1821 Digital Gallery

Ιnfluencer της εκκλησίας, των κέντρων και της μπάλας

Ιnfluencer της εκκλησίας, των κέντρων και της μπάλας
Γιατί τους χρειαζόμαστε
  • A-
  • A+
0
Σε ένα περιβάλλον δυσπιστίας κατά του εμβολιασμού, η κυβέρνηση χρειάζεται τους influencer από τις εκκλησίες, τα κέντρα διασκέδασης και τους ποδοσφαιριστές.

Είναι από τους χώρους που δεν θα περιελάμβανες στο σύμπαν της τετράγωνης λογικής. Εκεί ο ορθός λόγος υποτίθεται πως είναι σχεδόν εξόριστος. Στους ναούς της θρησκείας ο λόγος είναι υπερβατικός, μυστηριακός, δογματικός – πώς αλλιώς θα μπορούσε να εξηγηθεί η ύπαρξη ενός θεού; Στους ναούς της διασκέδασης είναι συναισθηματικός– ένας ατέλειωτος νταλκάς φτιαγμένος από καψούρες για γυναίκες που φεύγουν και άντρες που δεν μιλούν, «ξηγιούνται».  Και στους ναούς του ποδοσφαίρου παθιασμένος, οπαδικός και το πολύ δίχρωμος – τι άλλο να μετρήσει εκτός από μια νίκη βαμμένη στα χρώματα της ομάδας;

Κι όμως. Αν είναι να κερδηθεί το στοίχημα του μαζικού εμβολιασμού, θα κερδηθεί από εκεί. Από τα αουτσάιντερ του ορθού λόγου. Από τους influencer των εκκλησιών, των κέντρων διασκέδασης και των ομάδων. Από τον Χρυσόστομο Μεσσηνίας, τον Κιάμο και τον Βέρτη, τον Ολυμπιακό, από όλους εκείνους που μπορούν να επηρεάσουν τα ποίμνιά τους μιλώντας στη γλώσσα τους, σε αυτό το κοινό πεδίο επικοινωνίας και συνεννόησης. Πώς το είπε ο ιεράρχης μιλώντας χθες στο Πρώτο Πρόγραμμα; «Μπροστά στο δίλημμα ζωή ή θάνατος δεν υπάρχει εάν εφαρμόζουμε το Σύνταγμα ή δεν το εφαρμόζουμε. Από τη στιγμή  που ο άνθρωπος γίνεται αιτία να προκαλείται θάνατος στη ζωή του ίδιου και των συνανθρώπων του, αυτό είναι αμαρτία». Ο πιστός, είναι το νόημα, δεν είναι υπόλογος απέναντι στους νόμους των ανθρώπων, είναι απέναντι στον θεό του. Δεν παρανομείς απλώς, κάνεις κάτι χειρότερο. Αμαρτάνεις.

Έτσι και με τον Ολυμπιακό. Στην ανακοίνωσή της στα τέλη του περασμένου μήνα πως δικαίωμα εισόδου στο γήπεδο θα έχουν μόνο όσοι διαθέτουν αντισώματα είτε ως πλήρως εμβολιασμένοι είτε ως πρώην νοσούντες, η διοίκηση της εταιρίας επικαλείται εκείνο το «όλοι μαζί» του ομαδικού πνεύματος. Θα πρέπει να εμβολιαστεί κανείς, λέει, όχι μόνο για να προστατεύσει την οικογένειά του και την κοινωνία και τον ίδιο του τον εαυτό, αλλά και για να «εξασφαλίσει μια θέση στο γήπεδο». Δεν απαιτεί πιστοποιητικό εμβολιασμού από τους φίλους του,  ζητάει απλώς διαπιστευτήρια γαυροσύνης. Η ομάδα, το ξέρουν όλοι οι οπαδοί που αναστενάζουν στις κερκίδες, δεν είναι μέρος της ζωής, είναι η ίδια η ζωή.

