- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Το Faro είναι μια νησίδα δημιουργικής μάθησης μέσα στην πόλη
Η Αλεξάνδρα και η Λήδα Διαλυνά δημιούργησαν ένα χώρο βιωματικής διδασκαλίας, που απέχει έτη φωτός από την απαρχαιομένη δομή της ελληνικής εκπαίδευσης.
Το Fårö είναι ένα νησάκι 113 τ.χλμ. της Βαλτικής, νοτιοανατολικά της Σουηδίας. Σε αυτό έζησε και πέθανε ο σκηνοθέτης Ingmar Bergman έχοντας γυρίσει κάποιες από τις γνωστότερες ταινίες του. Ετυμολογικά πιθανότατα το όνομα να σημαίνει το νησί προς το οποίο ταξιδεύει ή το νησί του ταξιδιώτη. Πολλά χιλιόμετρα μακριά και πιο συγκεκριμένα απέναντι από την πλατεία Μαβίλη, δύο αδερφές η Αλεξάνδρα και η Λήδα Διαλυνά, δημιούργησαν μια νησίδα δημιουργίας και ανακούφισης από την έντονη ροή της καθημερινότητας σε ένα υπέροχο χώρο 113 τ.μ.
«Θελήσαμε να δημιουργήσουμε ένα χώρο - κέντρο πολιτισμού και δημιουργικής μάθησης προκειμένου να έρχονται άνθρωποι και να μαθαίνουν με έναν πιο βιωματικό τρόπο το αντικείμενο της επιλογής τους είτε ως αντικείμενο, περιεχόμενο, είτε ως εργαλείο. Το concept πίσω από κάθε σεμινάριο είναι η ιδέα της δημιουργικής μάθησης, χωρίς το άτομο να υποφέρει με τον τρόπο που υποφέρει στο σχολείο», λέει η Αλεξάνδρα αναλύοντας τη δράση του Fårö που ξεκίνησε τη λειτουργία του μόλις τον περασμένο Οκτώβριο και κατάφερε μέσα σε αυτούς τους λίγους μήνες να αποκτήσει μία εξαιρετική φήμη.
Η Αλεξάνδρα έχει σπουδές θεατρολογίας και ανθρωπολογίας. Συγκεκριμένα σπούδασε στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών και στην Ανώτερη Σχολή Δραματικής Τέχνης «Αρχή» της Νέλλης Καρρά. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στην Αγγλία στο τμήμα Ανθρωπολογίας του University College London ακολουθώντας την κατεύθυνση της Οπτικής Ανθρωπολογίας και στη συνέχεια στην Ελλάδα ολοκληρώνοντας το μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Αρχιτεκτονικής Σχολής του ΕΜΠ “Σχεδιασμός-Χώρος-Πολιτισμός”.
Η Λήδα από την άλλη, σπούδασε Ιστορία και Αρχαιολογία στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών και συνέχισε τις σπουδές της στο Institute of Archaeology του U.C.L. όπου ολοκλήρωσε με επιτυχία το μεταπτυχιακό πρόγραμμα επάνω στην Συγκριτική Τέχνη και Αρχαιολογία. Και τα δύο κορίτσια εργάστηκαν για χρόνια στο χώρο του πολιτισμού, όμως το σκουληκάκι της δημιουργίας ενός δικού τους χώρου, λειτουργικού και ευχάριστου, που θα γεμίσει παθιασμένους ανθρώπους δε σταμάτησε να τις τρώει.
