- CITY GUIDE
- PODCAST
-
23°
Το 16% των Ελλήνων δεν έχει κάνει χρήση του διαδικτύου κατά τους τελευταίους 3 μήνες
Τα στοιχεία του ΚΑΝΕΠ - ΓΣΕΕ
![62224-137655.jpg 62224-137655.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/62224-137655.jpg)
![Υπολογιστής Υπολογιστής](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2022/04/18/internet-ipologistis.jpg)
Ένα σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων εμφανίζεται να μην κάνει χρήση του διαδικτύου. Τα στοιχεία έρευνας.
Αυξημένο έλλειμμα ψηφιακών δεξιοτήτων καταγράφεται στην Ελλάδα κάτι που αποτυπώνεται και στη χρήση του διαδικτύου.
Με βάση τα στοιχειά για το 2020, το 16% του ενήλικου πληθυσμού́ ηλικίας 25-64 ετών δεν έχει κάνει χρήση του διαδικτύου κατά τους τελευταίους τρεις μήνες, ποσοστό́ διπλάσιο του ευρωπαϊκού́ μέσου όρου (8%), και το τρίτο μεγαλύτερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μετά τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. Αυτό προκύπτει από το νέο «Κείμενο Παρέμβασης» του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής της ΓΣΕΕ (ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ) με τίτλο «Ενήλικες και προγράμματα διά βίου εκπαίδευσης στην περίοδο της πανδημίας: η πρόκληση των ψηφιακών δεξιοτήτων».
Πιο συγκεκριμένα αυξημένα ποσοστά μη χρήσης του διαδικτύου το 2020 είχαν οι γυναίκες (18%) σε σύγκριση με τους άνδρες (15%), οι μη οικονομικά ενεργοί (33%) αλλά και οι άνεργοι (20%) σε σύγκριση με τους απασχολουμένους (10%), τα άτομα με χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης (40%) αλλά και με μεσαίο (13%) σε σύγκριση με εκείνα με υψηλό (3%), καθώς και οι μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες 55-64 (36%) και 45-54 ετών (17%) σε σύγκριση με τις νεότερες 25-34 (3%) και 35-44 ετών (6%).
![ereyna1.jpg ereyna1.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/ereyna1_0.jpg)
![ereyna2.jpg ereyna2.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/ereyna2_0.jpg)
Ο κυριότερος λόγος μη πρόσβασης στο διαδίκτυο είναι η έλλειψη κατάλληλων δεξιοτήτων, με το 67% των νοικοκυριών να δηλώνει πως δεν έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία του λόγω έλλειψης δεξιοτήτων, και όχι τόσο γιατί δεν έχει ανάγκη για πρόσβαση ή γιατί το κόστος της σύνδεσης ή του εξοπλισμού είναι υψηλό.
![ereyna3.jpg ereyna3.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/ereyna3_0.jpg)
«Η αξιολόγηση του επιπέδου των ψηφιακών δεξιοτήτων είναι αδιαμφισβήτητα σημαντική, τόσο για την ψηφιακή σύγκλιση της χώρας με τα υπόλοιπα κράτη - μέλη της Ε.Ε. μέσα από τον ψηφιακό μετασχηματισμό, αλλά και ατομικά, για την ανάπτυξη και αναβάθμιση του εργατικού δυναμικού προκειμένου να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις νέες ψηφιακές απαιτήσεις σε όλους τους τομείς, καθότι και εδώ αναδεικνύονται παράγοντες που συμβάλλουν στον αποκλεισμό ορισμένων πληθυσμιακών ομάδων και στη διαμόρφωση σημαντικών κοινωνικοοικονομικών ανισοτήτων», αναφέρει το κείμενο, που υπογράφεται από τον Χρήστο Γούλα (γενικός διευθυντής ΚΑΝΕΠ και ΙΝΕ ΓΣΕΕ), τον Νίκο Φωτόπουλο (αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής Παν. Πελοποννήσου, επιστημονικός διευθυντής ΚΑΝΕΠ ΓΣΕΕ), και την Πωλίνα Φατούρου (κοινωνική ερευνήτρια, επιστημονική συνεργάτις ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ).
