Τεχνολογια - Επιστημη

Merriam-Webster: Τι σημαίνει «slop» - Λέξη της χρονιάς για το 2025

Ο όρος χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1700 για να περιγράψει τη μαλακή λάσπη

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

«Slop»: Ένας όρος που συνοψίζει τη σκοτεινή πλευρά της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης

Η λέξη της χρονιάς για το 2025, σύμφωνα με το λεξικό Merriam-Webster, δεν είναι απλώς ένα γλωσσικό εύρημα. Είναι μια προειδοποίηση. Ο όρος «slop» επιλέχθηκε για να περιγράψει ένα φαινόμενο που έχει κατακλύσει το διαδίκτυο: τη μαζική παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου χαμηλής ποιότητας, συχνά ανακριβούς ή παραπλανητικού, που δημιουργείται με τη βοήθεια εργαλείων γενετικής τεχνητής νοημοσύνης.

Η λέξη «slop» δεν είναι καινούργια. Σύμφωνα με το Associated Press, εμφανίστηκε για πρώτη φορά στα μέσα του 18ου αιώνα και χρησιμοποιούνταν για να περιγράψει τη μαλακή λάσπη. Στη συνέχεια, η σημασία της επεκτάθηκε ώστε να δηλώνει κάτι ευτελές, πρόχειρο ή χαμηλής αξίας.

Στη σύγχρονη εκδοχή της, όπως καταγράφεται πλέον στο λεξικό Merriam-Webster, ο όρος περιλαμβάνει και τη σημασία του «ψηφιακού περιεχομένου χαμηλής ποιότητας που παράγεται μαζικά μέσω τεχνητής νοημοσύνης». Πρόκειται για έναν ορισμό που δίνει όνομα σε μια εμπειρία γνώριμη σε εκατομμύρια χρήστες του διαδικτύου.

Η επιλογή του «slop» δεν έγινε μόνο με γλωσσικά κριτήρια. Όπως εξήγησε στο Associated Press ο πρόεδρος του Merriam-Webster, Γκρεγκ Μπάρλοου, πρόκειται για μια λέξη «ιδιαίτερα παραστατική», άμεσα συνδεδεμένη με μια τεχνολογία που μετασχηματίζει την κοινωνία: την τεχνητή νοημοσύνη.

Ο όρος αποτυπώνει το σύνολο του ψηφιακού υλικού που παράγεται σε τεράστιες ποσότητες χωρίς ουσιαστικό φιλτράρισμα: από αλλόκοτα ή εντυπωσιακά βίντεο που δεν βασίζονται σε πραγματικά δεδομένα, μέχρι εικόνες, διαφημίσεις, ψευδείς ειδήσεις και ακόμη και βιβλία που δημιουργούνται εξ ολοκλήρου με εργαλεία AI.

Με την ανάδειξη του «slop» ως λέξης της χρονιάς, το Merriam-Webster δεν καταγράφει απλώς μια τάση της γλώσσας. Επισημαίνει έναν ευρύτερο προβληματισμό για το πώς η τεχνητή νοημοσύνη, ενώ υπόσχεται δημιουργικότητα και πρόοδο, μπορεί ταυτόχρονα να παράγει μαζικά περιεχόμενο χωρίς ποιότητα, έλεγχο ή κοινωνική ευθύνη.