Life

Podcast Ζήσε με αγάπη - Ξένια Κούρτογλου | 7 τρόποι για να μην πάθετε ποτέ απώλεια μνήμης

Βελτιώστε θεαματικά τη λειτουργία της

Ξένια Κούρτογλου, ΜSc., Ειδικός στην Ψυχική Ανθεκτικότητα
Ξένια Κούρτογλου
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Σήμερα θα σας μιλήσω για την μνήμη και πώς θα αποφύγετε την απώλειά της που έρχεται είτε μεγαλώνοντας, είτε και σε νεαρές ηλικίες, λόγω της συνεχούς απασχόλησης του μυαλού σε πολλές οθόνες, παράλληλα μηνύματα ταυτόχρονα, και προσπάθεια multitasking. Όταν γίνεται αυτό, το μυαλό δουλεύει εντατικά αλλά επιφανειακά, και είναι πολύ πιθανό ακόμα και λίγες ώρες αργότερα να μην θυμόσαστε τίποτα από αυτά που διαβάσατε, κάνατε, είδατε ή ακούσατε. Θα μοιραστώ επτά τρόπους που σας βοηθούν να αποφύγετε την απώλεια μνήμης και βελτιώνουν θεαματικά τη λειτουργία της.

  1. Εξασκείτε τακτικά το μυαλό με δημιουργικές ασκήσεις. Το μυαλό είναι σαν ένας μυς που όσο τον εξασκείτε, τόσο τον δυναμώνετε. Παιχνίδια, σταυρόλεξα, σουντόκου, καθώς και δημιουργικές ασχολίες όπως η ζωγραφική, η κηπουρική βοηθάνε πάρα πολύ.
  2. Μαθαίνετε κάτι καινούργιο, μια ξένη γλώσσα, ένα καινούργιο πρόγραμμα στον υπολογιστή, ή ένα μουσικό όργανο. Οι νέες γνώσεις και δεξιότητες κρατάνε το μυαλό ζωηρό και δυνατό, καθώς μέσα από τέτοιες δραστηριότητες, αιματώνεται πολύ καλύτερα ο εγκέφαλος.
  3. Φροντίστε να κάνετε συστηματική σωματική άσκηση. Η κίνηση όχι μόνο βοηθά την σωματική ευεξία και ψυχολογία, αλλά βελτιώνει την αρτηριακή πίεση, τα επίπεδα χοληστερίνης, την καρδιακή λειτουργία και όλα αυτά μαζί βοηθάνε την λειτουργία του εγκεφάλου.
  4. Υιοθετείστε τροφές που ωφελούν ιδιαίτερα τον εγκέφαλο: Βάλτε συστηματικά στην διατροφή σας αβοκάντο, μύρτιλλα, μαύρη σοκολάτα, μπρόκολο, καρύδια, κουρκουμά —και τουλάχιστον 2.5-3 λίτρα νερό την ημέρα. Επίσης πολύ βοηθητικά για τον εγκέφαλο είναι τα ψάρια με Ω3 λιπαρά, όπως η σαρδέλα, ο σολωμός και το σκουμπρί. 
  5. Πίνετε πράσινο τσάι, και αποφύγετε τους καφέδες και το αλκοόλ. Το πράσινο τσάι περιέχει θεαμίνη, που βοηθάει να νιώθετε πιο χαλαροί, ήρεμοι, λιγότερο ανήσυχοι, και μειώνει το στρες χωρίς να σας κάνει να νιώθετε κουρασμένοι, δηλαδή βοηθάει το μυαλό να παραμένει σε εγρήγορση και διαύγεια. 
  6. Φροντίστε να έχετε καθημερινά καλή ποιότητα και ποσότητα ύπνου. Ο ύπνος είναι μια κατάσταση όπου όλος ο οργανισμός ξεκουράζεται και ανακτά ενέργεια, ενώ τονώνεται η ψυχολογία, η συνολική ευεξία και η λειτουργία του εγκεφάλου.
  7. Καλλιεργήστε την ικανότητα της εστίασης. Ένα από τα πιο διαδεδομένα σύγχρονα φαινόμενα είναι η πολυδιάσπαση και η αδυναμία συγκέντρωσης: Για να μπορέσετε να συγκεντρώνεστε σε ότι κάνετε με ευκολία, χρειάζεται να απαλλαχθείτε από τις οθόνες, και να εστιάζετε σε ένα πράγμα κάθε φορά. Έτσι το μυαλό σας δεν θα κουράζεται, θα είστε πολύ πιο αποδοτικοί, ενώ παράλληλα θα ισχυροποιείτε την μνήμη.