Σύμφωνα με τον δείκτη ψηφιακών δεξιοτήτων της Eurostat (DSI), το 2019 ο μισός περίπου ενήλικος πληθυσμός της χώρας (το 52% των ατόμων ηλικίας 25-64 ετών) κατείχε τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες. Το ποσοστό αυτό υπολείπεται κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες του ευρωπαϊκού μέσου όρου (61%), ενώ οι χώρες στην πρώτη πεντάδα της κατάταξης καταγράφουν ποσοστά άνω του 74% (Φινλανδία, Ολλανδία, Σουηδία, Βρετανία και Γερμανία).
Την ίδια στιγμή, το επίπεδο των ψηφιακών δεξιοτήτων για το 18% του ενήλικου πληθυσμού της χώρας δεν μπορεί να αξιολογηθεί, αφού δηλώνει πως δεν έκανε χρήση του internet κατά τους τελευταίους 3 μήνες.
Συμμετοχή σε προγράμματα δια βίου μάθησης
Τα ποσοστά συμμετοχής των ενηλίκων σε προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης στη χώρα μας, παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας 2010-2020, παρότι στα πλαίσια της ευρωπαϊκής ατζέντας από το 2010 έχει τεθεί συγκεκριμένος μετρήσιμος στόχος για τη δια βίου μάθηση, προκειμένου να αυξήσουν τα κράτη-μέλη τα ποσοστά τους ώστε το 2020 ο ευρωπαϊκός μέσος όρος να είναι τουλάχιστον 15%. Στην Ελλάδα, με βάση τον επίσημο δείκτη παρακολούθησης το ποσοστό συμμετοχής των ενηλίκων σε προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης κυμαίνεται περίπου στο 4% την δεκαετία 2010-20, τιμή που απέχει κατά πολύ από τον τιθέμενο στόχο αλλά και από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος το 2020 έχει διαμορφωθεί στο 9,2%.
![ereyna.jpg ereyna.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/ereyna_0.jpg)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι θερμοκρασίες συνεχώς ανεβαίνουν καταρρίπτοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο
Βρέθηκαν σε μυστηριώδη βράχο - Χρονολογούνται δισεκατομμύρια χρόνια πίσω
Η σημερινή μέρα αφιερωμένη στο κορυφαίο αθλητικό γεγονός
Η μάζα του είναι πάνω από έξι φορές μεγαλύτερη από εκείνη του Δία και βρίσκεται σε απόσταση περίπου 12 ετών φωτός από τη Γη
Μια στρατηγική social media marketing πολλαπλών καναλιών είναι πλέον απαραίτητη
Ποιες οι επιπτώσεις στον πλανήτη και στις επικοινωνίες
Το CNBC παρουσιάζει όσα πρέπει να γνωρίζετε
Η xAI θέλει να αποκτήσει την πιο δυνατή AI μέχρι τον Δεκέμβριο του 2024
Η Ομάδα των Ελλήνων που στέλνει μικροσκοπικούς δορυφόρους στο διάστημα μας ξεναγεί στα γραφεία της και αφηγείται τις διαστημικές της περιπέτειες
Μικρότερη η διάρκεια ζωής των φαρμάκων στο διάστημα
Η ανάρτησή του στο Twitter
Τι έδειξε επιστημονική έρευνα
Τα νέα σχόλια θα είναι προσωρινά και ημι-ιδιωτικά
Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι δεν αποκλείεται να επαναληφθεί
Ο Βρετανός γιατρός και Παραολυμπιονίκης εκπαιδεύτηκε με επιτυχία από την ESA
Ανοιχτές οι αιτήσεις έως τις 31 Ιουλίου
Τι έγραψε στην πλατφόρμα για την απόφασή του αυτή
Όταν συναντήθηκαν το αμερικανικό διαστημικό σκάφος Apollo 18 και το σοβιετικό Soyuz 19
Πόσο χρήσιμο μπορεί να φανεί σε μελλοντικές αποστολές
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.