Αυτοκινηση

Νέο Volkswagen Golf: Το πιο προηγμένο όλων των εποχών

Είναι «έξυπνο», συνδεδεμένο και εξηλεκτρισμένο

Θωμάς K. Ευθυμίου
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Νέο Golf: Το νέο μοντέλο της Volkswagen με τεχνολογία WeUpgrade και εφαρμογή Car2X

Τι είναι
Το 8ης γενιάς Golf, το μοντέλο που δημιούργησε τη δική του ιστορία στην αυτοκίνηση. Από το 1974 που πρωτοκυκλοφόρησε μέχρι σήμερα, έχει πωλήσει σε όλο τον κόσμο πάνω από 35.000.000 μονάδες.

© Γιώργος Καραγιωργάκης

Γνωριμία
H VW αποκαλεί το νέο Golf, έξυπνο, συνδεδεμένο και εξηλεκτρισμένο, δίνοντάς του τον τίτλο του πιο προηγμένου Golf όλων των εποχών. Κι αυτό δεν είναι τυχαίο.

Τα χαρακτηριστικά που βρίσκονται κάτω από τους πυλώνες κατασκευής του νέου Golf περιλαμβάνουν τη νέα εξέλιξη και τον σχεδιασμό του μοντέλου, που κατά τη μάρκα φέρνουν την επανάσταση στην κατηγορία των πεντάθυρων χάτσμπακ, με πολλές καινοτομίες.

Οι χώροι είναι επαρκείς για τους επιβάτες, ενώ στο πορτμπαγκάζ έχουμε διαθέσιμα 380-1.273 λίτρα, ανάλογα με τη διαρρύθμιση των πίσω καθισμάτων.

© Γιώργος Καραγιωργάκης

Οι τέλειες αναλογίες και οι εντυπωσιακές γραμμές προσδίδουν στο νέο Golf δυναμική παρουσία: Ο ψηφιακός τρόπος επικοινωνίας με τον οδηγό δημιουργεί μία αίσθηση από το μέλλον και διευκολύνει τη ζωή του, η ευρεία χρήση τεχνολογίας αιχμής LED ως στάνταρ για να μετατρέψει τη νύχτα σε ημέρα και ο νέος ambient φωτισμός είναι μερικά από αυτά.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό με εξαιρετικό ενδιαφέρον εντοπίζουμε στην ευρύτερη γκάμα κινητήριων συστημάτων, στην οποία πλέον υπάρχουν και 5 νέες υβριδικές εκδόσεις. Οι νέες τεχνολογίες μειώνουν την κατανάλωση έως και 17% σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.

Το νέο Golf είναι το πρώτο Volkswagen που θα κυκλοφορήσει με πέντε υβριδικές εκδόσεις (eTSI και plug-inhybrid). Συγκεκριμένα το Golf eTSI είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία του που προσφέρει τρεις αποδοτικές ήπιες υβριδικές εκδόσεις 48V, με ισχύ 81 kW, 96 kW και 110 kW. Η δε plug-in υβριδική έκδοση του νέου Golf λανσάρεται με δύο επίπεδα ισχύος: 150 kW και το ισχυρότερο GTE, 180 kW.

Κινητήρας / Μετάδοση

Το νέο Golf διατίθεται με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, φυσικού αερίου (CNG), καθώς και με ήπια υβριδικά και plug-in υβριδικά κινητήρια συστήματα.

Όλοι οι βενζινοκινητήρες και οι πετρελαιοκινητήρες διαθέτουν υπερσυμπιεστή (turbo), ενώ τα επίπεδα ισχύος τους θα κυμανθούν μεταξύ 110 ίππων και άνω των 300 ίππων.

Για πρώτη φορά θα διατεθούν 8 εκδόσεις κινητήριων συστημάτων για το Golf, που διατίθενται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων το οποίο έχει αναπτυχθεί για μοντέλα με κίνηση εμπρός. Αυτό έχει μειώσει περαιτέρω τις εκπομπές CO2. Όλοι οι κινητήρες του νέου Golf πληρούν το πρότυπο εκπομπών Euro 6d. Επίσης διατίθενται και με της νέας γενιάς αυτόματου κιβωτίου DSG, το οποίο για πρώτη φορά χρησιμοποιεί έναν πολύ μικρό λεβιέ, που δίνει νέα εργονομία στο εμπρός τμήμα της καμπίνας.

