Περιβαλλον

H Aναστασία Σιώμου εμπνεύστηκε τα καλαμάκια από σιτάρι

Ίδρυσε τη Proud Dodo, μια ελληνική εταιρεία με φυσικά καλαμάκια από σιτάρι για να συνδράμει στη μείωση της μόλυνσης του περιβάλλοντος από το πλαστικό.

Κατερίνα Καμπόσου
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η Αναστασία Σιώμου ίδρυσε την εταιρεία Proud Dodo που φτιάχνει ελληνικά καλαμάκια από σιτάρι

Η Αναστασία Σιώμου εργαζόταν στην Αθήνα ως φωτογράφος στον τομέα της αρχιτεκτονικής φωτογραφίας. Ανέκαθεν ήταν συνειδητoπoιημένη όσον αφορά το περιβάλλον και τις οικολογικές εφαρμογές, ώσπου κάποια στιγμή οδηγήθηκε στη δημιουργία μιας "πράσινης" επιχείρησης ώστε να συνδράμει στην μείωση της μόλυνσης του περιβάλλοντος από το πλαστικό. Έτσι γεννήθηκε η Proud Dodo με τα φυσικά καλαμάκια από σιτάρι, βιοδιασπώμενα και κομποστοποιήσιμα που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον μετά τη χρήση τους.

«Βρέθηκα κάποια στιγμή σε ένα eco friendly ξενοδοχείο στο Ξυλόκαστρο του οποίου η μόνη "παραφωνία" ήταν τα πλαστικά καλαμάκια. Το ανέφερα στην ιδιοκτήτρια και αμέσως ψάξαμε μαζί για κάποια εναλλακτική από φυσικό υλικό. Βρήκαμε λοιπόν κάποια καλαμάκια σίτου μιας αγγλικής εταιρείας και τα παραγγείλαμε με πολύ μεγάλο κόστος. Τότε σκέφτηκα ότι κάποιος θα έπρεπε να φέρει αυτό το προϊόν στην Ελλάδα ώστε να διευκολύνει τους ενδιαφερόμενους. Όταν μετά από καιρό ανακοινώθηκε η ευρωπαϊκή οδηγία για την απαγόρευση των πλαστικών καλαμακιών, πήρα την απόφαση να το προσπαθήσω η ίδια» λέει η Αναστασία.

Εκτός από τα καλαμάκια από σιτάρι, διατίθενται και καλαμάκια από καλάμι καθώς και χάρτινα extra αντοχής, για παχύρευστα ροφήματα. Aν ένα καλαμάκι Proud Dodo καταλήξει από λάθος στη θάλασσα, είναι σαν να έχει πέσει ένα φύλλο δέντρου. Παράγονται επίσης και μεταλλικά πλενόμενα καλαμάκια πολλών χρήσεων. Τα προϊόντα περνάνε από ελέγχους ποιότητας σε ελληνικό έδαφος, συνοδεύονται από πιστοποιητικά αναλύσεων και υγιεινής από διαπιστευμένο από το κράτος εργαστήριο και πλήρη πιστοποιητικά ελέγχου από το Μπενάκειο Φυτοπαθολογικό Ινστιτούτο. Γιατί όμως ονομάστηκαν Prοud Dodo;

«Πάντα μου άρεσε το dodo, και σαν είδος και το όνομά του ηχητικά. Πρόκειται για είδος πτηνού που ζούσε στον Μαυρίκιο και οδηγήθηκε στην εξαφάνιση με την έλευση των ανθρώπων στο νησί. Η ιδέα μου για το brand ήταν ότι ένα υποθετικό dodo, είναι υπερήφανο για την προσπάθειά μας να αλλάξουμε συνήθειες και να σεβαστούμε και τα άλλα είδη με τα οποία μοιραζόμαστε τον πλανήτη» εξηγεί η νεαρή επιχειρηματίας που συμπληρώνει πως στην Ελλάδα του 2021 για κάποιον νέο άνθρωπο να επιχειρήσει και να καινοτομήσει δεν είναι η πιο εύκολη υπόθεση από γραφειοκρατικούς και οικονομικούς κυρίως λόγους. Η πανδημία από την άλλη έπαιξε τον δικό της αρνητικό ρόλο καθώς η εστίαση ήταν σε αναστολή για μεγάλο χρονικό διάστημα, τη στιγμή που το πελατολόγιό του Proud Dodo αποτελείτο κατά 90% από επιχειρήσεις εστίασης.