Θα μπορούσε να διακρίνει κανείς εδώ την αδυναμία της πολιτικής. Δεν μπορούν να πείσουν ο Γεραπετρίτης, ο Γεωργιάδης ή ο Σκέρτσος, αλλά μπορεί να πείσει ο Κιάμος και ο Βέρτης; Δεν έχει κανένα αποτέλεσμα η απειλή της χρεοκοπίας από ένα νέο λοκντάουν, αλλά έχει η στέρηση του γαρύφαλλου που θα εκτοξευθεί από το τραπέζι στην πίστα; Είναι μια λογική που δεν αδικεί μόνο τους πολιτικούς ως πρόσωπα. Αγνοεί παράλληλα πως οι κομματικοί στρατοί έχουν διαλυθεί εδώ και χρόνια. Τα κόμματα δεν έχουν πια ποίμνια, έχουν ψηφοφόρους που συνήθως διακρίνονται όχι μόνο από έλλειψη τυφλής πίστης αλλά και από έλλειψη απλής εμπιστοσύνης.

Σχετικα
Ιερώνυμος: Όποιος δεν τηρεί τα μέτρα να πάει σπίτι του
Ιερώνυμος: Όποιος δεν τηρεί τα μέτρα να πάει σπίτι του

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον δυσπιστίας, η κυβέρνηση χρειάζεται τους influencer. Έχει ανάγκη από τον Πάνο Κιάμο, ή καλύτερα τον Πάνο τον Κιάμο, να λέει στο μήνυμα με το οποίο ανακοίνωσε πως ο ναός του Posidonio θα είναι αμιγώς για εμβολιασμένους, «ξέρετε ότι αγαπώ να παίζω μουσική, σε καμία περίπτωση όμως δεν θέλω να παίζω με τη δημόσια υγεία». Μπορεί να ψήνεται κανείς στον πυρετό της καψούρας, αλλά όχι της Covid. Μπορεί να λιώνει από το συναίσθημα αλλά όχι από τα συμπτώματα, λογικό δεν ακούγεται;

Στο σύμπαν όπου δεν χωράνε μόνο τα τετράγωνα, αλλά ακόμη και το πιο αλλόκοτο γεωμετρικό σχήμα της πιο απλοϊκής σκέψης, ένα τέτοιο ερώτημα δεν έχει και πολύ νόημα. Από τα εκατοντάδες σχόλια όμως που πλημμύρισαν το βίντεο του Κιάμου αξίζει να συγκρατήσει κανείς εκείνο του προδομένου θαυμαστή: «Σφύριξες και έληξες, Πάνο. Θα πάμε στον Βέρτη». Αξίζει να το συγκρατήσει όχι επειδή ο Βέρτης ακολούθησε το παράδειγμα του Κιάμου από τον λογαριασμό του στο Instagram. Αλλά επειδή υπενθυμίζει πως ένας ή δυο influencer δεν φέρνουν την άνοιξη.

Εντάξει, δεν πρόκειται να αλλάξει κανείς θρησκεία - ούτε καν μητρόπολη. Δεν πρόκειται να αλλάξει ομάδα επειδή η δική του δεν του επιτρέπει να πάει στο γήπεδο ανεμβολίαστος. Όπως μαρτυρά όμως και η επίσκεψη του Βασίλη Κικίλια και του Σωτήρη Τσιόδρα την ερχόμενη Τρίτη στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο, κανένας influencer δεν μπορεί να κάνει τη δουλειά μόνος του. Ο Μεσσηνίας έχει ήδη απέναντί του ιεράρχες και παπάδες που βλέπουν τα εμβόλια σαν όργανα του Σατανά. Και απέναντι στα παιδιά του λαϊκού όλο και κάποιος του επαναστατημένου έντεχνου θα πεταχτεί για να πει πως δεν θα πρέπει να σηκώσει κανείς το μανίκι για να κάνει το εμβόλιο, αλλά τη γροθιά του για να καταγγείλει τα τσιπάκια του Μπιλ Γκέιτς και τη νέα τάξη πραγμάτων. 

Back to top

Προσεχως

Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5