H τεχνολογία WeUpgrade

Η εξατομίκευση πλέον περνά στο λογισμικό και το νέο Golf το εφαρμόζει απόλυτα αυτό, μιας και ιδιαίτερη έμφαση για τη σχέση του νέου Golf με το μέλλον δίνουν οι τεχνολογίες που μπορούν να εγκατασταθούν εκ των υστέρων.

Ανεξάρτητα από την έκδοση, ως νέα λειτουργία, οι τεχνολογίες στο νέο Golf θα είναι για πρώτη φορά όχι μόνο ικανές να ενημερώνονται αλλά σε πολλές περιπτώσεις ικανές για αναβαθμίσεις, δηλαδή μπορούν να ενεργοποιηθούν αναδρομικά (WeUpgrade).

© Γιώργος Καραγιωργάκης

Αυτό σημαίνει ότι ορισμένα χαρακτηριστικά, όπως το AdaptiveCruiseControl, το LightAssist, το σύστημα πλοήγησης, το AppConnect (ενσωμάτωση των εφαρμογών smartphone), το WirelessAppConect (ασύρματη ενσωμάτωση εφαρμογών iPhone), το hotspotWi-Fi και ο φωνητικός έλεγχος μπορούν να ενεργοποιηθούν κατόπιν της αγοράς, αναδρομικά.

Παράλληλα, το νέο Golf ως αυτοκίνητο αναπτύσσει την πιο στενή σχέση με τον οδηγό από ποτέ. Ένας ενοποιημένος πίνακας ελέγχου ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και περιλαμβάνει τα τυπικά ψηφιακά όργανα (DigitalCockpit) με οθόνη 10 ιντσών, το επίσης στάνταρ σύστημα InfotainmentComposition (οθόνη αφής 8.25 ιντσών με 1.083 x 480 pixels) και ένα πολυλειτουργικό τιμόνι.

Είναι σημαντικό ότι όλα τα συστήματα ραδιοφώνου και ραδιοπλοήγησης που είναι διαθέσιμα για το Golf αποτελούν μέρος της τρίτης γενιάς του InfotainmentMatrix (MIB3). Όλα συνδέονται με μια ηλεκτρονική μονάδα σύνδεσης (OCU) που διαθέτει eSIM.

Η εφαρμογή Car2X

Το Golf είναι το πρώτο Volkswagen που διαθέτει την εφαρμογή Car2X στο βασικό εξοπλισμό, θέτοντας νέα πρότυπα οδικής ασφάλειας. Η επικοινωνία Car2X σημαίνει ότι το Golf είναι το πρώτο Volkswagen που επικοινωνεί με άλλα οχήματα και την κυκλοφοριακή υποδομή που βρίσκεται κοντά, ώστε να ανταλλάσσει πληροφορίες σχετικές με την κατάσταση της κυκλοφορίας, με ακτίνα έως και 800 μέτρα. Αυτή η πληροφορία ανταλλάσσεται μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Χάρη στην εφαρμογή ενός εναρμονισμένου προτύπου Car2X (Wi-Fi p / ITS G5) εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ισχύει για όλους τους κατασκευαστές, είναι δυνατή η μεταφορά πληροφοριών μεταξύ οχημάτων όλων των μαρκών καθώς και της υποδομής σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ. Αυτή η «κοινή γλώσσα» αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη μείωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων σε όλες τις χώρες. Χάρη στο Car2X, οι οδηγοί ενημερώνονται και προειδοποιούνται για τους κινδύνους στην εγγύτερη περιοχή κυκλοφορίας τους.

© Γιώργος Καραγιωργάκης

Κοστίζει
Το νέο, 8ης γενιάς VW Golf είναι διαθέσιμο άμεσα για παραγγελία, σε δύο πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού Life και Style, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ξεκινούν από 20.500 ευρώ.

Info
Πληροφορίες για το νέο VW Golf εδώ