Ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ συναντά τον Έντβαρντ Μουνκ στο Άμστερνταμ (video, εικόνες)
Μια έκθεση - ταξίδι στη γέννηση του εξπρεσιονισμού
Το 1890 ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ έβαλε τέλος στη ζωή του κάνοντας μια βόλτα στη γαλλική ύπαιθρο. Τρία χρόνια αργότερα ο Νορβηγός ζωγράφος Έντβαρντ Μουνκ απολάμβανε τη βόλτα του ενώ ο ήλιος έδυε μέσα στα φιόρδ του Όσλο. Ξαφνικά είχε μια τρομακτική ενόραση: «Ο αέρας πήρε το κόκκινο του αίματος. Υπήρχε αίμα και γλώσσες φωτιάς πάνω από το μπλε-μαύρο φιόρδ και την πόλη. Αισθάνθηκα μια κραυγή να βγαίνει από τα σπλάχνα μου. Στην πραγματικότητα άκουσα μια κραυγή». Αυτή η γνωστή «Κραυγή» του Μουνκ θα ταξιδέψει μέχρι το Άμστερνταμ για να συναντήσει τη «Γέφυρα της Τρινκετάιγ» του Βαν Γκογκ. Πρόκειται για μια σημαντική έκθεση του Μουσείου Βαν Γκογκ που εγκαινιάζεται την Παρασκευή και θα είναι ένα πραγματικό ταξίδι στη γέννηση του εξπρεσιονισμού.
Οι διοργανωτές της έκθεσης προσπαθούν να εξερευνήσουν τις ομοιότητες στο όραμα των δύο ζωγράφων για τη ζωή. Και οι δύο απομακρύνθηκαν από το παραδοσιακό στιλ της ζωγραφικής και υιοθέτησαν τα βαθιά στροβιλιζόμενα χρώματα ή τις πυκνές πινελιές. Η έκθεση προετοιμαζόταν εδώ και έξι χρόνια και είναι μια πρώτη ευκαιρία για μια επίσημη συγκριτική μελέτη των δύο μεγάλων εκπροσώπων του εξπρεσιονισμού.

Βαν Γκογκ και Μουνκ δεν συναντήθηκαν ποτέ. Στην πραγματικότητα ο Ολλανδός δεν είχε ιδέα για την ύπαρξη του Νορβηγού. Εν αντιθέσει ο Μουνκ, ο οποίος έζησε μέχρι το 1944, πρέπει κάτι να είχε ακούσει για τον μεγάλο ζωγράφο που είχε τραυματίσει τον εαυτό του. «Μπορεί να μην γνωρίζονταν, αλλά αυτοί οι δύο καλλιτέχνες είχαν παρόμοιο αισθητήριο. Έβλεπαν ότι ο κόσμος κραυγάζει για να εκφραστεί με χρώμα», γράφει ο Guardian.

Η έκθεση παρουσιάστηκε στο Όσλο από τον Μάιο μέχρι τον Σεπτέμβριο, και το Μουσείο Μουνκ σημείωσε ρεκόρ επισκεπτών, με 170.000 εισιτήρια. Στο Άμστερνταμ, αναμένεται να ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, αφού το Μουσείο Βαν Γκογκ, μόνο πέρσι, προσέλκυσε 1,6 εκατομμύρια επισκέπτες.

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο τρίτος δίσκος του γκρουπ κυκλοφορεί από την Made Of Stone Recordings σε ψηφιακές πλατφόρμες και σύντομα σε βινύλιο
Γιατί ο γνωστός συγγραφέας άφησε (για λίγο) τα αστυνομικά και έγραψε δύο νουβέλες;
Ένα παράδοξο ερωτικό θρίλερ που καταφέρνει να είναι πετυχημένο στα όχι και τόσο εύκολα ανιχνεύσιμα υπαρξιακά μυστικά του
Μια φιλόδοξη και ατμοσφαιρική ταινία που ξεκινά από το μοτίβο του «cabin in the wood»
Ένα σκληρό χρονικό ενηλικίωσης που πιάνει εύστοχα τις αγωνίες της προεφηβικής ηλικίας
Απέσπασε την Αργυρή Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου αλλά και το βραβείο ερμηνείας για τη Ρόουζ Μπερν
9 καλλιτέχνες συνομιλούν μέσω της ζωγραφικής και της γλυπτικής
Η εκρηκτική διασκευή του Βρετανού σκηνοθέτη Ρόμπερτ Άικ συνεχίζει για 22 ακόμη παραστάσεις
Το ΥΠΠΟ αναθέτει ερευνητικό έργο για την ψηφιακή αποκατάσταση της αρχικής διακόσμησης του μνημείου
Προτάσεις για τον χειμώνα από τον εκδοτικό οίκο
Eίχε διαγνωστεί το 2022 με γλοιοβλάστωμα
Γιατί παραδινόμαστε στη ρουτίνα, αφήνοντας τη ζωή να περνά με εμάς απόντες;
Μιλήσαμε με τη διακεκριμένη Ελληνίδα κοντράλτο λίγο πριν τη συναυλία της στο ΚΠΙΣΝ
Δείτε την ετήσια λίστα με τα τραγούδια και τους καλλιτέχνες της χρονιάς
Η εικαστικός Ιωάννα Ευθυμίου διοργάνωσε ένα ταξίδι τέχνης και φιλανθρωπίας στο Palazzo Colonna
Μια συζήτηση για τον Εθνικό Διχασμό, τους θεσμούς, την πολιτική κουλτούρα, τη μνήμη του τραύματος και την εντιμότητα της ιστορικής ματιάς
Το βιβλίο «Δάκρυα στη Βροχή» παρουσιάζεται απόψε στις 19.30 στον ΙΑΝΟ
Ο καλλιτέχνης μιλάει στην Athens Voice για τη ζωή και την καριέρα του
Γιατί επιστρέφει στην ποίηση μετά από δυόμιση δεκαετίες με ένα νέο βιβλίο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.