Πολιτικη & Οικονομια

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης απαντά στον ΣΥΡΙΖΑ με έγγραφα για την τηλεδιοίκηση στη Λάρισα

Δημοσιοποίησε τα στοιχεία που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Επικρατείας

62224-137655.jpg
Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ο Γιώργος Γεραπετρίτης δημοσιοποίησε έγγραφα για την σηματοδότηση των τρένων και την τηλεδιοίκηση στη Λάρισα - Η απάντηση σε όσα υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Στη δημοσιότητα έδωσε η κυβέρνηση τα έγγραφα που κατέθεσε στη Βουλή ο Γιώργος Γεραπετρίτης, σχετικά με τους χρόνους παράδοσης και την θέση σε λειτουργία των έργων σηματοδότησης των τρένων © Konstantinos Tsakalidis/SOOC

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης δημοσιοποίησε έγγραφα για την σηματοδότηση των τρένων και την τηλεδιοίκηση στη Λάρισα - Η απάντηση σε όσα υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Στη δημοσιότητα έδωσε η κυβέρνηση τα έγγραφα που κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, σχετικά με τους χρόνους παράδοσης και την θέση σε λειτουργία των έργων σηματοδότησης των τρένων με τη σύμβαση 717 του 2014.

Η κίνηση αυτή έρχεται ως απάντηση στα όσα υποστηρίζουν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ για το ποσοστό ολοκλήρωσης των έργων των επί των ημερών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.

Υπενθυμίζεται ότι τη Δευτέρα συνεδριάζει η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, όπου θα συζητηθεί η πορεία της σύμβασης, με τη συμμετοχή και του παραιτηθέντος υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κώστα  Αχ. Καραμανλή. 

To έγγραφο που κατέθεσε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο κ. Γεραπετρίτης: 

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης δημοσιοποίησε έγγραφα για την σηματοδότηση των τρένων και την τηλεδιοίκηση στη Λάρισα - Η απάντηση σε όσα υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Όπως προκύπτει από το έγγραφο, κατά την περίοδο διακυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ, από το έργο της σηματοδότησης είχε παραδοθεί στον ΟΣΕ για εκμετάλλευση μόνον το τμήμα Σιδηροδρομικό Κέντρο Αθηνών (ΣΚΑ) - Οινόη (αυτό έγινε το 2016) , ενώ είχε αποδοθεί στον ΟΣΕ χωρίς να τεθεί σε λειτουργία το κομμάτι Πλατύ - ΤΧ5 (στη Θεσσαλονίκη) - κάτι που έγινε πραγματικότητα τον Σεπτέμβριο του 2020.  

Στον  πίνακα που κατέθεσε ο κ. Γεραπετρίτης αναφέρεται  ότι το ποσοστό ολοκλήρωσης του έργου της σηματοδότησης έχει φτάσει στο 69,23%, ενώ ήταν στο 32,69% το 2016 και το έργο της τηλεδιοίκησης  είναι στο 38,9%, ενώ δεν είχε ξεκινήσει κάν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ. 

Παράλληλα, ο κ. Γεραπετρίτης, για να απαντήσει στον ισχυρισμό των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ που υποστηρίζουν ότι δεν λειτουργούσε το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, κατέθεσε και το έγγραφο της παραλαβής από τον ΟΣΕ προς χρήση του τμήματος ΕΘΑ Ορφανών - Λάρισα, το Νοέμβριο του 2022. Σημειώνεται ότι ένα από τα στελέχη του ΟΣΕ που παρέλαβαν το σύστημα ήταν και ο επιθεωρητής Δημήτρης Νικολάου, ο οποίος πρόκειται να καταθέσει ανωμοτί για τα όσα συνέβησαν την μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου. 

Υπουργείο Μεταφορών σε Νίκο Παππά: Επιχειρεί να εργαλειοποιήσει πολιτικά τα Τέμπη

Για «προχειρότητα», «ανευθυνότητα» και εργαλειοποίηση της τραγωδίας στα Τέμπη κατηγορεί τον Νίκο Παππά το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σχολιάζοντας τη δήλωση του πρώτου για το σιδηροδρομικό δυστύχημα.

«Οι πολίτες απαιτούν αλήθειες και σαφείς απαντήσεις για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Η προσπάθεια της αξιωματικής αντιπολίτευσης να το εργαλειοποιήσει πολιτικά με τις δηλώσεις του αρμόδιου τομεάρχη αντιβαίνει στην πολύ σαφή ελληνική γλώσσα και στην πραγματικότητα» τονίζει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, απαντώντας στη δήλωση του τομεάρχη ΣΥΡΙΖΑ Ν. Παππά.

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-cr7t9cks0jgh)

Και συνεχίζει η ανακοίνωση: «Αντιβαίνει στην ελληνική γλώσσα διότι σύμφωνα με το κατατεθέν υπ’ αριθμ. 9055036/23.12.2022 έγγραφο του ΟΣΕ που αφορά ειδικά το κρίσιμο τμήμα εξόδου από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη “οι σταθμάρχες Λάρισας υποχρεωτικά θα σχηματίζουν τη διαδρομή με χρήση κομβίων αφετηρίας-στόχου”. Δηλαδή θα πρέπει να γίνεται αυτόματη χάραξη της διαδρομής στον τοπικό πίνακα τηλεδιοίκησης, χωρίς τη χρήση φωτοσημάτων (όπως αναφέρεται στο έγγραφο) και όχι με χειροκίνητη χάραξη. Η χειροκίνητη παρέμβαση με κλειδί (μανιβέλα) γίνεται μόνο όταν δεν λειτουργεί το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης.

Αντιβαίνει, επιπλέον, στην πραγματικότητα διότι το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργεί πλήρως, όπως προκύπτει από το κατατεθέν στη Βουλή από 01.11.2022 πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής της ΕΡΓΟΣΕ. Και για να μην μένει καμία απορία, ενημερώνουμε ότι την κρίσιμη μέρα του δυστυχήματος τα δρομολόγια από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη συντελέστηκαν με αυτόματη χάραξη. Το τελευταίο δρομολόγιο που έγινε με τον τρόπο αυτό ήταν περί ώρα 22.20, λίγο πριν το δυστύχημα, και ακολούθησε μετά το δυστύχημα δοκιμαστική χάραξη περί ώρα 01.00 που επιβεβαίωσε την ορθή λειτουργία του πίνακα. Προς τούτο, βρίσκεται στη διάθεση των ανακριτικών αρχών σχετική ανάλυση κινήσεων, όπως αυτές έχουν καταγραφεί από το αυτόματο σύστημα που διαθέτει ο τοπικός πίνακας. Όσον αφορά τη χρήση μανιβέλας σε μεμονωμένες αλλαγές, αυτή γίνεται αποκλειστικά και μόνο όταν ο πίνακας σηματοδότησης έχει απωλέσει τον έλεγχο χειρισμού αλλαγής, κάτι το οποίο δεν συνέβη την επίμαχη νύχτα, όπως φαίνεται και από τις καταγραφές».

Τέλος, το υπουργείο τονίζει: «Με θέματα τα οποία είναι εύλογα μεγάλης κοινωνικής ευαισθησίας οφείλουμε όλοι να είμαστε φειδωλοί και προσεκτικοί, χωρίς κραυγές και ανοίκειους χαρακτηρισμούς. Δυστυχώς, η προχειρότητα και ανευθυνότητα του ΣΥΡΙΖΑ περισσεύει. Το υπουργείο θα συνεχίσει την υπεύθυνη και τεκμηριωμένη ενημέρωση του κοινού».

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