Πολιτισμος

Επιλογές 322

25 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ Είναι μάλλον η πιο σημαντική έκθεση του Athens Photo Festival 2010 μετά την κεντρική, που θα ανοίξει στο κτίριο στην Εσπλανάδα στις 19/11

4662-35212.jpg
Δήμητρα Τριανταφύλλου
ΤΕΥΧΟΣ 322
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Θωμάς Γερασόπουλος
Θωμάς Γερασόπουλος

25 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ Είναι μάλλον η πιο σημαντική έκθεση του Athens Photo Festival 2010 μετά την κεντρική, που θα ανοίξει στο κτίριο στην Εσπλανάδα στις 19/11. Τα «25 χρόνια μετά» είναι μια πληθωρική έκθεση με 10 διαφορετικές ενότητες έργων, κοινός τόπος των οποίων είναι οι σπουδές των δημιουργών τους στο τμήμα Φωτογραφίας του ΤΕΙ Αθήνας. Και έτσι προκύπτει το ερώτημα: τι έλεγε στο ξεκίνημά της και τι λέει σήμερα η «επόμενη γενιά της ελληνικής φωτογραφίας»; Τοπία, πορτρέτα, νεκρές φύσεις, flashy editorial μόδας και φωτορεπορτάζ δίνουν την απάντηση με βασικά «επιχειρήματα» την αισθητική και την τεχνική αρτιότητα. Συμμετέχει η αφρόκρεμα της ελληνικής φωτογραφίας: Γιώργης Γερόλυμπος, Θωμάς Γερασόπουλος, Πάνος Κοκκινιάς, Γιάννης Κόντος κ.ά.  4/11 - 5/12, Μουσείο Μπενάκη (κτήριο οδού Πειραιώς), Πειραιώς 138 & Ανδρονίκου, 210 3453.111

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΠΡΑΒΙΤΑΣ Εκεί που τρως ένα γκουρμέ πιάτο, το βλέμμα σου πέφτει πάνω σε έντονες σεξουαλικές σκηνές ιδωμένες από απόσταση αναπνοής και ύστερα σε εξωτικά πτηνά και αντρικές φιγούρες. Τα μαυρόασπρα σχέδια του Περικλή Πραβίτα είναι σχεδιασμένα πάνω σε χάρτινα κουτιά-βάσεις από γνωστή αλυσίδα καφέ. Βar-restaurant CV, Κωνσταντινουπόλεως & Μυκάλης, Μεταξουργείο

ΣΤΕΛΙΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ Πρώτη εμφάνιση στην εικαστική σκηνή της πόλης με 12 γλυπτά στηριζόμενα στους «κανόνες» της εννοιολογικής τέχνης: λιτά σχήματα - περιεκτικός λόγος. Έως 20/11, Αίθουσα Τέχνης «Καπλανών 5», Μασσαλίας & Καπλανών 5, 210 3390.946

PEDRO MEYER Έχει γίνει γνωστός αποτυπώνοντας σημαντικά γεγονότα, όπως η σφαγή των φοιτητών στο Μεξικό πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Στην Ελληνοαμερικανική Ένωση έρχεται με μία από τις πιο διάσημες δουλειές του: το ατέλειωτο ταξίδι στην παρανοϊκή ενδοχώρα των ΗΠΑ (30 χρόνια και περισσότερες από 80.000 φωτό). Στο πλαίσιο του Athens Photo Festival 2010. Έως 24/11, Μασσαλίας 22

MICHAEL LEVENTIS Οι εικονογραφήσεις του είναι άκρως αληθοφανείς, ενώ τα χρώματα ξεχύνονται στον καμβά με σφοδρότητα. Οι νέες του δημιουργίες (η βασίλισσα Ελισάβετ, γιγαντιαία λουλούδια ή στρατιωτικές μπότες – σχόλιο για τον πόλεμο στο Ιράκ) μάλλον θα κάνουν τους περαστικούς της Σκουφά να κοντοσταθούν στον αριθμό 4. 2-27/11, Γκαλερί Σκουφά, 210 3643.025

DEREE FILM FESTIVAL Το τμήμα Visual Arts του Αμερικάνικου Κολέγιου σε συνεργασία με τους επιμελητές Βασίλη Μπούρικα και Τζένιφερ Νέλσον βγάζουν στην επιφάνεια μια ανθολογία (σούπερ) πειραματικών φιλμ – ανάμεσά τους και του Πολ Τσάριτς, βασικού συντελεστή του κινήματος Fluxus. Τα έργα είναι γνήσιες κόπιες, κυρίως 16 μιλιμέτρ. 4&5/11, 20.00-23.00, με ελεύθερη είσοδο. Γραβιάς 6, Αγία Παρασκευή

