Visual Browsing

Τρικυμία εν κρανίω στο υπουργείο Πολιτισμού για την κυριότητα των αρχαιοτήτων

Τι απαντά η υπουργός κ. Ζορμπά στην ερώτηση της βουλευτού κ. Χαράς Κεφαλίδου.
Μυρσίνη Ζορμπά / © INTIME NEWS/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Πυκνώνουν τα ερωτηματικά για τους χειρισμούς της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά στην εκχώρηση των αρχαιοτήτων στο Υπερταμείο. 

Με απάντηση του Υπουργείου Πολιτισμού, επιρρίπτεται η ευθύνη στην προηγούμενη υπουργό κ. Λυδία Κονιόρδου ενώ οι εξηγήσεις αφήνουν μετέωρο το ερώτημα, ποιος τελικά έχει την κυριότητα στα μνημεία μας.  Σε δήλωσή της, η βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης κ. Χαρά Κεφαλίδου  σημειώνει πως «ο ελληνικός λαός και οι τοπικές κοινωνίες μέσω των Δημάρχων τους, με συντονισμένες ενέργειές τους αναζητούν μια συγκεκριμένη απάντηση. Στο δελτίο Τύπου του Υπουργείου σας, τονίζετε ότι «το ΥΠΠΟΑ εργάστηκε συστηματικά το τελευταίο εξάμηνο για την προστασία της κυριότητας και της διαχείρισης των αρχαιοτήτων και της εν γένει πολιτιστικής κληρονομιάς», ‘αδειάζοντας’ ουσιαστικά την προκάτοχό σας, λες και στη δημόσια διοίκηση δεν υπάρχει συνέχεια. Τονίζετε επίσης, μετά βαΐων και κλάδων, ότι «σήμερα ο κύκλος των ενεργειών έκλεισε με επιτυχία». Με το ΦΕΚ (55/τεύχος Β’/ 21.01.2019) όμως που ανακοινώσατε για τα 2.330 μνημεία του ΥΠΠΟΑ συνεχίζουν να υπάρχουν πολλά ερωτηματικά κι αντί η εικόνα να ξεκαθαρίζει θολώνει ακόμη περισσότερο. Αναρωτιέμαι κυρία Υπουργέ, σας πέρασε ποτέ από το μυαλό ότι το Υπουργείο σας ξύπνησε λίγο αργά και αφού προηγήθηκαν οι έντονες αντιδράσεις του συνόλου του ελληνικού λαού και αφού το θέμα είχε πάρει τεράστιες διαστάσεις;

Σε σχετική ερώτηση που κατέθεσε η κ. Κεφαλίδου, διατυπώνει τα εξής ερωτήματα: «1. Με ποια κριτήρια αυτά τα 2.330 μνημεία του ΥΠΠΟΑ εντάχθηκαν αρχικά στη λίστα εκχώρησης στο Υπερταμείο; 2. Με ποια κριτήρια δεν εκχωρούνται τα συγκεκριμένα μνημεία ενώ παραμένουν όλα τα υπόλοιπα στη λίστα εκχώρησης στο Υπερταμείο; 3. Ποιοι και με ποια κριτήρια αποφασίζουν την ένταξη και την απένταξη μνημείων; 2 4. Το Υπουργείο σας διετέλεσε σωστά το έργο του; Ελέγξατε, ως οφείλατε, τον αρχικό κατάλογο; Και εάν ‘όχι’ έχουν αναζητηθεί τυχόν διοικητικές ευθύνες; Ποιες πρωτοβουλίες θα πάρετε ώστε να μην επαναληφθούν στο μέλλον παρόμοιες καταστάσεις; 5. Και επιτέλους, ποιος είναι ο πλήρης ονομαστικός κατάλογος των 10.000 ακινήτων του Δημοσίου που περνούν στο Υπερταμείο; Είναι η τέταρτη φορά που σας ρωτούμε χωρίς να μας έχετε απαντήσει ποτέ! Γιατί κρύβεστε;»

Ακόμα και τώρα το υπουργείο δεν ήταν έτοιμο να δώσει λεπτομέρειες για όσα υπόσχεται ότι θα πράξει στο μέλλον, δηλαδή τον αποκλεισμό της διαχείρισης μνημείων, μουσείων και αρχαιολογικών χώρων από τρίτο φορέα, εκτός υπουργείου Πολιτισμού. Αναφέρθηκε ότι σχετική ρύθμιση θα κατατεθεί εντός 15νθημέρου σε νομοσχέδιο του υπουργείου για το Ταμείο Αλληλοβοηθείας, όμως δεν παρουσιάστηκε στους δημοσιογράφους όπως θα έπρεπε. Επομένως, το  υπόγειο αλισβερίσι του ΥΠΠΟΑ με το υπουργείο Οικονομικών επί του θέματος, συνεχίζεται. Εάν δεν υπάρξει νομοθετική ρύθμιση για την αποκλειστική διαχείριση και διοίκηση των  ακινήτων πολιτιστικού ενδιαφέροντος από το κράτος, είναι υπαρκτός ο σοβαρός κίνδυνος να περάσουν στην ιδιωτική πρωτοβουλία.

Δειτε επισης

Back to top

Προσεχως

The World of Banksy
The World of Banksy
Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων
27.02.2019
The World of Banksy
Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5