ο αναγκαστικός αποχωρισμός από την πόλη στην οποία γεννήθηκε και έζησε τα πρώτα του χρόνια, χαράζεται στην μνήμη του Wueka και οδηγεί τα βήματά του στην υλοποίηση αυτής της έκθεσης.
«Με ενδιαφέρει κυρίως η αρχιτεκτονική αυτής της πόλης και το πώς η φύση της διατηρείται ανέπαφη ενώ αφήνεται να παρακμάσει. Για μένα, η πόλη αυτή παραμένει πεισματικά άπιαστη, ένα είδος αντικατοπτρισμού... ίσως να μην υπάρχει, να μην υπήρξε ποτέ», αναφέρει ο Wekua για το έργο του.
Ο γεωργιανός καλλιτέχνηςανασύρει από τη μνήμη του εικόνες της πόλης που έζησε τα πρώτα του χρόνια, τις οποίες στη συνέχεια συμπληρώνει μέσω έρευνας στο διαδίκτυο για να δημιουργήσει μονοχρωματικές γλυπτικές αναπαραστάσεις των κτιρίων της από χυτό μπετόν, γύψο, κερί, αλουμίνιο ή μπρούτζο. Κατασκευές που καθρεφτίζουν την εμπειρία της μνήμης με όλα τα αναπόφευκτα ευάλωτα σημεία της: περιλαμβάνουν χώρους κενούς που σύμφωνα με τον Wekua αντιστοιχούν σε «κενά μνήμης». Ξενοδοχεία, σπίτια, καφενεία και διοικητικά κτίρια του Σοχούμι, είναι οι κεντρικοί άξονες της επινοητικής γλυπτικής του καλλιτέχνη.
Ουσιαστικά πρόκειται για ένα έργο που επικεντρώνεται στην ιδέα ενός ρευστού αστικού τοπίου - αληθινού υπό την έννοια της συνεχιζόμενης ερείπωσης ιστορικών κτιρίων που συντελείται παράλληλα με μια ανοικοδόμηση εν προόδω- και μιας μεταλασσόμενης πραγματικότητας τόσο σημαντικής για τον καλλιτέχνη όσο και το ενδιαφέρον του για τον τρόπο με τον οποίον ο ίδιος συνδέεται ψυχολογικά με την πόλη και την αρχιτεκτονική της.
Η έκθεση Pink Wave Hunter σηματοδοτεί την έναρξη της συνεργασίας του Μουσείου Μπενάκη με το Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, με σκοπό την παρουσίαση ατομικών και ομαδικών εκθέσεων σύγχρονης τέχνης στα κτίρια του μουσείου. Συνεργασία η οποία θα συνεχιστεί με ομαδική έκθεση στο κτίριο της οδού Πειραιώς, το καλοκαίρι του 2014.
Η έκθεση του Andro Wekua, «Pink Wave Hunter» εγκαινιάζεται στις 29 Ιανουαρίου 2014 στο Κεντρικό Κτήριο του Μουσείου Μπενάκη και θα διαρκέσει έως τις 23 Μαρτίου 2014.
Διοργάνωση: Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ, Μουσείο Μπενάκη
Σεχδιασμός Έκθεσης: Andro Wueka
Συντονισμός έκθεσης: Ρεγγίνα Αλιβιζάτου, Πολύνα Κοσμαδάκη
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι δρόμοι και τα κτίρια της Αθήνας στην πιο ονειρική εκδοχή τους
Μιλήσαμε με τους ανθρώπους πίσω από το εγχείρημα, Μιχάλη Καλογιαννάκη και Στράτο Κέντρο, για την πολιτική και το όραμα της εταιρείας
Υπεύθυνη για αυτά τα έργα που δημιουργούν ένα σύγχρονο urban μοντέλο είναι η DIMAND
Η Noval Property αναπτύσσει σήμερα τα τοπόσημα του μέλλοντος
Υπερβαίνοντας τους φυσικούς χώρους για την οικοδόμηση μιας κουλτούρας καινοτομίας, συνεργασίας και διαρκούς αντίκτυπου
Με πολυετή εμπειρία στον χώρο, η επενδυτική εταιρία Vitruvius στολίζει με επιβλητικά κτήρια την πόλη μας
Ο διάσημος σκηνοθέτης συμμετείχε στην Εβδομάδα Ντιζάιν με πρωτότυπο έργο
O δημοφιλής διεθνής αρχιτεκτονικός θεσμός μετατρέπει για 10η χρονιά την Αθήνα σ' ένα τεράστιο μουσείο, με εκθέματα τα ίδια της τα κτίρια
Στη φετινή διοργάνωση συμμετέχει και η Εθνική Τράπεζα με 5 ιστορικά κτίρια
Η καρέκλα που πρωταγωνιστεί στα πανηγύρια, στις αυλές της επαρχίας και στις παραλίες, είναι το εμβληματικότερο έπιπλο των τελευταίων 100 ετών σύμφωνα με τους New York Times
Η σημαντική αρχιτεκτονική εκδήλωση επιστρέφει στην Αθήνα το Σάββατο 13 και την Κυριακή 14 Απριλίου
Φιλικά προς το περιβάλλον συγκροτήματα γραφείων, ουρανοξύστες, μουσεία και μεγάλες κτιριακές εγκαταστάσεις που ανακαινίζονται αλλάζουν το πρόσωπο της πόλης
Μεταμορφώνουν σπίτια αστέρων του Χόλυγουντ, εμβληματικά ξενοδοχεία, διάσημα εστιατόρια, καταστήματα, μουσεία, clubs
Η Φωτεινή Σετάκη και ο Πάνος Σακκάς με τη βοήθεια ρομπότ μεταμορφώνουν τα πλαστικά απορρίμματα σε μοντέρνα έπιπλα
Ο Κωνσταντίνος Μπομπόγιας και ο Γιώργος Μπόλλας εμπνέονται από τις πεζοπορίες τους στα βουνά και παντρεύουν τη γλυπτική με τα φυτά
Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και ο Πρωθυπουργός
Ιππότης, βαρόνος, κάτοχος του βραβείου Pritzker και καμιά 400αρια ακόμα, ο sir Norman Foster θεωρείται και είναι ένας από τους μεγαλύτερους αρχιτέκτονας της εποχής μας.
Μπορεί η τεχνολογία να ξυπνήσει μέσα σου τον καλλιτέχνη; Τα κεραμικά του Γιάννη Βογδάνη θα σε κάνουν να ξεχάσεις όσα μας δίδαξε η παράδοση για ένα αριστούργημα φτιαγμένο από πηλό.
Άνοιξε τις πύλες του στο κοινό το Babylone - Σε σχεδιασμό του Άντονι Βακαρέλο
Κομψοτεχνήματα που περιλαμβάνουν μέταλλο από τον Πύργο του Άιφελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.