ΤΑ ΟΡΦΑΝΑ Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του «Θεάτρου του Νέου Κόσμου» Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος σκηνοθετεί τρεις φρέσκους ηθοποιούς, Όμηρος Πουλάκης, Μαρία Κίτσου, Μιχάλης Οικονόμου, σε ένα έργο του Ντένις Κέλι που θριάμβευσε στο περσινό Φεστιβάλ Εδιμβούργου. Από 10/11, Αντισθένους 7 & Θαρύπου, 210 9212.900

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Στα παρασκήνια της ψυχής

Ο Λάμπρος Γιώτης, σκηνοθέτης της μαύρης κωμωδίας του Ρώσου Νικολάι Εβρέινοβ «Τα παρασκήνια της ψυχής», μας βάζει μέσα… στο σώμα του έργου.

«Η παράσταση είναι μια παραγωγή της Εταιρείας Δραματικής Έκφρασης και Θεραπείας “Παλμός”, που διερευνά τη θεραπευτική πλευρά του θεάτρου. Με τον Εβρέινοβ ήρθαμε σε επαφή μέσω της θεωρίας του για τη “Θεατροθεραπεία” που ανέπτυξε στη Ρωσία των αρχών του 20ού αιώνα, με σημαντικά κείμενα που ήρθαν στο φως στη Δύση μετά από πολλές δεκαετίες.

Το έργο γράφτηκε το 1912, στο πλαίσιο της ρωσικής πρωτοπορίας, και έχει συμβολικές και σουρεαλιστικές επιρροές. Επιπλέον, ο Εβρέινοβ μεγάλωσε μέσα στο μαγικό κόσμο των τσίρκων της Μόσχας, όπου δούλευε από παιδί.  

Τη λογική και το συναίσθημα ενσαρκώνουν 2 άνδρες ηθοποιοί οι οποίοι κινούνται σαν 2 κλόουν μέσα σ’ ένα σκηνικό χώρο (της Ερωφίλης Πολιτοπούλου) που θυμίζει τσίρκο, αλλά αναπαριστά το εσωτερικό του ανθρώπινου σώματος. Τα πρόσωπα του έργου, ανδρικά και γυναικεία, μεταμορφώνονται σταδιακά σε ζωόμορφα όντα απελευθερώνοντας τη ζωτική τους ενέργεια και εμπλέκονται σε μια σύγκρουση που ακολουθεί το νόμο της ζούγκλας. Ο Εβρέινοβ είχε μελετήσει ιδιαίτερα τη θεατρικότητα στη συμπεριφορά των ζώων.

Και η μουσική παίζει καθοριστικό ρόλο. Ξεκινήσαμε ακούγοντας αληθινές ηχογραφήσεις από όργανα του σώματος, αλλά και κραυγές από ζώα που δεν γνωρίζαμε καλά, όπως τη στρουθοκάμηλο, το καγκουρό, το γορίλα… ήταν μια τρελή εμπειρία. Στη συνέχεια οι μουσικοί μας (Κατερίνα Ελοσίτου και Γιάννης Παπαθανασίου) έφτιαξαν προσομοιώσεις αυτών των ήχων και τις ενέταξαν σε μουσικές συνθέσεις που μεταφέρουν μια ατμόσφαιρα από παιδικές μνήμες, μυστήριο, ερωτισμό και παρωδία».

Παίζουν: Δ. Απτοσόγλου, Χ. Θεοχαρόπουλος, Μ. Καστρινού κ.ά.Studio Μαυρομιχάλη, Μαυρομιχάλη 134, 210 6453.330

Μάθε το

ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΑΝΩΛΙΚΑΚΗΣ Παραδίδει για τέταρτη συνεχή χρονιά ένα εντατικό σεμινάριο θεάτρου –αυτή τη φορά με θέμα την «Ανάλυση κειμένου»– για ηθοποιούς, σκηνοθέτες, θεατρικούς συγγραφείς, σεναριογράφους, μεταφραστές και θεατρολόγους. Ο Ανδρέας Μανωλικάκης είναι ισόβιο μέλος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Actors Studio, καθώς και πρόεδρος του μεταπτυχιακού προγράμματος Actors Studio Drama School (Master of Fine Arts) στο πανεπιστήμιο Pace της Νέας Υόρκης, όπου διδάσκει υποκριτική και σκηνοθεσία. 10&13/1/ 2011, Ελληνοαμερικανική Ένωση. Αιτήσεις μέχρι 15/11, 210 3680.071 -047

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.