- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Οδηγήστε «πράσινα»
Φθηνότερο από τη βενζίνη, πιο ασφαλές, ασύγκριτα φιλικότερο προς το περιβάλλον.
Φθηνότερο από τη βενζίνη, πιο ασφαλές, ασύγκριτα φιλικότερο προς το περιβάλλον. Το φυσικό αέριο στην αυτοκίνηση είναι πλέον πραγματικότητα.
Πώς θα σας φαινόταν αν αντί να βάζετε βενζίνη, εφοδιάζατε το αυτοκίνητό σας με φυσικό αέριο; Και ξέρατε ότι έτσι πληρώνετε, καταναλώνετε και επιβαρύνετε το περιβάλλον λιγότερο; Εάν ο 20ός αιώνας ήταν ο αιώνας του πετρελαίου, σίγουρα ο 210ς θα είναι ο αιώνας του φυσικού αερίου. Όλο και περισσότερες χώρες δείχνουν την προτίμησή τους στο «πράσινο» καύσιμο, το οποίο κατακτά ολοένα και περισσότερους τομείς δραστηριοτήτων. Ο λόγος, άλλωστε, πέρα από περιβαλλοντικός είναι και οικονομικός.
Η μεγάλη αύξηση στις τιμές των καυσίμων, όχι μόνο εξαιτίας της υψηλής φορολόγησής τους, όπως συμβαίνει στη χώρα μας, αλλά κυρίως λόγω της διατήρησης των τιμών του αργού σε υψηλά επίπεδα, στρέφει όλο και περισσότερους στην αναζήτηση εναλλακτικών και φθηνότερων καυσίμων. Σύμφωνα με τα στοιχεία του αρμόδιου Οργανισμού NGVA Europe, που παρακολουθεί τα θέματα της αεριοκίνησης στην Ευρώπη, με τιμή αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων στην Ελλάδα 1,54 ευρώ/λίτρο, η ισοδύναμη ποσότητα σε φυσικό αέριο πωλείται από τη ΔΕΠΑ 60 λεπτά/λίτρο.
Τα πλεονεκτήματα, άλλωστε, του φυσικού αερίου ως καύσιμο κίνησης αναγνωρίζονται διεθνώς. Έτσι, αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν παγκοσμίως πάνω από 11,5 εκατομμύρια οχήματα φυσικού αερίου, το 1,5 εκατομμύριο στην Ευρώπη. Τα σκήπτρα κρατά η Ιταλία με στόλο άνω των 750.000 αυτοκινήτων και πάνω από 700 πρατήρια, τα οποία εκτός από βενζίνη πουλούν και φυσικό αέριο.
Τα τελευταία χρόνια οι κατασκευαστές αυτοκινήτων βγάζουν στην κυκλοφορία όλο και μεγαλύτερη γκάμα επιβατικών αυτοκινήτων, είτε αποκλειστικά για χρήση φυσικού αερίου είτε για διπλή χρήση βενζίνης και φυσικού αερίου. Στις ΗΠΑ η Honda λάνσαρε το Honda Civic Gx, ως το πρώτο αυτοκίνητο για αποκλειστική χρήση φυσικού αερίου. Στην Ευρώπη η Volkswagen δημιούργησε τα Passat 1400 TSI, Touran TSI και το Caddy. Η Fiat διαθέτει μοντέλα από 1200 έως 1400 κυβικά: το Panda Evo 1400 και το Ubo 1400. Η Ford δημιούργησε το Focus και το C Max, ενώ η Mercedes το B 180 και το Ε 200 και η Opel το Zafira 1,6 cng. Ακόμα κι αν το αυτοκίνητό σας όμως δεν είναι κατασκευασμένο για να δέχεται φυσικό αέριο, μπορεί να αλλάξει με μία απλή «μετατροπή οχήματος». Σε ένα μέσο αυτοκίνητο το κόστος ανέρχεται περίπου στα 2.000 ευρώ και για την απόσβεση θα χρειαστούν λιγότερο από 6 μήνες. Όπως όλα δείχνουν, πάντως, τα επόμενα χρόνια η αγορά θα κατακλυστεί από νέα μοντέλα τέτοιου τύπου, με δεδομένο ότι γίνεται όλο και πιο επιτακτική ανάγκη η χρήση καθαρότερων καυσίμων αλλά και η προσπάθεια για περιορισμό της εξάρτησης από ένα μόνο είδος καυσίμου. Συν τοις άλλοις, το φυσικό αέριο θεωρείται το πλέον ασφαλές σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα καύσιμα σε συνθήκες ατυχήματος.