«Ρεαλιστικά μιλώντας, το πιο απαραίτητο εφόδιο για να επιχειρήσεις είναι το κεφάλαιο. Προσωπικά, έδωσα όσα λεφτά είχα στην άκρη από τον πρώτο κιόλας χρόνο ώστε να ξεκινήσω την επιχείρηση. Δεν θα κατάφερνα να συνεχίσω την προσπάθεια αν δεν είχα την ευκαιρία να λάβω χρηματοδότηση από το The People's Trust. Αν εξαιρέσουμε τη δυσκολία εύρεσης κεφαλαίου, όλα τα υπόλοιπα δεν θα τα χαρακτήριζα εμπόδια αλλά προκλήσεις που είναι λογικό να αντιμετωπίσει κανείς όταν μπαίνει σε έναν επαγγελματικό χώρο που δεν γνωρίζει. Η πανδημία από την άλλη ήταν κάτι που δεν περιμέναμε. Η εστίαση επηρεάστηκε σοβαρά, το ίδιο και το Proud Dodo που απευθύνεται κυρίως σε επιχειρήσεις εστίασης. Διακόπηκε μια ας πούμε θετική πορεία η οποία ευτυχώς συνεχίζεται τώρα, σχεδόν ένα χρόνο μετά».

Σύμφωνα με μελέτες, το βάρος του πλαστικού που βρίσκεται στη θάλασσα προβλέπεται να ξεπεράσει αυτό των ψαριών μέχρι το 2050. Η όλο και μεγαλύτερη ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος διαμορφώνει δραστικά τις σύγχρονες καταναλωτικές συνήθειες. Κορυφαίες εταιρείες του κλάδου ποτών και τροφίμων έχουν ανακοινώσει την αντικατάσταση όλων των πλαστικών προϊόντων με φιλικές προς το περιβάλλον εναλλακτικές και πολυεθνικές στον χώρο της ένδυσης πρόκειται να διαθέτουν μόνο βιοδιασπώμενα ρούχα ως το 2025. Υπάρχει επίσης και η άποψη πως τα οικολογικά προϊόντα προσφέρουν και μια premium αίσθηση στον καταναλωτή. Στην σελίδα του Prοud Dοdο τίθεται το ερώτημα «Εσείς τι θα επιλέγατε για να πιείτε τον καφέ σας; Ένα καλαμάκι φτιαγμένο από φυτικές ύλες ή από κάποιο υποπαράγωγο του πετρελαίου;».

Την στροφή προς την οικολογία φαίνεται να ενστερνίζεται η νέα γενιά καταναλωτών, αν και χρειάζεται ακόμα δρόμος όπως μας λέει η Αναστασία: «Νομίζω πως καταναλώνουμε πιο προσεκτικά αλλά δυστυχώς συνολικά περισσότερα πράγματα. Η στροφή στο zero waste φαίνεται επιφανειακή αλλά θεωρώ πως σε βάθος χρόνου έχει αποτέλεσμα. Σίγουρα δεν υπάρχει ουσιαστική διαφορά αν αποφύγεις ένα πλαστικό καλαμάκι ή μια πλαστική σακούλα, σημασία όμως έχει να αρχίσεις να το σκέφτεσαι. Να αρχίσεις να βλέπεις τα αντικείμενα που δε χρειάζεσαι πραγματικά, ως μελλοντικά σκουπίδια και να αναρωτιέσαι πού θα καταλήξουν. Έπειτα η μία σκέψη σε πάει εκ των πραγμάτων στην άλλη, αποφεύγεις και τα πλαστικά μπουκάλια, άλλα περιττά -πλαστικά και μη- "αγαθά", αποφεύγεις τοξικά τρόφιμα και στο τέλος αντιλαμβάνεσαι ότι όλα είναι πολιτική. Εκεί γίνεται σίγουρα μια ουσιαστική αλλαγή μέσα σου και όταν αυτό συμβαίνει σε πολλούς ανθρώπους νομίζω πως συμβάλλει σε μια ουσιαστική αλλαγή και σε κοινωνικό επίπεδο. Μάλλον χρειάζεται χρόνο.»


Τα προϊόντα μπορεί να βρει κανείς στην ιστοσελίδα proudodo.gr και στο Instagram @poud.dodo.