Περιβαλλον

Η ελληνική επιχειρηματικότητα κατακτά την Πράσινη Οικονομία

Το Φυσικό Μεταλλικό Νερό Ζαγόρι μειώνει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα

Φίλιππος Κόλλιας
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Με προτεραιότητα τον άνθρωπο και το περιβάλλον, το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΖΑΓΟΡΙ προσφέρει στους καταναλωτές την πιο βιώσιμη και Go Green μορφή του

Ναι, μπορεί να υπάρξει μια ελληνική εταιρία που αναπτύσσεται και βελτιώνει τις πρακτικές της με γνώμονα την ποιότητα, την καινοτομία και την περιβαλλοντική υπευθυνότητα. Ο κόσμος αλλάζει και αλλάζει τώρα, και με στόχο να εναρμονιστεί με τις πιο φρέσκες ιδέες των καιρών, το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΖΑΓΟΡΙ δεσμεύεται απέναντι στην κοινωνία και το περιβάλλον με μια σειρά πρωτοβουλιών που κάνουν τη διαφορά στο όραμα για μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος και ελαχιστοποίηση των εκπομπών άνθρακα. Και τα σχέδια για μετάβαση στο μέλλον δεν σταματούν εδώ...

Είναι η ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ – Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΖΑΓΟΡΙ το ελληνικό green case study υπεύθυνης ηγεσίας και περιβαλλοντικής υπευθυνότητας; Ας μιλήσουν τα δεδομένα: Όλο και περισσότερο κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, αναδύεται η ανάγκη για αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προκλήσεων. Με την απειλή της κλιματικής αλλαγής ολοένα εντονότερη, το περιβάλλον εδραιώνεται ως μείζον ζήτημα της εποχής μας. Αναγνωρίζοντας τη σημασία λήψης δραστικών αποφάσεων εδώ και τώρα, η ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ – Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΖΑΓΟΡΙ έκανε πρώτη το μεγάλο βήμα στον κλάδο της, λανσάροντας από τον Οκτώβριο του 2020 τη νέα σειρά ΖΑΓΟΡΙ GO GREEN, από 30% ανακυκλωμένο πλαστικό (r-PET). Αξίζει στο σημείο αυτό να σημειωθεί πως η πρωτοβουλία της εταιρείας να κάνει την αρχή και να μειώσει το πλαστικό στις συσκευασίες της κατά 30%, δηλαδή σε ποσοστό 5% μεγαλύτερο από εκείνο που επιτάσσει η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία (25%) και μάλιστα 5 χρόνια νωρίτερα, είναι ενδεικτική ως προς την ευθύνη που έχει αναλάβει απέναντι στους πολίτες και στο περιβάλλον.

Όλα αυτά από μια εταιρία η οποία επενδύει εδώ και χρόνια στην Πράσινη Οικονομία, στο σύνολο των δραστηριοτήτων της, προσπαθώντας συνεχώς να μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμά της και να παραμείνει πιστή στο στόχο της να εξελίσσεται με γνώμονα την περιβαλλοντική υπευθυνότητα, τη βιωσιμότητα και την αειφορία.

Ζαγόρι GO GREEN, μια σειρά που σέβεται το περιβάλλον

Το Ζαγόρι μπαίνει με δυναμισμό και αισιοδοξία στη νέα εποχή. Οι πρώτοι ταχυκίνητοι κωδικοί της σειράς GO GREEN είναι το ΖΑΓΟΡΙ MINI 330ml, το ΖΑΓΟΡΙ ATHLETIC 750ml και το ΖΑΓΟΡΙ 750ml, ενώ αυτή την πράσινη κατεύθυνση ακουλουθεί και η σειρά ανθρακούχου Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΖΑΓΟΡΙ Sparkling. Μάλιστα, η εταιρεία δεσμεύεται ότι σταδιακά όλοι οι κωδικοί του Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΖΑΓΟΡΙ, που είναι σε 100% ανακυκλώσιμες συσκευασίες, θα περιέχουν και ανακυκλωμένο πλαστικό r-PET.

Επιπλέον η ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ – Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΖΑΓΟΡΙ είναι η 1η εταιρεία στον κλάδο της πανελλαδικά με πιστοποιημένο Σύστημα Περιβαλλοντικής Διαχείρισης για την παραγωγική διαδικασία των υλικών συσκευασίας r-PET από τον κορυφαίο Φορέα Επιθεωρήσεων – Πιστοποιήσεων στην Ελλάδα TÜV HELLAS (TÜV NORD).Η πιστοποίηση αυτή εγγυάται πως η εταιρεία χρησιμοποιεί πιστοποιημένο ανακυκλωμένο πλαστικό r-PET υψηλής ποιότητας, ενώ διαθέτει πιστοποιήσεις για το σύνολο των ανακυκλώσιμων υλικών συσκευασίας για όλα τα προϊόντα της.

