- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Καλοκαιρινές διακοπές: Αποφύγετε τις κακοτοπιές με απλά βήματα
Οδηγίες προς τους καταναλωτές από την Ομοσπονδία Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού
Συμβουλές για ασφαλείς καλοκαιρινές διακοπές χωρίς απρόοπτα από την FedHATTA.
Η Ομοσπονδία Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδίων και Τουρισμού (FedHATTA), με ανακοίνωσή της, ενημερώνει τους καταναλωτές για την ασφάλειά τους αλλά και για την επιτυχία στη διοργάνωση του ταξιδιού τους. Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές θα πρέπει:
- Να εμπιστεύονται για τα ταξίδια, τις μετακινήσεις και τις online κρατήσεις τους μόνο τουριστικά γραφεία (συμβατικά ή ηλεκτρονικά) που λειτουργούν νόμιμα και διαθέτουν τη βεβαίωση συνδρομής των νομίμων προϋποθέσεων για τη λειτουργία τουριστικού γραφείου του υπουργείου Τουρισμού (σύμφωνα με τον Ν. 393/1976, όπως ισχύει). Έτσι, θα αποφύγουν δυσάρεστες εκπλήξεις από φυσικά ή νομικά πρόσωπα που λειτουργούν χωρίς τις απαιτούμενες άδειες, παράνομα στον χώρο, και δεν τους παρέχουν καμία προστασία.
- Να αναζητούν τον αριθμό ΜΗΤΕ αυτών των γραφείων, τον οποίο πρέπει υποχρεωτικά να αναγράφουν στην ιστοσελίδα τους, σε όλες τις έντυπες και ηλεκτρονικές διαφημίσεις τους, στις συμβάσεις τους με τους καταναλωτές και στους γενικούς όρους τους για τη συμμετοχή σε οργανωμένα ταξίδια.
Πρόσθετη εγγύηση για τους ταξιδιώτες είναι το τουριστικό γραφείο που θα επιλέξουν -είτε συμβατικό είτε ηλεκτρονικό- να ανήκει σε κάποια από τις ενώσεις τουριστικών γραφείων της χώρας. Θα πρέπει, λοιπόν, να αναζητούν το λογότυπο αυτών των ενώσεων στην ιστοσελίδα ή στα έντυπά τους.
Επιπλέον, όταν ο καταναλωτής αγοράζει ένα οργανωμένο ταξίδι (πακέτο) από τουριστικό γραφείο, να έχει οπωσδήποτε υπ’ όψιν του ότι:
- Αφού διαβάσει με προσοχή τους όρους συμμετοχής, θα πρέπει να υπογράψει σχετική σύμβαση με το γραφείο, η οποία θα περιέχει τα στοιχεία του ταξιδιού και τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του ταξιδιώτη, καθώς και του τουριστικού γραφείου, κάτι που είναι υποχρεωτικό από τη νομοθεσία.
- Θα πρέπει, επίσης, να παραλάβει αντίγραφο της σύμβασης και την απόδειξη παροχής υπηρεσιών.
- Είναι σημαντικό το ταξίδι να είναι οπωσδήποτε ασφαλισμένο για αστική επαγγελματική ευθύνη του τουριστικού γραφείου-διοργανωτή, όπως προβλέπεται από το ΠΔ 7/2008, ενώ ο ίδιος ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει και πρόσθετη προαιρετική ταξιδιωτική ασφάλιση, που θα καλύπτει τα έξοδα σε περίπτωση ατυχήματος ή ασθένειάς του, ενδεχομένως και την περίπτωση που τυχόν υποχρεωθεί να ακυρώσει το ταξίδι για δικό του λόγο.
- Ειδικά, όταν ο καταναλωτής αγοράζει μόνο αεροπορικά ή ακτοπλοϊκά εισιτήρια και όχι οργανωμένο ταξίδι θα πρέπει να φροντίζει, μόλις καταβάλλει το τίμημα των εισιτηρίων, να παραλαμβάνει αμέσως τα εισιτήρια.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ανακαλύψτε την Καστοριά μέσα από την περιήγηση γύρω από τη λίμνη με την καθοδήγηση έμπειρων επιστημόνων
Δωρεάν φαγητό, ποδήλατα και μουσεία με το CopenPay
Τι συνδέει τους δύο θεατρικούς συγγραφείς; Πώς ένας δημοσιογράφος αποτυπώνει αυτή τη σχέση σήμερα;
Η νέα ταυτότητα του νησιού μέσα από βιώσιμη φιλοξενία και αυθεντικές εμπειρίες
Σειρά αφιερωμάτων στο νησί που γίνεται «πόλος έλξης των νέων»
Πού να πας, τι να δεις, τι να δοκιμάσεις
Έρωτες και χωρισμοί, βροχές και χιόνια, κάτι από πολιτική και μια γεύση από νορβηγικές λιχουδιές
Μέσα στο αεροπλάνο, η μεγαλύτερη απειλή είναι η ακινησία
Το βρετανικό κοινό ψήφισε
Οι ΗΠΑ αποτελούν την τρίτη μεγαλύτερη αγορά σε όρους ταξιδιωτικών εισπράξεων
Μια πλωτή καμπίνα χωρίς Wi-Fi ή ανθρώπους - Το απόλυτο καταφύγιο για όσους αναζητούν ηρεμία
Ο γνωστός TikToker μιλάει στην Athens Voice για τα ταξίδια του και τις πολιτιστικές διαφορές που συναντά
Για όσους μπορούν να περπατούν αργά κάτω από τη βροχή
Επισκέφθηκε 195 χώρες - Τα πιο επικίνδυνα μέρη που συνάντησε
Προτείνουν το νησί για τις διακοπές του 2026
Μια αυθεντική εμπειρία φιλοξενίας στο Πήλιο
Συνολικά, έξι ελληνικά νησιά μπήκαν στη λίστα
Τα διεθνή ΜΜΕ προτείνουν το νησί των Δωδεκανήσων για διακοπές και τη «χαμηλή» σεζόν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.