Αυτοκινηση

Walter Röhrl: Ο τρεις φορές νικητής του Ράλλυ Ακρόπολις ξαναζεί την ιστορία του

Με κλασικά αγωνιστικά Opel

Θωμάς K. Ευθυμίου
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Olympia Rally ’72 Revival: O βετεράνος οδηγός αγώνων ράλι Walter Röhrl, τρις νικητής του Ράλλυ Ακρόπολις, αγωνίστηκε με θρυλικά μοντέλα Opel.

Επετειακή διαδρομή: Ο Röhrl ολοκλήρωσε την Ειδική Διαδρομή από την Κολωνία στο Speyer με θρυλικά μοντέλα Opel Classics. Η Opel εντυπωσίασε το κοινό με το «Kulläng» Rallye Kadett, το Commodore GS/E Coupé και το Olympia, που έχει δώσει το όνομά του στο ομώνυμο rally. Ο Anders Kullang υπήρξε και εκείνος εμβληματικός οδηγός της Opel.

Bold & Pure: Πλοηγός της διοργάνωσης το ηλεκτροκίνητο Opel Astra Plug-in-Hybrid

Olympia-Rallye: Η ιστορία

Πώς ξεκίνησε όμως αυτή η εκδήλωση; Και γιατί χρησιμοποιεί την ονομασία «Ολυμπιακό Ράλι»; Για να το μάθουμε θα πρέπει να γυρίσουμε πίσω στο 1972, όταν με αφορμή τους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Μονάχου, η Ανώτατη Εθνική Αθλητική Επιτροπή για τον Αυτοκινητιστικό Αθλητισμό στη Γερμανία (ONS) παρουσίασε στο κοινό για πρώτη φορά ως διοργανωτής ενός επίσης μοναδικού αγώνα, του Ολυμπιακού Ράλι του 1972.

Οι δύο μεγάλες γερμανικές λέσχες αυτοκινήτων, η ADAC και η AvD, ανέλαβαν τν διοργάνωσή του, ενώ ήδη οι εργασίες και οι προετοιμασίες για αυτόν τον αγώνα, ξεκίνησαν από το 1970. Το ενδιαφέρον είναι ότι συνετέλεσαν στην διεξαγωγή του η οργανωτική επιτροπή για τους ΧΧ. Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες, τα αρμόδια ομοσπονδιακά και κρατικά υπουργεία, πολλές τοπικές αρχές και η βιομηχανία.

Walter Röhrl, 1972 © Wilhelm Mester

Walter Röhrl: Ο καλύτερος οδηγός Ράλι όλων των εποχών

Ας γνωρίσουμε τον θρύλο: Οδηγός ράλι του αιώνα. Ο καλύτερος οδηγός ράλι όλων των εποχών. Οδηγός της χιλιετίας. Ακόμη και ο αείμνηστος, σπουδαίος Niki Lauda τον αποκάλεσε «ιδιοφυΐα με ρόδες»! Ποιος άλλος θα μπορούσε να είναι εκτός από τον Walter Röhrl, πρώην εργοστασιακό οδηγό ράλι της Opel, διπλό παγκόσμιο πρωταθλητή οδηγό ράλι και πολλαπλό νικητή του διάσημου Ράλι Μόντε Κάρλο, ο οποίος φέτος γιορτάζει τα 75α γενέθλιά του!

 Ωστόσο, τέτοιοι τίτλοι αφήνουν το έμβλημα του βαυαρικού μηχανοκίνητου αθλητισμού, θα έλεγε κάποιος, αδιάφορο. Το μόνο που ήθελε να κάνει ο Röhrl ήταν να αποδείξει ότι ήταν απλώς ο καλύτερος οδηγός ράλι στον κόσμο. «Στόχος μου ήταν να δείξω ότι μπορώ να κερδίσω σε οποιοδήποτε αυτοκίνητο», είπε ο Röhrl στο βιβλίο Opel Motorsport mit Tradition. Και η φιλοδοξία της ζωής του ήταν να  κερδίσει το Ράλι Μόντε Κάρλο, το οποίο τελικά πέτυχε με τέσσερα διαφορετικά αυτοκίνητα.

O Walter Röhrl έχει μία ιδιαίτερη σχέση με το Ράλλυ Ακρόπολις! Έχουμε και λέμε: Το 1975 γίνεται ο πρώτος αγώνας που κερδίζει στην πλούσια καριέρα του, με Opel Ascona 1.9 SR. Το Ακρόπολις θα το κερδίσει και πάλι το 1978 με Fiat 131 Abarth αλλά και το  1983 με Lancia 037 Rally, ενώ το 1987 η συμμετοχή του στον μεγάλο μας αγώνα, θα είναι η τελευταία του παρουσία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.

