Αυτοκινηση

Με έξι αυτοκίνητα στα χνάρια του ράλλυ Ακρόπολις

Μικρές ιστορίες και δύο λόγια για το καθένα

Θωμάς K. Ευθυμίου
6’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Οδηγήσαμε έξι διαφορετικά αυτοκίνητα για να καλύψουμε τις 14 Ειδικές Διαδρομές του ράλλυ Ακρόπολις.

Ποια χρησιμοποιήσαμε;
Συνολικά χρησιμοποιήσαμε έξι διαφορετικά αυτοκίνητα για να καλύψουμε τις 14 Ε.Δ. του ράλλυ Ακρόπολις. Τη 15η, αυτή δηλαδή του Συντάγματος, την Cosmote 5G Athens Stage, την κάναμε με τα πόδια… Τα αυτοκίνητα με τη σειρά χρήσης τους ήταν τα εξής: Volvo XC40 Recharge PHEV T5, Dacia Duster 1.5 Blue dCi 115 4X4, Nissan Navara N-Guard, Peugeot 3008 1.5 BlueHDI 130 EAT8, Ford Ranger Raptor και Peugeot 2008 1.5 BlueHDI 130 EAT8.

Ποιες Ειδικές Διαδρομές και με ποιο μοντέλο

  1. Volvo XC40 Recharge PHEV T5: Ελάτεια
  2. Dacia Duster 1.5 Blue dCi 115 4X4: Παύλιανη, Γραβιά, Βωξίτες, Ελευθεροχώρι
  3. Nissan Navara N-Guard: Άγιοι Θεόδωροι, Λουτράκι, Θήβα
  4. Peugeot 3008 1.5 BlueHDI 130 EAT8: Ταρζάν
  5. Ford Ranger Raptor: Πύργος
  6. Peugeot 2008 1.5 BlueHDI 130 EAT8: Παρακολούθηση του αγώνα

Μικρές ιστορίες και δύο λόγια για το καθένα

Volvo XC40

Στον δρόμο από Λειβαδιά προς Ελάτεια, βιώσαμε μέσα σε λίγα χιλιόμετρα τα καιρικά άκρα… Από κλιματισμό και ζέστη στην Λειβαδιά μέχρι καταρρακτώδη βροχή πλησιάζοντας την Ελάτεια. Στην είσοδο του χωριού και προς την αφετηρία της Ε.Δ. η βροχή από καταρρακτώδης μετατράπηκε σε υποφερτή ανοιξιάτικη βροχή και μέσα στην «Ελάτεια-αεροδρόμιο» λόγω της πολύ καλής της ποιότητας και της χάραξής της, δεν αντιμετωπίσαμε κανένα πρόβλημα και βγήκαμε μια χαρά στο Ζέλι.

Η Volvo με την σειρά μοντέλων Recharge (ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά) αποσκοπεί στην μεγαλύτερη προσέγγιση του αγοραστικού κοινού. Το υβριδικό XC40 T5 Recharge, που χρησιμοποιήσαμε, κινεί ο 3-κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.5 λίτρων, απόδοσης 180 ίππων που συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 82 ίππων. Η συνολική συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 262 ίππους. Ενδιαφέρον είναι ότι για αυτοκίνητο πολυτελείας, η απόσταση από το έδαφος, που φτάνει τα 21,1 εκ. είναι από τις μεγαλύτερες που συναντάς σε crossover. Η πρακτικότητα είναι πολύ καλή, καθώς υπάρχουν οι απαιτούμενες θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ η ενσωμάτωση της λειτουργίας του κλιματισμού και του ηχοσυστήματος στην οθόνη των 9 ιντσών, έχει εξαλείψει όλους τους περιττούς διακόπτες.



Dacia Duster

Χαοτική εμπειρία μας με το Duster. Και αυτό γιατί είχα την φαεινή ιδέα να κάνω εκείνες τις Ε.Δ. εν μέσω καύσωνα… Φευ… Τζάμπα πίστεψα ότι στα βουνά δεν θα έχει την ζέστη της Αττικής… Ενδεικτικά σας λέω ότι στις 10 το πρωί στην Γραβιά, στην διασταύρωση για Μαριολάτα είχε 38 βαθμούς… Αργότερα, κατά τις 3 το μεσημέρι αγγίξαμε 50άρια… Αλλά το Duster δεν μάσαγε. Εμείς αντίθετα, μασήσαμε… και πολύ. Στα όρια της κατάρρευσης… Πάντως, το ότι το Dacia Duster είναι σήμερα value for money εκτός δρόμου όχημα, το διαπιστώσαμε για πολλοστή φορά!

