Το 1979 για να αντιμετωπιστεί η παγκόσμια πετρελαϊκή κρίση θεσπίστηκε από την τότε κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Καραμανλή του πρεσβύτερου το μέτρο του Δακτυλίου σαν προσωρινό μέτρο εξοικονόμησης καυσίμων. Όπως όμως όλα τα προσωρινά μέτρα στην Ελλάδα γίνονται μόνιμα έτσι και ο δακτύλιος συνεχίστηκε και καθιερώθηκε ως μέτρο μείωσης της κυκλοφοριακής συμφόρησης όπου παραμένει σε ισχύ έως σήμερα.
Από το 1979 όμως μέχρι σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει και μπορεί το μέτρο να ήταν αποτελεσματικό για τις προηγούμενες δεκαετίες αλλά όχι πλέον. Την εβδομάδα που πέρασε υπογράφηκε η κοινή υπουργική απόφαση που εκσυγχρονίζει το σημερινό σύστημα του δακτυλίου μετατρέποντας τον παλιό δακτύλιο των μονών και ζυγών αριθμών σε «πράσινο δακτύλιο» που επιτρέπει την είσοδο σε οχήματα με κριτήριο τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και όχι τον αριθμό. Επιπλέον θεσπίζονται μέτρα που αποτρέπουν την κυκλοφορία παλαιών φορτηγών και λεωφορείων στην Αθήνα.
Από την 1η Σεπτεμβρίου του 2012 που θα ισχύσει ο «πράσινος δακτύλιος» θα επιτρέπεται η κυκλοφορία στο μικρό δακτύλιο χωρίς κανένα περιορισμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των αυτοκινήτων και των φορτηγών κάτω των 2.2 τόνων που είναι τεχνολογίας Euro 5 και μεταγενέστερη που σημαίνει ότι εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Τα υπόλοιπα οχήματα επιτρέπεται να κινούνται εντός του δακτυλίου με το σημερινό εκ περιτροπής σύστημα «μονών-ζυγών».
Θα απαγορευτεί η κυκλοφορία στο μεγάλο δακτύλιο των λεωφορείων και των φορτηγών άνω των 2.2 τόνων, με πρώτη άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα πριν από την πρώτη Ιανουαρίου του 1990. Η ημερομηνία αυτή θα επικαιροποιείται αυτόματα κάθε νέο ημερολογιακό έτος, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι μεγαλύτερα των 22 ετών. Τα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα θα παίρνουν ένα ειδικό σήμα πράσινου χρώματος.
Για μια μεταβατική περίοδο ενός έτους η προαναφερθείσα απαγόρευση εφαρμόζεται για τα ανωτέρω οχήματα πρώτης άδειας κυκλοφορίας στη Ελλάδα πριν από την 1/1/1984. Επίσης στην απαγόρευση του μεγάλου δακτυλίου δεν περιλαμβάνεται η Νέα Εθνική Οδός Αθηνών- Λαμίας, η Λεωφόρος Κηφισού και η Λεωφόρος Αθηνών με εξαίρεση το τμήμα της από την διασταύρωση με την Λεωφόρο Κηφισού έως την οδό Αχιλλέως.
Στην Αθήνα της κρίσης του 2012 πραγματικά δεν ξέρω πόσοι συμπολίτες μας θα έχουν την δυνατότητα να αλλάξουν τα αυτοκίνητα τους με νέας τεχνολογίας. Η αύξηση των γραμμών του ΜΕΤΡΟ, η βελτίωση της δημόσιας συγκοινωνίας, οι ποδηλατοδρόμοι, οι πεζόδρομοι και η αλλαγή κουλτούρας είναι οι καθοριστικοί παράγοντες για την βελτίωση της ποιότητας της ατμόσφαιρας και της ποιότητας της καθημερινότητας μας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα ελπιδοφόρο νέο για τη φετινή ημέρα NATURA 2000
Το υπουργείο Περιβάλλοντος δημοσιοποιεί τον Κόκκινο Κατάλογο με αφορμή την ευρωπαϊκή ημέρα Natura 2000
Οι δημιουργοί μιλούν στην ATHENS VOICE για τις εντυπωσιακές φωτογραφίες τους
Ο Γιώργος Μελισσουργός και η Αντιγόνη Γκούφα μιλούν στην ATHENS VOICE
Πώς λειτουργεί το πρόγραμμα Smart Block II
Για πρώτη φορά στα 40 χρόνια, βρέθηκε φωλιά αυτή την περίοδο στη Ζάκυνθο
«Οι ΑΠΕ και στο βάθος η πυρηνική ενέργεια – Στρατηγικές της “πράσινης” μετάβασης»
Αυτό διαπίστωσαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ και το Πανεπιστήμιο Γιοχάνες Γκούτενμπεργκ
Η Energias de Portugal (EPD) εγκαινίασε το μεγαλύτερο πλωτό φωτοβολταϊκό έργο σε ταμιευτήρα νερού στην Ευρώπη
Όσα υποστηρίζει ο επιστήμονας
Η περίπτωση του Σπηλαίου των Λιμνών
«Yψηλή πιθανότητα» το 2024 να καταγραφούν θερμοκρασίες άνευ προηγουμένου
Το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνούσε το 2% το 2010
Οι «φρουροί της Γης» εξελίσσονται εδώ και εκατομμύρια χρόνια - Η ζωτική σημασία τους για το περιβάλλον
Οι ερευνητές «κρούουν νέο καμπανάκι κινδύνου»
Το έθιμο της Πρωτομαγιάς για ευημερία και αισιοδοξία
Οι λιγνιτικές περιοχές της χώρας αντιμετωπίζουν μια τεράστια πρόκληση. Τι δείχνει έρευνα του Green Tank
Πολύς κόσμος θεωρεί ότι η αύξηση της θερμοκρασίας και των βροχοπτώσεων είναι μια μάλλον θετική προοπτική για περιοχές που πάσχουν από εποχική ξηρασία και μικρή ανάπτυξη της βλάστησης. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;
Τι μας είπε για τα περί «ερημοποίησης» της χώρας
Πώς η μάθηση μπορεί να γίνει το πρώτο βήμα για να βγούμε από την περιβαλλοντική κρίση
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.