Plaisiobots The Race 2.0: H ομάδα Robohandy αναδείχθηκε μεγάλη νικήτρια του διαγωνισμού
Ολοκληρώθηκε ο 2ος Διαγωνισμός Ρομποτικής και Επιχειρηματικότητας Plaisiobots: The Race 2.0
Διαγωνισμός Ρομποτικής και Επιχειρηματικότητας Plaisiobots: The Race 2.0. Ολοκληρώθηκε η 2η διοργάνωση με νικητές τις ομάδες Robohandy, FA Project και Trainer Eyes.
Πριν ένα χρόνο συζητούσαμε την ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία της Πλαίσιο Computers να διοργανώσει τον Διαγωνισμό Ρομποτικής και Επιχειρηματικότητας «Plaisiobots: The Race» με κορυφαίο έπαθλο ένα εκπαιδευτικό ταξίδι στο ΜΙΤ. Σκοπός του «Plaisiobots: The Race» ήταν οι συμμετέχοντες να γνωρίσουν όλα τα στάδια υλοποίησης μιας ιδέας. Από την αρχική σκέψη και τον σχεδιασμό της, μέχρι την κατασκευή και τον προγραμματισμό ενός τελικού prototype που μπορεί να βγει σε παραγωγή, συνδέοντας για πρώτη φορά την έννοια της STEM EDUCATION με αυτήν της επιχειρηματικότητας. Στην πρώτη διοργάνωση συμμετείχαν περισσότεροι από 60 μαθητές και φοιτητές από όλη την Ελλάδα με καινοτόμες ιδέες για ρομποτικά prototypes. Τελικά, τρεις ομάδες κέρδισαν το μεγάλο έπαθλο, το οποίο ήταν ένα εκπαιδευτικό ταξίδι στο Πανεπιστήμιο MIT και ξεναγήθηκαν σε μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας στη Βοστώνη.
Plaisiobots The Race 2.0
Στη συνέχεια ο διαγωνισμός επέστρεψε ως «Plaisiobots: The Race 2.0» με θέμα το πώς η ρομποτική μπορεί να βοηθήσει την καθημερινότητα του ανθρώπου. Συμμετείχαν περισσότεροι από 500 μαθητές Γυμνασίου & Λυκείου από 16 πόλεις της Ελλάδας, ανεξαρτήτως γνώσης και εμπειρίας πάνω στη ρομποτική. Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού πέρασαν 200+ μαθητές, για να διεκδικήσουν το μεγάλο έπαθλο του διαγωνισμού, ένα εκπαιδευτικό ταξίδι στην Ελβετία και το CERN. Πρόκειται για έναν μοναδικό τρόπο για να κατανοήσουν οι μαθητές τις φυσικές επιστήμες, τη ρομποτική, τον προγραμματισμό και τους αυτοματισμούς. Μια ευκαιρία να μάθουν να σκέφτονται ως μηχανικοί, αναπτύσσοντας την ικανότητά τους στην επίλυση προβλημάτων, καθώς και θα διευρύνουν τη δημιουργικότητά τους – απαραίτητα εφόδια τόσο για το παρόν όσο και για το μέλλον τους, όποια σταδιοδρομία κι αν ακολουθήσουν.
Ο μεγάλος τελικός Plaisiobots The Race 2.0
Όλα τα παιδιά συμμετείχαν στα θεωρητικά εκπαιδευτικά σεμινάρια προγραμματισμού που πραγματοποιήθηκαν online με την Διάνα Βουτυράκου, την παγκόσμια πρωταθλήτρια ρομποτικής, απαντώντας σε ασκήσεις και τεστ. Βάσει της αξιολόγησης και βαθμολόγησής τους, 200+ μαθητές πέρασαν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού. Στο πρακτικό κομμάτι 58 ομάδες από τον Φεβρουάριο του 2023 προπονήθηκαν δια ζώσης και ετοίμασαν τα project τους με τη βοήθεια των συνεργαζόμενων κέντρων ρομποτικής δίνοντας ζωή στις ιδέες τους προκειμένου να απαντήσουν στο θέμα του διαγωνισμού «Πώς τα ρομπότ βελτιώνουν τη ζωή του ανθρώπου». Παραδείγματα ιδεών: Το όχημα καθαρισμού παραλιών από σκουπίδια, η εκπαίδευση ατόμων με στραβισμό, το ποδήλατο με ενισχυμένη υποστήριξη στον οδηγό, τα αυτόματα DRONE αεροπυρόσβεσης και πρόληψης πυρκαγιών, η δημιουργία εφαρμογής σάρωσης κειμένου και μετατροπής του σε γραφή braille, αποτέλεσαν μερικές από τις ιδέες του διαγωνισμού.
Ο 2ος Διαγωνισμός Ρομποτικής και Επιχειρηματικότητας Plaisiobots: The Race 2.0 ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες, στο χώρο του ArtFactory στον Ταύρο, όπου τα παιδιά παρουσίασαν τις ιδέες τους, τα πρωτότυπά τους και διεκδίκησαν το μεγάλο έπαθλο του διαγωνισμού. Hosting του όλου event έκανε ο Διονύσης Ατζαράκης, ο οποίος με το χιούμορ του αλλά και την δυναμική του διάδραση με τον κόσμο, ενέπνευσε τα παιδιά να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό.
Στην Α’ φάση παρουσίασαν όλες οι ομάδες τα πρότυπά τους στην κριτική επιτροπή, η οποία απαρτιζόταν από νέα μυαλά που απασχολούνται ποικιλοτρόπως στον τομέα της ρομποτικής. Οι 10 ομάδες που πέρασαν στην Β’ φάση βρέθηκαν μπροστά σε μια κριτική επιτροπή που αποτελείτο από τους Σουζάνα Θεοδωρίδου - Head of Business, Startup Pathways, SimpleApps, Νίκο Λάριο - Δρ. ΤΠΕ στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, Ε.ΔΙ.Π. ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ και Κώστα Καρπούζη - Επίκουρο Καθηγητή στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.