Το τετρακίνητο Dacia Duster που απολαύσαμε με το παραπάνω στην Γραβιά και την Παύλιανη, είναι ένα μικρομεσαίο ολοκληρωμένο crossover που χαρακτηρίζεται, κυρίως, από το προσιτό κόστος κτήσης και χρήσης. Ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει την άνεση και τις εκτός δρόμου δυνατότητες, ενός αυθεντικού SUV, χαρισματικού, διατηρώντας στο ακέραιο το κορυφαίο value-for-money, στοιχείο που παραδοσιακά τονίζεται από την Dacia. Ξεχωρίζει για τις εκτός δρόμου δυνατότητες, την ανθεκτική κατασκευή τόσο των μηχανικών μερών, όσο και του εσωτερικού που σχεδιάστηκαν να αντέχουν στη σκληρή χρήση, τους πλούσιους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές όσο και τον πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλεια. Με απόσταση από το έδαφος 21 εκ., γωνία προσέγγισης: 30°, γωνία διαφυγής 34° (33° έκδοση 4WD), και γωνία ράμπας: 21°, και ρυθμίσεις αναρτήσεων που μεταφράζονται σε άνετο ταξίδι στις εντός και εκτός δρόμου διαδρομές, όπου θα νοιώσετε το ίδιο βολικά.




Nissan Navara N-Guard

Το N-Guard το χρησιμοπποιήσαμε σε δύο «εκδόσεις». Η πρώτη είχε να κάνει με τους Αγίους Θεοδώρους και το Λουτράκι και η δεύτερη με την Θήβα. Κατάπινε ότιδήποτε αντιμετώπιζε, ακόμα και χαντάκια που το αυτοκίνητο σε βοηθούσε να ξεπεράσεις τις αναστολές σου και την σε ερωτηματικό αυτοπεποίθηση: «Περνάω άραγε;», «Περνάς» απαντούσε ο ιαπωνικός γίγαντας… Κι εσύ συνέχιζες και αισθανόσουν άνετα και ασφαλής ότι δεν θα χρειαστεί να γυρίσεις πίσω επειδή κάπου «λυποψύχησες»…

Το N-Guard του Nissan Navara, μια «σκληροτράχηλη» και συνάμα κομψή, νέα ειδική έκδοση του βραβευμένου pickup της φίρμας, και το οποίο βασίζεται στην κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Techna, όπου όμως η μπροστινή γρίλια, οι προβολείς ομίχλης, τα καλύμματα των καθρεπτών, οι λαβές στις πόρτες, και ο πίσω προφυλακτήρας έχουν «επενδυθεί» με σκούρο χρώμα. Έχοντας κατακτήσει το βραβείο του Διεθνούς Pickup εδώ και καιρό, το Navara είναι το πιο δημοφιλές pickup της Nissan παγκοσμίως. Τα νέα χαρακτηριστικά της ειδικής έκδοσης N-Guard, συμπληρώνουν την υπάρχουσα σειρά προηγμένων τεχνολογιών του Navara. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται το Hill Start Assist, το Hill Descent Control, το Έξυπνο Σύστημα Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης, καθώς και το Έξυπνο Σύστημα Πανοραμικής Θέασης. Το Νavara N-Guard είναι διαθέσιμο με τον turbo diesel κινητήρα των 2.3 λίτρων ισχύος 190 ίππων και συνεργάζεται με το νέο 6-τάχυτο χιεροκίνητο κιβώτιο ή με αυτόματο 7 ταχυτήτων.



Peugeot 3008

Αρχικά η ιδέα ήταν να κάνουμε για χάρη μιας φωτογράφησης μόνο περιφερειακές παλιές Ε.Δ. του Ακρόπολις με το 3008. Όπως Οινοχώρι, Χάνι Ζαγγανά, Καλοσκοπή κλπ. Αλλά, όταν φθάνεις σε τέτοια μέρη, και ξυπνούν μνήμες τεράστιες τι νομίζεται ότι χρειάζεται για να «πεταχτείς» μία και να κάνεις τον Ταρζάν; Τίποτα… Αυτό και έγινε. Ωστόσο κάναμε τον Ταρζάν με άγχος γιατί όταν δεν έχεις ρεζέρβα σε τέτοια μέρη και 55-άρια λάστιχα, τότε χρειάζεται άγχος και προσοχή για να βγεις… Και βγήκαμε… Μετά την διασταύρωση με Ρεντίνα-Ροβολιάρι, άρχισε και η καταιγίδα και σταμάτησε όταν πιά ήμασταν στην Μακρακώμη!

Το Peugeot 3008 βρίσκεται στην κορυφή των μικρομεσαίων SUV στην Ευρωπαϊκή αγορά, γεγονός που επιβεβαιώνουν τα πάνω από 800.000 οχήματα που έχουν κατασκευαστεί από την ημέρα που λανσαρίστηκε το 2016. Πρόκειται για την ανανεωμένη έκδοση του best-seller 3008 που ουσιαστικά άλλαξε την πορεία της μάρκας προς τα επάνω σε όλα τα επίπεδα. Το μοντέλο προσφέρεται με τη νέα δομή διάρθρωσης της γκάμας, Smart Diversity, η οποία διαμορφώνεται από 3 βασικά επίπεδα εξοπλισμού. Αναβαθμισμένο Peugeot i-Cockpit με ακόμα πιο μοντέρνα εμφάνιση ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη των 12,3’’, περιλαμβάνει ψηφιακή τεχνολογία απεικόνισης που ονομάζεται «Normally Black», με έντονη χρωματική αντίθεση. Ο 4-κύλινδρος με κυβισμό 1,5 λίτρων απόδοσης 130 ίππων που είχαμε στην διάθεσή μας «φορούσε» το αυτόματο κιβώτιο EAT8.