Αλεξάνδρα και Λήδα Διαλυνά
Τα σεμινάρια που διενεργούνται στο χώρο του Fårö, αφορούν κατά το 80% ενήλικες που είτε επιθυμούν να καταρτιστούν περαιτέρω στο αντικείμενο που τους αφορά, είτε θέλουν να εξελιχθούν σε πιο προσωπικό επίπεδο. Στο χώρο γίνονται ωστόσο και παιδικά εργαστήρια. «Οι άνθρωποι που επιλέγουν να έρθουν εδώ έχουν υψηλές απαιτήσεις γιατί ψάχνονται και καλά κάνουν. Στο επίπεδο της κατάρτισης δε, για εμάς είναι πολύ βασικό να βρίσκουν πρόσβαση σε κάτι που θέλουν να προσθέσουν στο βιογραφικό τους και δεν το βρήκαν στη σχολή τους για παράδειγμα. Υπάρχουν περιπτώσεις που αποφάσισαν να αλλάξουν το αντικείμενο σπουδών τους μετά από ένα σεμινάριο», λέει με ικανοποίηση η Λήδα που επίσης ομολογεί ότι η υλοποίηση του Fårö, την έκανε να ξεπεράσει τον κυνισμό της. «Μου έδωσε τόση αισιοδοξία και ελπίδα δεν την είχα πριν, πραγματικά! Βλέποντας πόσο ψάχνονται πόσο γουστάρουν να κινητοποιούνται οι άνθρωποι που έρχονται στον χώρο μας, με έκανε να ξεπεράσω τον κυνισμό μου». «Πραγματικά όσοι έρχονται στις δράσεις του Fårö είναι όλοι ένας κι ένας», συμπληρώνει η Αλεξάνδρα, «Έχουμε από φοιτητές και απόφοιτους σχολών, μέχρι 80άρηδες που είναι πολύ ζωντανοί και διαθέτουν μεράκι για αυτό που κάνουν. Επίσης, έρχονται άνθρωποι που με την δική τους παρέα δεν μπορούν να μιλήσουν για το αντικείμενο ενδιαφέροντός τους και νιώθουν μοναξιά. Εδώ βρίσκουν άτομα με κοινή αγάπη, κοινό πάθος, κάνουν φίλους και αισθάνονται πολύ όμορφα. Αυτό μας χαροποιεί αφάνταστα κι εμάς, ότι δημιουργούνται δεσμοί μεταξύ των ανθρώπων», καταλήγει. «Υπάρχουν άνθρωποι που μας έλεγαν ότι αυτό το 2ωρο – 3ωρο του σεμιναρίου το περιμένουν πώς και πώς όλη τη βδομάδα», προσθέτει η Λήδα.
ηγηηγνη
Ο χώρος του Fårö αποπνέει μία σπάνια ηρεμία. Τα παλ χρώματα, οι λεπτομέρειες από ξύλο, μια μίνιμαλ διάθεση που φαίνεται να βρίσκεται σε απόλυτη αρμονία με το σουηδικό νησί και την ιδιοσυγκρασία των κοριτσιών, σε εμπνέει πραγματικά να καθίσεις εκεί με τις ώρες. «Ο χώρος σχεδιάστηκε συγκεκριμένα για αυτό το σκοπό. Να είναι λειτουργικός και ευχάριστος. Πολλοί μας λένε πως έρχονται για τον χώρο αυτόν καθαυτόν».
Το εύρος των σεμιναρίων και των εργαστηρίων στο Fårö είναι μεγάλο. Μόνο πέρσι το πρόγραμμα περιείχε θεατρολογικά σεμινάρια, μουσειολογικά εργαστήρια, σεμινάρια λογοτεχνίας και δημιουργικής γραφής, κινηματογράφου, εργαστήρια χειροτεχνίας, μαθήματα yoga και παιδικά εργαστήρια μεταξύ άλλων. Από τις πιο επιτυχημένες δράσεις της σεζόν που πέρασε ήταν το Filmanalysis, μια μεθοδολογία για το πώς βλέπει κανείς μια ταινία, με τον Δημήτρη Μπούρα το οποίο θα συνεχιστεί και τη νέα σεζόν, το εργαστήριο Creative Mobile Photography & Hand-letter Typography με τον Art Director/Experience Designer Κωνσταντίνο Μπελιά, καθώς και το εργαστήριο με τη λογοτεχνική αποτύπωση της Αθήνας της Κατοχής και του Εμφυλίου αλλά και το πώς τα Δεκεμβριανά επηρέασαν την οικοδομική ανάπτυξη της πόλης με τους Μαγκλίνη και Βατόπουλο.
Ο χώρος του Fårö σε εμπνέει να κάτσεις με τις ώρες.
Από τη Βαλτική στους Αμπελόκηπους.