Olympia Rally ’72 Revival

Το Olympia Rally ’72 Revival κέρδισε χωρίς δυσκολία το ενδιαφέρον των θεατών, κάτι απολύτως αναμενόμενο χάρη στη συμμετοχή σχεδόν 200 ομάδων από 9 χώρες και την παρουσία θρυλικών αγωνιστικών αυτοκινήτων και πολλών ακόμα ιστορικών μοντέλων.

Ο ζεστός καιρός στην καρδιά του θέρους συνόδευσε τους οδηγούς, τους διοργανωτές και το κοινό καθ’ όλη τη διάρκεια της δεύτερης αυγουστιάτικης εβδομάδας σε αυτό το ταξίδι από τον βορρά στον νότο, ανεβάζοντας ακόμα πιο ψηλά το θερμόμετρο.

Φέτος στο επίκεντρο του όλου event βρέθηκε η Opel και ο βετεράνος οδηγός αγώνων ράλι Walter Röhrl: ο 75-χρονος δεν έχασε την ευκαιρία να λάβει μέρος στο Olympia Rally ’72 Revival και ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ολοκλήρωσε την ειδική διαδρομή της ημέρας από τη Κολωνία στο Speyer οδηγώντας δύο μοντέλα Opel, γεγονός απόλυτης σύμπλευσης με την 160ή επέτειο της Opel.

Ο Röhrl ξεκίνησε την ειδική με ένα Opel Kadett GT/E Coupé. Μετά τη στάση για γεύμα στο Pferdsfeld, άλλαξε όχημα και κάθισε στο μπάκετ ενός Opel Ascona 400 του 1982 – ένα αυτοκίνητο με το οποίο γιόρτασε πολυάριθμες επιτυχίες και κυρίως τη νίκη στο Ράλι Μόντε Κάρλο του 1982. Στη συνέχεια, ο Röhrl οδήγησε με «αγωνιστικό στυλ», προσφέροντας θέαμα μέχρι το Technik Museum του Speyer, όπου και ολοκληρώθηκε η ειδική της ημέρας.

Κατά μήκος της διαδρομής και στο τέλος των ειδικών διαδρομών, οι θεατές είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν ακόμα περισσότερα μοντέλα με το χαρακτηριστικό Opel «Blitz». Έχοντας δώσει το όνομά του στο rally, το Opel Olympia δεν ήταν δυνατό να περάσει απαρατήρητο. Το μοντέλο που προσέλκυσε την προσοχή ήταν ένα 1967 Olympia 1100 SR με απόδοση 60 ίππων.

Τέλος, ένα επίσης θρυλικό Rallye Kadett, που οδήγησε τη δεκαετία του 1970 ο Σουηδός άσος των rally Anders Kulläng με συνοδηγό τον Bruno Berglund, έδειξε τη διαχρονική ομορφιά του. Το πλήρωμα του Kadett στο Olympia Rally Revival αποτελείτο από τον Επίτιμο Sports President της ADAC, Hermann Tomczyk και το βετεράνο του μηχανοκίνητου αθλητισμού Günther Holzer.

Συνοδηγός του Röhrl στην διάρκεια της εκδήλωσης ήταν ο ίδιος που έκαναν μαζί λαμπρή καριέρα και κέρδισαν τίτλους, ο συμπατριώτης του Christian Geistdorfer.

Από το χθες, στο σήμερα

Η Opel έδειξε ότι ακόμα και στη μεγαλύτερη αναβίωση rally κλασικών αυτοκινήτων στη Γερμανία, δεν είναι μόνο τα ιστορικά οχήματα που γίνονται πηγή έμπνευσης. Συγκεκριμένα, έθεσε στη διάθεση των διοργανωτών ένα νέο Astra plug-in hybrid, το οποίο εκτελούσε χρέη πλοηγού μέχρι το τέλος της εκδήλωσης.

Η τελευταία γενιά του  compact bestseller δεν μαγνητίζει μόνο τα βλέμματα με το Opel Vizor, το ψηφιακό Pure Panel και τις κορυφαίες τεχνολογίες, αλλά παράλληλα εναρμονίζεται με την κλιματικά ουδέτερη φιλοσοφία του rally. Το ηλεκτροκίνητο Opel αποδίδει συνδυαστική ισχύ 133 kW/180 hp και μέγιστη ροπή 360 Nm (WLTP κατανάλωση καυσίμου μικτού κύκλου: 1,1 l/100 km, εκπομπές CO2 26-24 g/km). Στο αμιγώς ηλεκτρικό πρόγραμμα, το πεντάθυρο compact μπορεί να καλύψει έως 60 km με μηδενικές εκπομπές (WLTP).