Ford Ranger Raptor

Χάρμα ιδέστε αυτό το αυτοκίνητο. Ένα «πολιτικό caterpillar» με το οποίο εξιδανικεύεις κάθε χωμάτινη επιφάνεια, κάθε στροφή, κάθε πέτρα και χαντάκι, κάθε ανάχωμα και σπαστήρι. Ένα αυτοκίνητο-ορόσημο στην εκτός δρόμου αίσθηση και συμπεριφορά. Το ότι μαζί του μοιραστήκαμε τα 33.20 χιλιόμετρα της ωραιότερης και πληρέστερης -κατά την γνώμη μας- Ειδικής Διαδρομής του Πύργου, ήταν ένα δώρο! Κυριολεκτικά! Θα μπορούσε να έμενα εκεί μία ημέρα και να εξερευνώ την περιοχή με την σιγουριά του ότι πάω παντού συνδυάζοντας την περιπέτεια με την ασφάλεια και την απόλαυση.

Το Ranger Raptor είναι η πιο ακραία-σκληρή, σπορ έκδοση του pick-up Ranger με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη. Δημιούργημα της Ford Performance, είναι ιδανικό για τους λάτρεις της γρήγορης, off-road οδήγησης ενώ μπορεί να ανταπεξέρχεται στις σκληρότερες εδαφικές συνθήκες με σπορ στυλ και επιδόσεις. Διαθέτει ικανότητες παντός εδάφους με ένα πολύ ανθεκτικό πλαίσιο, ειδική ανάρτηση και ελαστικά, κινητήρα diesel EcoBlue που αποδίδει 213 ίππους και μέγιστη ροπή 500 Nm, αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, Terrain Management System και αγωνιστικές αναρτήσεις. Το Raptor διαθέτει όλα όσα μπορεί να επιθυμήσει ένας λάτρης της περιπέτειας, μια και αποτελεί συνδυασμό μοτοσικλέτας motocross, snowmobile και ATV, όλα σε ένα, κάτι που το καθιστά το απόλυτο pick-up περιπέτειας.




Peugeot 2008

Με αυτό πορευτήκαμε τις τέσσερις ημέρες του αγώνα. Από την Αθήνα και τις υποχρεώσεις εντός Αττικής μέχρι την παρακολούθηση πέντε Ειδικών Διαδρομών και φυσικά τα πήγαινε-έλα σε Λαμία και Καμένα Βούρλα για τις ανάγκες της δουλειάς. Μα πήγε με άνεση, οικονομία και ασφάλεια σε Λουτράκι, Θήβα, Βωξίτες, Παύλιανη και Πύργο και καταλάβαμε γιατί η Peugeot επένδυσε τόσο πολύ στα προσθιοκίνητα SUV. Το ότι ανεβήκαμε από την ανηφορική-σκληρή-πολύ ανηφορική-ιδιαίτερα ζόρικη διαδρομή πρόσβασης στην Παύλιανη (Πυρά Ηρακλέους) χωρίς ίχνος «διαμαρτυρίας» από το γαλλικό SUV, μας έδωσε να καταλάβουμε περισσότερα από όσα ξέραμε…

Η Peugeot παρουσιάζει το νέο 2008 SUV και το συστήνει ως τον γνήσιο εκφραστή του οράματος της μάρκας για το μέλλον. Το αυτοκίνητο υιοθετεί το Peugeot i-Cockpit 3D τελευταίας γενιάς, καθώς και εξοπλισμό που έχει σχεδιαστεί με ότι καλύτερο έχει να προσφέρει η Peugeot από πλευράς τεχνογνωσίας. Το αυτοκίνητο που χρησιμοποιήσαμε κινούσε ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 BlueHDi των 130 ίππων με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων EAT8. Για τις αποδράσεις εκτός πόλης, υπάρχει και το προαιρετικό Advanced Grip Control που συνδυάζεται με το σύστημα υποβοήθησης κίνησης σε κατηφόρα (Hill Assist descent control) και βοηθά τον οδηγό στον καλύτερο έλεγχο του αυτοκινήτου σε συνθήκες κατάβασης απότομων κλίσεων. Ο έλεγχος του κιβωτίου EAT8, είναι αποκλειστικά ηλεκτρικός (shift and park by wire), εξασφαλίζοντας έτσι σχεδόν «διαισθητική» λειτουργία.