Φυσικά, οι εισηγητές παίζουν οργανικό ρόλο στη λειτουργία του Fårö. Με τι κριτήριο τους επιλέγουν τα κορίτσια; «Το βασικότερο για εμάς είναι ο εκάστοτε εισηγητής μας να αγαπάει αυτό που κάνει, σε ένα ισχυρό προσωπικό και βιωματικό επίπεδο και να μπορεί να το μεταδώσει ευχάριστα. Να είναι επικοινωνιακός και ειλικρινής. Πολύ σημαντικό είναι επίσης ότι οι εισηγητές μας βιοπορίζονται από αυτό που διδάσκουν, δεν είναι μόνο θεωρητικοί. Συνεπώς αυτός που τους παρακολουθεί δε βλέπει κάτι αφηρημένο, αλλά κάτι πρακτικό, όπως είναι στην πραγματικότητα του 2017 στην Αθήνα».
Η επόμενη σεζόν για το Fårö προβλέπεται ακόμα πιο έντονη. Ήδη το πρόγραμμα του πρώτου 3μήνου έχει ανακοινωθεί και προβλέπει την επανάληψη μερικών από τις πιο επιτυχημένες δράσεις, καθώς και νέες, πολύ συναρπαστικές εμπειρίες.Ενδεικτικά αναφέρουμε το εργαστήριο ζωντανής λογοτεχνίας με τον Κωστή Κουτσουρέλη, οπού οι συμμετέοχοντες θα καλούνται να αναζητήσουν τη λογοτεχνία μέσα στην πόλη, το σεμινάριο «Αρχιτεκτονική και Παραμύθια» με την αρχιτεκτόνισσα Αναστασία Δάλμα, στο οποίο θα γίνει ανάλυση παραμυθιων ως προς τους χώρους, αλλά και ψυχαναλυτική ανάλυση τους και το σεμινάριο Ιστορίας της Τέχνης με τον εικαστικό και γλύπτη Χαρίτωνα Μπεκιάρη.
Ολόκληρο το πρόγραμμα του 1ου τριμήνου του Fårö, καθώς και περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Στο «Θέλω» της Τζίλιαν Άντερσον θα βρείτε μερικές από τις απαντήσεις
Η τέταρτη προσωπική δουλειά του ραπ καλλιτέχνη έγινε χρυσή μέσα σε μια εβδομάδα
Αναδρομή στην καριέρα του θρυλικού ερμηνευτή που σημείωσε πωλήσεις 150 εκατομμυρίων δίσκων παγκοσμίως
Η Kovacs μιλάει στην Athens Voice λίγες μέρες πριν τη συναυλία της στην Αθήνα
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
Δυο πρεμιέρες τον Δεκέμβριο και εορταστικές εκδηλώσεις τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά
Η συγγραφή στο εξωτερικό είναι επάγγελμα και όχι πάρεργο
Live στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος
Ο συγγραφέας μάς εξηγεί όσα χρειάζεται να ξέρουμε για το νέο βιβλίο του «Πάντα η Αλεξάνδρεια», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο
Το συγκρότημα που έχει προκαλέσει ηθικό πανικό σε κάθε γωνιά του κόσμου, υπόσχεται ένα από τα πιο δυνατά shows του καλοκαιριού
Οι ταινίες, οι αριθμοί, οι αλλαγές, οι διαμάχες
Μια μοναδική βραδιά θεατρικού rock - Η επίσημη ανακοίνωση
Στο πλευρό του θα βρίσκεται ο Μπάρι Κιόγκαν στο ρόλο του Ρίνγκο Σταρ
Ο «Βασιλιάς του Τρόμου» σε μία μοναδική παράσταση στο Terra Vibe
Μια παράσταση σκηνοθετημένη εντυπωσιακά στην όψη και στις ερμηνείες
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
«Οι βιβλιοπώλες σώζουν ζωές. Τελεία και παύλα», δήλωσε μέσω του εκδότη του
Όλα είναι εκεί: τα καλά και τα κακά του Στέλιου Καζαντζίδη, που θίγονται σε ακριβοδίκαιες δόσεις, με μια λέξη, ένα βλέμμα, έναν υπαινιγμό
Ήταν έτοιμη να αποχωρήσει από τον κινηματογράφο και τώρα είναι υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα
Το τελευταίο της βιβλίο, που το υλικό του το δούλευε καθ’ ομολογίαν της για δέκα χρόνια, επιχειρεί ένα είδος λογοτεχνικής ταχυδακτυλουργίας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.