Τεχνολογια - Επιστημη

Αυτή είναι η νέα αλλαγή που δοκιμάζει το Instagram

Η αλλαγή είναι για καλό, αλλά μάλλον δεν θα αρέσει σε όλους

Νικολέττα Σταμάτη
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Το Instagram δοκιμάζει μία αλλαγή ώστε η εφαρμογή να μειώσει την ανασφάλεια που προκαλεί στους χρήστες της

Μπορεί το Instagram να είναι ένα από τα δημοφιλέστερα social media, να ξοδεύουμε ώρες χαζεύοντας σε αυτό και να ανεβάζουμε συνεχώς ιστορίες στον λογαριασμό μας, αλλά θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι είναι το μέσο κοινωνικής δικτύωσης που πιθανώς φέρει μεγάλο ποσοστό «ευθύνης» για το πόσο ανασφαλείς καταλήγουν να είναι οι χρήστες του.

Οι υπεύθυνοι της εφαρμογής φαίνεται ότι άρχισαν να το καταλαβαίνουν αυτό, αφού πριν μερικές μέρες έγινε γνωστό ότι ετοιμάζουν κάποιες αλλαγές σε έναν από τους βασικότερους παράγοντες ανασφάλειας. Ο παράγοντας αυτός δεν είναι άλλος από τα likes, που συχνά μας κάνουν να αναρωτιόμαστε τι καλύτερο έχει κάποιος άλλος από εμάς, ώστε να μαζέψει τα διπλάσια likes στον μισό χρόνο με μία ίδια σχεδόν φωτογραφία.

Την αλλαγή αποκάλυψε στις 18 Απριλίου η Jane Manchun Wong, η οποία φαίνεται να έπεσε σε κάποια δοκιμαστική φάση του Instagram. Συγκεκριμένα, τουίταρε τρεις φωτογραφίες όπου βλέπουμε ότι πλέον ο μόνος που θα μπορεί να δει πόσα likes έχει μία δημοσίευση θα είναι αυτός που την ανεβάζει, ενώ όλοι οι υπόλοιποι θα μπορούν να δουν μόνο μερικά από τα ονόματα που έχουν κάνει like.

Κατά την δοκιμαστική φάση, μάλιστα, η εφαρμογή εμφάνιζε και μία ενημέρωση σύμφωνα με την οποία σκοπός της αλλαγής είναι οι ακόλουθοι του καθενός μας να ενδιαφέρονται περισσότερο για το περιεχόμενο αυτού που ανεβάζουμε, παρά για το πόσα likes έχει πάρει.



Ωστόσο, η απόκρυψη των likes είναι κάτι ακόμα καθαρά πειραματικό, το οποίο δεν έχει οριστεί ως τετελεσμένη αλλαγή, αλλά ως κάτι που θέλουν να δουν πώς θα λειτουργήσει και κατά πόσο θα αρέσει στους χρήστες της εφαρμογής. Θα πρέπει, πάντως, να σχολιάσουμε ότι αν και αυτή η αλλαγή θα ήταν όντως αρκετά θετική για την ψυχολογία των χρηστών, αρκετούς δεν θα τους έκανε πολύ χαρούμενους, όπως για παράδειγμα τους influencers τους οποίους οι εταιρείες επιλέγουν και πληρώνουν βάσει των πόσων likes βλέπουν ότι παίρνουν οι δημοσιεύσεις τους.