Τεχνολογια - Επιστημη

Εφαρμογή που «κουτσομπολεύει» δημοσιογραφικά άρθρα με ανωνυμία από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς

Mε την υποστήριξη της Google

62222-137653.jpg
A.V. Team
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
365728-756498.jpg

Το Πανεπιστήμιο Πειραιά, με τη χρηματοδότηση της Google, ανέπτυξε πρωτότυπη εφαρμογή η οποία ενισχύει τη ανταλλαγή ειδήσεων μεταξύ χρηστών με ταυτόχρονη προστασία της ανωνυμίας. Συγκεκριμένα, η πρωτοβουλία Digital News Initiative (DNI) της Google επέλεξε να χρηματοδοτήσει την ερευνητική ιδέα «Word of Mouth».

Tο Google DNI Fund έχει ως στόχο την υποστήριξη της δημοσιογραφίας μέσω καινοτόμων ιδεών στον χώρο της τεχνολογίας. Η πρόταση Word of Mouth  του Επίκουρου Καθηγητή Παναγιώτη Κοτζανικολάου και του Δρ. Γιώργου Στεργιόπουλου, κύριου ερευνητή του έργου, υλοποιήθηκε από το Εργαστήριο Ασφάλειας το Τμήματος Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς και επιλέχθηκε μέσα από μία πολύ ανταγωνιστική διαδικασία στον δεύτερο γύρο χρηματοδότησης του Google DNI Fund. Ήταν μία από τις 124 προτάσεις που επιλέχθηκαν για χρηματοδότηση, από περισσότερες από 850 προτάσεις που κατατέθηκαν πανευρωπαϊκά, και η πρώτη πρόταση αμιγώς Ελληνικού πανεπιστημίου, που χρηματοδοτήθηκε από  το Google DNI Fund.

Η ερευνητική ομάδα ανέπτυξε μια πρωτότυπη εφαρμογή για κινητές συσκευές Android ικανή να διανέμει δημοσιογραφικά άρθρα, αυτόματα και ανώνυμα, καθώς τα διαβάζουμε. Συγκεκριμένα, το WoM είναι μια εφαρμογή η οποία επιτρέπει στους χρήστες να ανταλλάσσουν πρόσφατες ειδήσεις οι οποίες σχετίζονται με την τρέχουσα τοποθεσία τους (γεωχρονικές ειδήσεις), προστατεύοντας ταυτόχρονα πλήρως την ανωνυμία και την ιδιωτικότητα των χρηστών. Παρότι οι χρήστες ανταλλάσσουν ειδήσεις μεταξύ τους (peer-to-peer), η ταυτότητα των χρηστών, οι αναζητήσεις τους καθώς και η τοποθεσία τους παραμένει πλήρως μυστική, τόσο από τους άλλους χρήστες, αλλά και από οποιονδήποτε άλλο, ακόμα και από τον server που υποστηρίζει την εφαρμογή.  όσο και από το πανεπιστήμιο που υποστηρίζει την εφαρμογή.

Κύριο χαρακτηριστικό των ειδήσεων που ανταλλάσσονται μεταξύ των χρηστών μέσω της εφαρμογής WoM, είναι ότι οι ειδήσεις σχετίζονται με την τρέχουσα θέση του χρήστη – αποστολέα. Εάν δηλαδή ένας χρήστης αναζητήσει, μέσω του ειδικού Google search του WoM, και διαβάσει μία είδηση, η εφαρμογή ελέγχει εάν η συγκεκριμένη είδηση σχετίζεται με την τρέχουσα θέση του χρήστη. Αυτό γίνεται με τη βοήθεια των σημείων ενδιαφέροντος (points of interest) που βρίσκονται στους χάρτες της Google: η εφαρμογή ελέγχει αυτόματα εάν η είδηση αναφέρει κάποιο σημείο ενδιαφέροντος γύρω από την τρέχουσα θέση του χρήστη. Σε αυτή την περίπτωση, η εφαρμογή αυτόματα θα «κουτσομπολέψει» (μεταδώσει) το άρθρο αυτό μόνο όμως σε χρήστες που βρίσκονται στην ίδια περιοχή. Παράλληλα, με τη χρήση εξειδικευμένης κρυπτογραφίας, κανένας χρήστης, συσκευή ή άλλη οντότητα, δεν έχει τη δυνατότητα να μάθει την ταυτότητα, την τοποθεσία ή το περιεχόμενο των ειδήσεων που διάβασε ή μετάδωσε κάθε χρήστης.

Οι βασικοί σχεδιαστικοί ερευνητικοί στόχοι της εφαρμογής WoM είναι:

Αυτοματοποιημένη, παθητική και γρήγορη διανομή δημοσιογραφικών ειδήσεων μεταξύ των χρηστών.

Στοχευμένη διανομή δημοσιογραφικών ειδήσεων με βάση την τοποθεσία.

Πλήρης προστασία της ιδιωτικότητας της τοποθεσίας των χρηστών,  καθώς  και των άρθρων που ψάχνουν.

Αύξηση της ευαισθητοποίησης των χρηστών για ζητήματα προστασίας της ιδιωτικότητας.

H beta έκδοση της εφαρμογής είναι διαθέσιμη μέσω του Google Play Store και αναμένεται να ανανεώνεται σε τακτά διαστήματα με νέες λειτουργίες. Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με τον Δρ. Γιώργο Στεργιόπουλο (yiorgos.stergiopoulos@gmail.com) και τον Επ.Καθηγητή Παναγιώτη Κοτζανικολάου (pkotzani@unipi.gr).

Κατεβάστε την εφαρμογή

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δέκα πράγματα που έκανα με το ChatGPT
Δέκα πράγματα που έκανα με το ChatGPT

Θέλοντας να τεστάρω τις δυνατότητες και τα όρια του εργαλείου, άρχισα να ζητάω συμβουλές θεωρώντας μάλλον απίθανο (και ηθικά απωθητικό) το να το χρησιμοποιήσω. Μέσα σε μισή ώρα είχα αγοράσει μηνιαία συνδρομή.

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.