Οι νικήτριες ομάδες του Plaisiobots The Race 2.0
Η ομάδα Robohandy από το Αγρίνιο, έχοντας ως ιδέα ένα προσθετικό ρομποτικό χέρι, σε φυσικό μέγεθος, που χειρίζεται από το χρήστη του με φωνητικές εντολές, κατάφερε να αναδειχθεί νικήτρια του τελικού. Τα μέλη της ομάδας θα ταξιδέψουν στην Ελβετία για να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία καθώς θα έχουν πρόσβαση στο μεγαλύτερο Ευρωπαϊκό Εργαστήριο Πυρηνικής Ενέργειας και Σωματιδιακής Φυσικής “CERN”.
Βραβεία κέρδισαν φυσικά και οι επόμενες 2 ομάδες. Την δεύτερη θέση και μία δωροεπιταγή 1000 ευρώ κέρδισε η ομάδα FA Project από την Πάτρα, όπου δημιούργησε ένα σύστημα ελέγχου παροχής βοηθειών για κάθε κτηνοτρόφο και καλλιεργητή, με στόχο τη μείωση της σπατάλης και την αρτιότερη αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων. Στη τρίτη θέση με το σύστημα εκπαίδευσης των μυών των ματιών που απευθύνεται σε άτομα με στραβισμό βρέθηκε η ομάδα Trainer Eyes από τις Σέρρες η οποία κέρδισε επίσης μία δωροεπιταγή 1000 ευρώ.
Φέτος, αναγνωρίζοντας την υψηλή απόδοση των παιδιών σε επιμέρους εκπαιδευτικές ενότητες, στο “Plaisiobots: Race 2.0” απονεμήθηκαν και 3 special βραβεία: το Βραβείο Μηχανικής στους “The Translators”, για το ρομποτικό χέρι που μεταφράζει κείμενο στη νοηματική γλώσσα, το Βραβείο Καινοτομίας στους “Robotify”, για το εξελιγμένο, φιλικό προς το περιβάλλον σύστημα θέρμανσης σπιτιού, που διαχειρίζεται και αξιοποιεί την ηλιακή ενέργεια, και τέλος, το Βραβείο Προγραμματισμού στους “FireFlies”, για το αυτόματο drone αεροπυρόσβεσης, για αναγνώριση πυρκαγιάς και ρίψη σφαιρών νερού, που κατασκεύασαν στο πλαίσιο του διαγωνισμού.
Άλλωστε, αυτή η πρωτοβουλία της Πλαίσιο να ενθαρρύνει τους μαθητές να γνωρίσουν καλύτερα και να αξιοποιήσουν όλες τις νέες τεχνολογικές δυνατότητες, αποτελεί σπουδαία προσπάθεια ώστε να αποκτήσουν όλα τα εφόδια για ένα δημιουργήσουν ένα λαμπρό μέλλον.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το συνολικό αποτύπωμα της πλατφόρμας είναι περίπου 50 εκατ. μετρικοί τόνοι CO2e
Θέλοντας να τεστάρω τις δυνατότητες και τα όρια του εργαλείου, άρχισα να ζητάω συμβουλές θεωρώντας μάλλον απίθανο (και ηθικά απωθητικό) το να το χρησιμοποιήσω. Μέσα σε μισή ώρα είχα αγοράσει μηνιαία συνδρομή.
Ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα για την τεχνολογική εκπαίδευση
Τα τεχνικά προβλήματα όσον αφορά τη σύνδεση και παραμονή στα εν λόγω μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρατηρούνται μάλιστα και στην Ελλάδα.
Το design και οι επιδόσεις του μέλλοντος στο σήμερα
Από τη θεραπεία αυτοάνοσων νοσημάτων με Τ-κύτταρα μέχρι δείγματα χώματος από τη Σελήνη
Οι επιστήμονες το 1998 αποκάλυψαν ότι αυτή η διαστολή επιταχύνεται, με την υποτιθέμενη αιτία να είναι η σκοτεινή ενέργεια
Τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν τη Δευτέρα προήλθαν από ένα νέο τσιπ που ονομάζεται Willow
Πάνω από 15 εκατομμύρια διαδικτυακές απειλές το 2024 - Ανάγκη για ενισχυμένα μέτρα προστασίας
Τα ευρήματα μεγάλης έρευνας
Είναι τόσο μεγάλο κομμάτι της ζωής μας πια, που όταν δεν υπάρχει σύνδεση, κάτι μας πιάνει…
Όψεις της πόλης, αναμνήσεις, πράγματα που συνέβησαν παλιά, και πράγματα που συμβαίνουν σήμερα γύρω μας
Θα αργήσει η επιστροφή των ΗΠΑ στη Σελήνη
Η υπηρεσία λειτουργεί επί του παρόντος σε μερικές τοποθεσίες στις ΗΠΑ, στο Τέξας και την Αριζόνα
«Τα παιδιά χάνουν τον προσανατολισμό τους, ασχολούνται μόνο με likes»
Διαφορετική εικόνα από εκείνη που επικράτησε στις αγιογραφίες
Πόσο θα επηρεαστεί το οικοσύστημα και το κλίμα της Γης
Σε όλο τον κόσμο γίνονται προσπάθειες για την ανάπτυξη ανθεκτικών καλλιεργειών
Μερικά από τα πιο εμβληματικά και αγαπημένα παιχνίδια πρωταγωνιστούν στο επετειακό clip
Μια επένδυση που ξεπερνά τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.