Το ΖΑΓΟΡΙ GO GREEN όμως δεν είναι η πρώτη και μόνη πράσινη επένδυση της ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ, η οποία έχει ένα συνολικό στρατηγικό πλάνο βιωσιμότητας και αιεφορίας που την καθιστά το ελληνικό green case study.

Το Ζαγόρι στη μάχη για Βιώσιμη Δόμηση και ελαχιστοποίηση των εκπομπών CO2

Στο πλαίσιο του στρατηγικού πλάνου της ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ για τη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος και κατ’ επέκταση την προστασία του περιβάλλοντος, μειώνει συνεχώς το ενεργειακό της αποτύπωμα και ελαχιστοποιεί τις εκπομπές CO2.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Ανταποκρίνεται πλήρως σε ετήσια βάση, για κάθε φιάλη που παράγει αποδίδοντας περιβαλλοντικά τέλη
  • Είναι εγγεγραμμένη στο Εθνικό Μητρώο Παραγωγών (αποβλήτων) καταβάλλοντας τα σχετικά τέλη
  • Βρίσκεται στην πρώτη γραμμή ενημέρωσης και μελέτης εφαρμογής των απαιτήσεων της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας 904/ 2019/ ΕΕ, για τα πλαστικά μιας χρήσης
  • Παρακολουθεί συνεχώς τους δείκτες ανάλωσης νερού και εφαρμόζει τη σχετική Νομοθεσία για την Προστασία των πηγών
  • Δεσμεύεται για τη συνεχή μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, την αειφόρα χρήση πόρων και την προστασία της βιοποικιλότητας και των οικοσυστημάτων
  • Έχει αντικαταστήσει το σύνολο του φωτισμού της με οικονομικές λάμπες led
  • Εφαρμόζει τεχνολογία χρήσης υβριδικών καυσίμων για το μεταφορικό της στόλο με ταυτόχρονη μελέτη μείωσης του αποτυπώματος του διοξειδίου του άνθρακα

Η Protergia και ο Τομέας Ενέργειας της MYTILINEOS έδωσαν στην ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ – Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΖΑΓΟΡΙ Πράσινο Πιστοποιητικό, σύμφωνα με το οποίο το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιήθηκε το 2020, προήλθε από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας με μηδενικό αποτύπωμα διοξειδίου άνθρακα.

Πώς το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΖΑΓΟΡΙ ανταποκρίνεται στην ανάγκη για βιώσιμες μεταφορές

Στην προσπάθειά της να είναι περιβαλλοντικά υπεύθυνη ακόμα και στην μεταφορά του Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΖΑΓΟΡΙ, ήδη από το 2000, η ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ άρχισε να λαμβάνει πρωτοβουλίες για την προστασία του περιβάλλοντος, με τη διακίνηση του Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΖΑΓΟΡΙ να γίνεται μέσω του ιδιόκτητου μεταφορικού στόλου της εταιρείας, με στόχο την μείωση του αποτυπώματος του διοξειδίου του άνθρακα κατά 12%. Δεν σταμάτησε όμως μόνο εκεί.

Το 2020 εφάρμοσε τεχνολογία χρήσης υβριδικών καυσίμων στο 50% του μεταφορικού της στόλου, μειώνοντας το κόστος λειτουργίας τους σε σχέση με το 2019 κατά περίπου 10% και το ανθρακικό αποτύπωμα της δραστηριότητας μεταφοράς κατά περίπου 12%.

Επιπλέον, η προσέγγιση μείωσης βρίσκεται σε διαδικασία εφαρμογής και για το υπόλοιπο 50% του μεταφορικού στόλου της Εταιρείας, ενώ υπό διερεύνηση βρίσκεται και η χρήση ηλεκτροκίνητων οχημάτων για το στόλο επιβατικών αυτοκινήτων leasing που χρησιμοποιεί το προσωπικό της ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ.

Πράσινη Οικονομία, μείωση περιβαλλοντικού αποτυπώματος, πίστη στον στόχο για περιβαλλοντική υπευθυνότητα, βιωσιμότητα και αειφορία: Να τι σημαίνει Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΖΑΓΟΡΙ στη πιο φιλοπεριβαλλοντική μορφή του, να πώς ενισχύεται η πράσινη ταυτότητα μιας εταιρίας, η οποία προσφέρει στους καταναλωτές την πλέον υπεύθυνη επιλογή για το περιβάλλον και το μέλλον μας στον πλανήτη.