Τι συμβαίνει στη χώρα μας; Μπορεί προς το παρόν η χρήση του φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση να είναι περιορισμένη, αλλά τα σχέδια που υπάρχουν είναι ελπιδοφόρα. Η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου ξεκίνησε τα τελευταία περίπου 6 χρόνια την εισαγωγή της αεριοκίνησης στη χώρα μας. Αυτή τη στιγμή λειτουργούν δύο σταθμοί ανεφοδιασμού στην Αθήνα (στα Λιόσια και στην Ανθούσα) μέσω των οποίων τροφοδοτούνται 414 αστικά λεωφορεία και περίπου 120 απορριμματοφόρα διαφόρων δήμων του λεκανοπεδίου. Από τον Σεπτέμβριο του 2010 η ΔΕΠΑ διαθέτει το σταθμό της Ανθούσας για τον εφοδιασμό και ιδιωτικής χρήσης οχημάτων, καθώς στη χώρα μας κυκλοφορούν αρκετές εκατοντάδες οχήματα που μπορούν να δεχτούν είτε φυσικό αέριο είτε βενζίνη. Όμως… έπεται και συνέχεια! Η ΔΕΠΑ ήδη έχει ολοκληρώσει τις κατάλληλες ενέργειες που απαιτούνταν για τη δημιουργία ενός αρχικού δικτύου σταθμών εφοδιασμού ιδιωτικών οχημάτων με φυσικό αέριο. Σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό, στο λεκανοπέδιο θα δημιουργηθούν πέντε πρατήρια, στη Θεσσαλονίκη δύο και από ένα στον Βόλο και τη Λάρισα. Αυτή τη στιγμή στη Γερμανία μόλις ολοκληρώθηκε ένα μεγάλο πρόγραμμα δημιουργίας δικτύου 800 πρατηρίων για την τροφοδοσία αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης με φυσικό αέριο. Εκτιμάται ότι αντίστοιχες ενέργειες και στη χώρα μας θα αποτελέσουν κίνητρο για την επέκταση της αεριοκίνησης στην Ελλάδα, κάτι το οποίο θα είναι ευεργετικό τόσο για την τσέπη μας όσο και για το περιβάλλον.
Λόγω των χαρακτηριστικών και της σύνθεσής του, το φυσικό αέριο έχει μειωμένες εκπομπές αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Σύμφωνα με τις μετρήσεις, η καύση φυσικού αερίου σε κινητήρες εσωτερικής καύσης ελαχιστοποιεί έως και μηδενίζει τις εκπομπές καρκινογόνων αρωματικών και πολυκυκλικών υδρογονανθράκων, μειώνει τις εκπομπές μη μεθανιούχων υδρογονανθράκων μέχρι και 80%, τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου, μονοξειδίου και διοξειδίου του άνθρακα, ενώ οδηγεί κατά 80-90% λιγότερο στο σχηματισμό του όζοντος. Επομένως, προστασία του περιβάλλοντος, ασφάλεια, οικονομία. Σκέφτεστε κάτι καλύτερο;
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Είναι η πρώτη φορά που μια πόλη λαμβάνει τέτοια μέτρα
Για πρώτη φορά θα ξεπεραστεί το συμβολικό φράγμα του 1,5°C της παγκόσμιας ανόδου της θερμοκρασίας
Οι διακυμάνσεις της παραγωγής ενέργειας από τον ήλιο και τον άνεμο δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις στη διαχείριση του ενεργειακού μας συστήματος, με την αποθήκευση και το υδρογόνο να είναι οι κύριες απαντήσεις
Ποια είδη δεν πρέπει να φυτεύονται σε πόλεις
Και το πρώτο που θα σπάσει το φράγμα του 1,5° Κελσίου
Τι δείχνουν τα σενάρια του Network for Greening the Financial System – Δίκτυο για ένα Πράσινο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα (NGFS)
H Γουίσντομ εντοπίστηκε για πρώτη φορά το 1956 - Ήταν με έναν νέο σύντροφο φέτος
Οι προκλήσεις, τα κενά και οι προοπτικές για τις θάλασσές μας που δοκιμάζονται
Πώς ερμηνεύεται το φαινόμενο που έχει να εμφανιστεί από τη δεκαετία του 1980
Αντικείμενα που χρησιμοποιούμε όλοι και καταστρέφουν το περιβάλλον
Υποθαλάσσιες έρευνες σε βάθος 5.000 μέτρων αποκάλυψαν ένα τεράστιο κοίτασμα μαγγανίου που περιέχει και αρκετό κοβάλτιο για να καλύψει τις ανάγκες της Ιαπωνίας για περίπου 75 χρόνια
«Ποιος είναι υπεύθυνος;» - Η τοπική κοινότητα προσπαθεί να ανακαλύψει τον ένοχο
Η εξάρτηση από τα μικρά, «φορητά» μπουκάλια και το περιβαλλοντικό κόστος
Στη σημαντικότερη παραλία ωοτοκίας του είδους σε όλη τη Μεσόγειο
«Δεν είμαι τρελαμένος οικολόγος ούτε ακτιβιστής, επιθυμώ να υπάρχει ισορροπία στη φύση και να διατηρηθεί κάθε είδος ζωής» έλεγε
Τεράστιος ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος - Πώς καταστρέφονται ολόκληρες κοινότητες
Συνέντευξη με τον Δρ. Κώστα Ανδριοσόπουλο με θέμα τις Ενεργειακές Κοινότητες και τη χρηματοδότηση μέσω crowdfunding.
Με οδηγό την τεχνητή νοημοσύνη, το μέλλον προβλέπεται πιο βιώσιμο
Χρειαζόμαστε το αττικόψαρο (Pelasgus-marathonicus), όπως μας χρειάζεται και αυτό. Η απώλεια της φύσης μοιραία θα οδηγήσει στη δική μας φτώχεια και δυστυχία
Στο Βόρειο Αιγαίο καταγράφηκαν έντονοι και μεγάλης διάρκειας θαλάσσιοι καύσωνες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.