- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Οι μεγάλες και ωραίες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν σχεδιαστεί με μεγάλους και άνετους δρόμους αλλά όχι για τα αυτοκίνητα. Στον πυρήνα του σχεδιασμού ήταν ο άνθρωπος αφού οι πόλεις είναι ταυτισμένες με τους ανθρώπους και την ιστορία τους. Αντίθετα οι ελληνικές πόλεις συνδέθηκαν με το αυτοκίνητο και ο σχεδιασμός τους υπηρέτησε τις ανάγκες των αυτοκίνητων εις βάρος των ανθρώπινων αναγκών. Για να χωρέσουν περισσότερα αυτοκίνητα διαπλατύναμε τους δρόμους, για να παρκάρουν τα αυτοκίνητα μικρύναμε τα πεζοδρόμια, ενώ δεχτήκαμε αδιαμαρτύρητα τα αυτοκίνητα να σταθμεύουν και επάνω στα στενά πεζοδρόμια.
Δεν αντιλέγει κανείς ότι είναι υποχρέωση της πολιτείας να βρίσκει χώρο για τα αυτοκίνητα που έχει δώσει άδεια να κυκλοφορούν, ωστόσο αυτό το χώρο δεν πρέπει να τον κλέβει τόσο από τους πολίτες όσο και από τα άλλα μέσα όπως τα ποδήλατα αλλά και τη δημόσια συγκοινωνία.
Σήμερα συνειδητοποιώντας τις συνέπειες από την υπερβολική χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου αλλά και ακολουθώντας την παγκόσμια τάση για λιγότερα αυτοκίνητα και περισσότερο περπάτημα, ποδήλατο και χρήση δημόσιας συγκοινωνίας περνάμε στη νέα εποχή. Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που προωθεί το Υπουργείο Περιβάλλοντος και χρηματοδοτεί το Πράσινο Ταμείο έχουν ως στόχο να δώσουν λύσεις μετακίνησης με επίκεντρο τον άνθρωπο και το υγιές περιβάλλον που δικαιούται.
Στην τελευταία του συνεδρίαση το Διοικητικό Συμβούλιο του Πράσινου Ταμείου αποφάσισε να χρηματοδοτήσει 150 Δήμους της χώρας με 9 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να εκπονήσουν Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).
Τα ΣΒΑΚ αποσκοπούν στην προώθηση της ισόρροπης ανάπτυξης και την καλύτερη ενοποίηση των διαφόρων τρόπων αστικής κινητικότητας. Δίνουν έμφαση στο πολίτη και στη προώθηση αλλαγών στη συμπεριφορά μετακίνησης. Εξετάζουν τον τρόπο λειτουργίας μιας αστικής περιοχής και προτείνουν την ενσωμάτωση των δράσεων για την αστική κινητικότητα σε μια ευρύτερη, βιώσιμη αστική και εδαφική στρατηγική. Καταρτίζονται λαμβάνοντας υπόψη διάφορα πεδία χάραξης πολιτικής και τομείς, όπως οι μεταφορές, οι χρήσεις γης και η χωροταξία, το περιβάλλον, η οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη καθώς και η οδική ασφάλεια. Παρέχουν στην τοπική αυτοδιοίκηση συγκεκριμένες προτάσεις για τον τρόπο εφαρμογής στρατηγικών αστικής κινητικότητας.
Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την ένταξη των Δήμων στο πρόγραμμα βασίστηκε σε αντικειμενικά κριτήρια όπως για παράδειγμα ο πληθυσμός, ενώ μέτρησε και ο βαθμός ωριμότητας κάθε δήμου, δηλαδή η ύπαρξη ή μη κυκλοφοριακών μελετών. Το Πράσινο Ταμείο για την εφαρμογή της μεθοδολογίας συνεργάστηκε με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης.
Ας ευχηθούμε το 2017 να γίνει η αρχή για πιο ανθρώπινες πόλεις με λιγότερα αυτοκίνητα, περισσότερο περπάτημα και ποδήλατα καθώς και για καλύτερες και ασφαλέστερες μετακινήσεις με δημόσια συγκοινωνία.
Καλή και Ευτυχισμένη Χρονιά!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι διακυμάνσεις της παραγωγής ενέργειας από τον ήλιο και τον άνεμο δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις στη διαχείριση του ενεργειακού μας συστήματος, με την αποθήκευση και το υδρογόνο να είναι οι κύριες απαντήσεις
Ποια είδη δεν πρέπει να φυτεύονται σε πόλεις
Και το πρώτο που θα σπάσει το φράγμα του 1,5° Κελσίου
Τι δείχνουν τα σενάρια του Network for Greening the Financial System – Δίκτυο για ένα Πράσινο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα (NGFS)
H Γουίσντομ εντοπίστηκε για πρώτη φορά το 1956 - Ήταν με έναν νέο σύντροφο φέτος
Οι προκλήσεις, τα κενά και οι προοπτικές για τις θάλασσές μας που δοκιμάζονται
Πώς ερμηνεύεται το φαινόμενο που έχει να εμφανιστεί από τη δεκαετία του 1980
Αντικείμενα που χρησιμοποιούμε όλοι και καταστρέφουν το περιβάλλον
Υποθαλάσσιες έρευνες σε βάθος 5.000 μέτρων αποκάλυψαν ένα τεράστιο κοίτασμα μαγγανίου που περιέχει και αρκετό κοβάλτιο για να καλύψει τις ανάγκες της Ιαπωνίας για περίπου 75 χρόνια
«Ποιος είναι υπεύθυνος;» - Η τοπική κοινότητα προσπαθεί να ανακαλύψει τον ένοχο
Η εξάρτηση από τα μικρά, «φορητά» μπουκάλια και το περιβαλλοντικό κόστος
Στη σημαντικότερη παραλία ωοτοκίας του είδους σε όλη τη Μεσόγειο
«Δεν είμαι τρελαμένος οικολόγος ούτε ακτιβιστής, επιθυμώ να υπάρχει ισορροπία στη φύση και να διατηρηθεί κάθε είδος ζωής» έλεγε
Τεράστιος ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος - Πώς καταστρέφονται ολόκληρες κοινότητες
Συνέντευξη με τον Δρ. Κώστα Ανδριοσόπουλο με θέμα τις Ενεργειακές Κοινότητες και τη χρηματοδότηση μέσω crowdfunding.
Με οδηγό την τεχνητή νοημοσύνη, το μέλλον προβλέπεται πιο βιώσιμο
Χρειαζόμαστε το αττικόψαρο (Pelasgus-marathonicus), όπως μας χρειάζεται και αυτό. Η απώλεια της φύσης μοιραία θα οδηγήσει στη δική μας φτώχεια και δυστυχία
Στο Βόρειο Αιγαίο καταγράφηκαν έντονοι και μεγάλης διάρκειας θαλάσσιοι καύσωνες
Βρισκόμαστε σε μια νέα εποχή κατά την οποία η Κλιματική Κρίση θα αμφισβητηθεί δεόντως
θα παρθεί κάποια ουσιαστική απόφαση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεών της;
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.