Τι θα ακούσετε στο podcast «Ζήσε με αγάπη» με την Ξένια Κούρτογλου

Για μένα η Ψυχική Ανθεκτικότητα είναι η απάντηση στις συνεχείς αλλαγές της ζωής σε όλους τους τομείς της, και μέσα από το Podcast μου μαθαίνεις πώς να χτίζεις κι εσύ εκείνες τις ψυχικές αντοχές που σε βοηθούν να αντιμετωπίζεις με επιτυχία τις συνεχείς αλλαγές της ζωής, προσωπικά και επαγγελματικά.
Αφορμή γι' αυτό το ξεκίνημα μπορεί να είναι και για σένα μια μεγάλη δυσκολία, μια απώλεια που περνάς, ή οι γενικότερες συνθήκες της εποχής μας που συνεχώς μας καλούν να αυξάνουμε τις αντοχές και τα όριά μας.

Η λύση έρχεται πάντα μέσα από την ανακάλυψη της εσωτερικής μας δύναμης. Γι’ αυτό και σου προτείνω να ζεις με α.γ.α.π.η. μέσα από μια δική μου, φρέσκια ανάγνωση, όπου:

Α – πο μέσα: ό,τι κι αν ψάχνεις απ’ έξω –αγάπη, ευτυχία, ευημερία– δεν το βρίσκεις

Γ – ιατρεύομαι: η χαρά και η πληρότητα έρχονται μέσα από το εσωτερικό σου ταξίδι

Α – νακαλύπτω: βρίσκεις την δική σου αλήθεια, εκτιμάς την δική σου μοναδικότητα

Π – ροχωρώ: καθώς εξελίσσεσαι, διευρύνεσαι σε όλο και μια καλύτερη εκδοχή σου

Η – γούμαι: γίνεσαι ο ηγέτης του εαυτού σου, με το τιμόνι της ζωής σου στα χέρια σου

Στο ενεργητικό μου έχω μια επιχειρηματική καριέρα 35 χρόνων με πολλές προκλήσεις και περιπέτειες και μια προσωπική ζωή απαιτητική και πολυτάραχη. Για 35+ χρόνια ασχολούμαι με την μελέτη της ανθρώπινης συμπεριφοράς, και για 20+ χρόνια εμβάθυνα στον χώρο της ψυχικής υγείας και της προσωπικής ανάπτυξης, και συνεχίζω.

Σ’ αυτό το Podcast, σε κάθε επεισόδιο, μαθαίνεις πώς να διαχειρίζεσαι καταστάσεις, ανθρώπους, σχέσεις, αναποδιές και ατυχίες και να βγαίνεις μέσα από αυτές με περισσότερη δύναμη και σοφία. Κι ακόμα, εμπνέεσαι από διαφορετικούς τρόπους σκέψης για όλα αυτά που σε απασχολούν, και αποκτάς πρακτικές λύσεις για να τα αντιμετωπίζεις.

Εύχομαι αυτές οι μικρές σταγόνες από την επιστήμη και την εμπειρία να σε βοηθήσουν να εξελίσσεσαι συνεχώς και να απολαμβάνεις μια όμορφη ζωή.

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