- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Η αφαίρεση των αμυγδαλών είναι περιττή κι ανώφελη για τα 7 στα 8 παιδιά
Σύμφωνα με νέα έρευνα
Η αφαίρεση των αμυγδαλών (αμυγδαλεκτομή) δεν ωφελεί επτά στα οκτώ παιδιά που την κάνουν, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη βρετανική επιστημονική μελέτη.
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ, με επικεφαλής τον καθηγητή Δημόσιας Υγείας, Τομ Μάρσαλ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο βρετανικό ιατρικό περιοδικό «British Journal of General Practice», ανέλυσαν ιατρικά αρχεία για περισσότερα από 1,6 εκατομμύρια παιδιά, από τα οποία τα 18.271 είχαν κάνει επέμβαση αφαίρεσης αμυγδαλών μεταξύ 2005-2016.
Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι μόνο για τα 2.144 παιδιά (ποσοστό 11,7%) η αμυγδαλεκτομή ήταν πραγματικά δικαιολογημένη και είχε κάποιο όφελος για τα παιδιά.
Κάθε χρόνο, αρκετές χιλιάδες παιδιά σε όλο τον κόσμο κάνουν αμυγδαλεκτομή, αλλά είναι απίθανο τα περισσότερα να έχουν κάποιο όφελος. Μάλιστα, σύμφωνα με τους ερευνητές, στην πραγματικότητα πολλά παιδιά που όντως μπορεί να ωφελούνταν, δεν κάνουν την επέμβαση. Η μελέτη εντόπισε 15.764 παιδιά που είχαν επαρκή συμπτώματα στο λαιμό τους, τα οποία δικαιολογούσαν την αφαίρεση των αμυγδαλών τους, όμως μόνο το 14% την είχαν κάνει.
Για να υπάρχει πιθανότητα να ωφεληθεί ένα παιδί από την αμυγδαλεκτομή, πρέπει να υποφέρει από τουλάχιστον επτά διαγνωσμένα περιστατικά πονόλαιμου μέσα σε ένα χρόνο ή από τουλάχιστον πέντε τέτοια περιστατικά ετησίως επί δύο συνεχόμενα χρόνια ή από τρία περιστατικά πονόλαιμου ετησίως για τρία διαδοχικά χρόνια. Η μελέτη έδειξε ότι η μεγάλη πλειονότητα των παιδιών που κάνουν αφαίρεση αμυγδαλών, δεν πληρούν τα παραπάνω κριτήρια.
«Τα παιδιά που έχουν λιγότερους πονόλαιμους, δεν ωφελούνται συνήθως από την αφαίρεση των αμυγδαλών, επειδή ούτως ή άλλως οι πονόλαιμοι τείνουν να εξαφανιστούν μόνοι τους. Τα περισσότερα παιδιά δεν έχουν τόσο σοβαρά συμπτώματα που να δικαιολογείται η αμυγδαλεκτομή. Μάλιστα μπορεί μάλλον να βλαφτούν παρά να ωφεληθούν από την επέμβαση» δήλωσε ο Μάρσαλ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα νέα δεδομένα που παρουσιάστηκαν σε διεθνές συνέδριο στη Λισαβόνα
Για την ενίσχυση της πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας
Από τις πιο δημοφιλείς αλλά και ασφαλείς οφθαλμολογικές επεμβάσεις
Ειδικός εξηγεί πώς ο πρωινός καφές χωρίς φαγητό μπορεί να επηρεάσει το στομάχι, το έντερο και τα επίπεδα άγχους
Το σώμα μας κάτι προσπαθεί να μας πει
Φροντίδα και φυσικές μάσκες που θα κάνουν τα μαλλιά σας λαμπερά και κυρίως... μακριά
Ενδέχεται να συνοδεύεται και από ορισμένους κινδύνους ή να επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου
Ακόμη πιο εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα μελέτης στα βρέφη με έκζεμα
Το συμπέρασμα προέρχεται από μετα-ανάλυση 24 επιστημονικών μελετών που δημοσιεύθηκε το 2023
Η ανησυχία δεν είναι μόνο επιστημονική
Ο David Sinclair εγκαινίασε τη σειρά διαλέξεων Evolve στο UNIC Athens
8 Ιουνίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά των Εγκεφαλικών Όγκων
Αναγκάστηκε να σταματήσει την αγωγή
Το να κρατάτε όλες τις ευθύνες πάνω σας, ενώ έχετε συνεργάτες, κρατάει και εσάς σκλαβωμένους, και την δουλειά σας σε τέλμα
Το «χάπι της νύχτας» και τα φάρμακα για την πρωινή υπνηλία
Με στόχο την προώθηση της οικολογικής συνείδησης
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν αποτελεί από μόνο του καθοριστικό παράγοντα
Τι ρόλο παίζουν τα υπολείμματα προϊόντων styling
Για την καθοριστική συμβολή της στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα
Πολλές από τις νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις βρίσκονται ακόμη σε στάδιο κλινικής αξιολόγησης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.