- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
ΕΛΣΤΑΤ: Σχεδόν 1 στους 2 Έλληνες χρησιμοποιεί Τεχνητή Νοημοσύνη
Πάνω από 36% για εργασία
Η ΕΛΣΤΑΤ δείχνει εκτόξευση της χρήσης Τεχνητής Νοημοσύνης από τους Έλληνες το 2025
Σχεδόν το 50% των Ελλήνων έχει πλέον εξοικειωθεί με προϊόντα και εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δημοσίευσε την Τετάρτη η ΕΛΣΤΑΤ, στο πλαίσιο της έρευνας για τις Τεχνολογίες Πληροφόρησης και Επικοινωνίας. Στο κείμενο της έρευνας για την ΤΝ, η ΕΛΣΤΑΤ υπογραμμίζει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη εξετάζεται ως μία από τις σύγχρονες τεχνολογίες που διαμορφώνουν όλο και περισσότερο την καθημερινότητα και τη χρήση ψηφιακών υπηρεσιών, καθώς αναπτύσσει συστήματα «ικανά να εκτελούν εργασίες που συνήθως απαιτούν ανθρώπινη σκέψη, όπως μάθηση, ανάλυση και λήψη αποφάσεων».
Το 49,5% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών έκανε χρήση εργαλείων ΤΝ – όπως ChatGPT, Copilot, Gemini, LLaMA, Midjourney, DALL-E – για τη δημιουργία περιεχομένου (κείμενο, εικόνες, κώδικα ή βίντεο). Από όσους χρησιμοποίησαν εργαλεία ΤΝ, το 92,8% τα αξιοποίησε για ιδιωτικούς λόγους, το 36,5% για επαγγελματικούς και το 25,4% για λόγους σχετικούς με την τυπική εκπαίδευση.
Από το 50,5% που δεν έκανε χρήση ΤΝ, το 70,5% δήλωσε ότι δεν χρειάστηκε την τεχνολογία, το 9,2% δεν γνώριζε καν την ύπαρξή της, ενώ το 12,9% δεν γνώριζε πώς να τη χρησιμοποιήσει.
Πέρα από τη Τεχνητή Νοημοσύνη, αυξάνεται δυναμικά η χρήση Διαδικτύου στην Ελλάδα
Κατά το Α΄ τρίμηνο του 2025, το 89,2% του πληθυσμού ηλικίας 16-74 ετών χρησιμοποίησε το διαδίκτυο, σημειώνοντας άνοδο 2,9 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το 2024 και 22,4 μονάδων σε σχέση με το 2015. Η καθημερινή ή σχεδόν καθημερινή χρήση έφτασε το 97,8% των χρηστών.
Σημαντικό εύρημα αποτελεί επίσης ότι το 95% των χρηστών αξιοποίησε το κινητό τηλέφωνο για πρόσβαση στο διαδίκτυο, ενώ το 55,8% χρησιμοποίησε φορητό υπολογιστή.
Ως προς τους λόγους χρήσης, κυριότερες δραστηριότητες είναι οι τηλεφωνικές κλήσεις ή βιντεοκλήσεις μέσω διαδικτύου και η ανάγνωση online ειδήσεων σε ιστοσελίδες και ψηφιακά ΜΜΕ, με ποσοστά 92,8% και 89,6% αντίστοιχα. Οι δραστηριότητες με τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση (Α΄ τρίμηνο 2024 – Α΄ τρίμηνο 2025) ήταν:
- Τραπεζικές συναλλαγές online: +7,9 μονάδες
- Τηλεφωνικές κλήσεις/βιντεοκλήσεις: +7,1 μονάδες
- Αποστολή/λήψη emails: +5,9 μονάδες
- Ανταλλαγή μηνυμάτων σε εφαρμογές: +4,8 μονάδες
Τέλος, το 30,1% των χρηστών διαδικτύου συμμετείχε σε δραστηριότητες online εκμάθησης, με το 81,8% να παρακολουθεί online σεμινάρια ή μαθήματα, το 57,2% να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό και το 52,9% να επικοινωνεί με διδάσκοντες ή εκπαιδευόμενους μέσω εργαλείων όπως Webex, Zoom, MS Teams, Google Classroom, Google Meet, e-class και άλλα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Συνδυάζοντας τη μαγεία των Χριστουγέννων με τον ενθουσιασμό του αθλητισμού
Πάνω από 36% για εργασία
Πώς συγκρινόμαστε με ζώα
Για εμάς που αγαπάμε αυτό το (μη) χρώμα
Υπάρχουν τομείς όπου η τεχνολογία δεν είναι ούτε «καλή» ούτε «κακή» από μόνη της — η αξία της κρίνεται από τη χρήση και τις προθέσεις μας.
Η Κομισιόν εξετάζει αν παραβιάζει τους κανόνες ανταγωνισμού
Παρά τις ανησυχίες για την εθνική ασφάλεια - Αντιδράσεις στο Κογκρέσο
«Το νιώθω σαν φίλο» υποστηρίζουν
Λειτουργεί με φως και φέρει ελληνική σφραγίδα
Τα πειράματα βασίστηκαν σε εκδόσεις εμπορικά διαθέσιμων chatbots
Στο αφιέρωμά του ξεχωρίζει και πέντε ανθρώπους που αναμένεται να ξεχωρίσουν το 2026
Ο Τζένσεν Χουάνγκ εργάζεται αδιάκοπα παρά το γεγονός ότι η εταιρεία του έγινε η πολυτιμότερη στον κόσμο
Η Κίνα προκαλεί Google και OpenAI - Ανοιχτό σε όλους το μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης
Η νέα λειτουργία του Wrapped δείχνει πόσο νέοι ή μεγάλοι είναι οι χρήστες βάσει μουσικών συνηθειών
Στις δοκιμές που έγιναν οι ερευνητές κατάφεραν να ανταλλάξουν ακόμη και γυμνό υλικό
Kαθώς πλέον ανταγωνίζεται μια ανεξάντλητη ποσότητα περιεχομένου που παράγεται μαζικά, γρήγορα και σχεδόν δωρεάν
Τα βίντεο, καλοφτιαγμένα και πειστικά, παραπλανούν ανυποψίαστους χρήστες
Η Κομισιόν επέβαλε το πρώτο πρόστιμο βάσει του Νόμου για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες
Η κυκλοφορία του Black Ops 7 απογοήτευσε, με πτώση πωλήσεων και λιγότερους ενεργούς παίκτες
Δημιουργείται ένας από τους μεγαλύτερους κόμβους τεχνητής νοημοσύνης σε Ασία-Ειρηνικό
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.