Πολιτικη & Οικονομια

ΝΔ για δηλώσεις Πέρκα: «Υπάρχουν διαχρονικά προβλήματα εκτός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ»

Αναλυτικά η ανακοίνωση - απάντηση της κυβέρνησης

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - ΝΔ για τις δηλώσεις Πέρκα: «Υπάρχουν διαχρονικά προβλήματα, εκτός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ» 

Απάντηση στις δηλώσεις της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Πέτης Πέρκα, σχετικά με την κατάσταση στο σιδηροδρομικό δίκτυο, έδωσε με ανακοίνωσή της η ΝΔ λέγοντας πως «για την κατάσταση στους σιδηροδρόμους φταίνε όλοι οι άλλοι εκτός από τον ίδιο τον ΣΥΡΙΖΑ».

Παράλληλα, άφησε αιχμές ως προς την στάση του κ. Σπίρτζη, διευκρινίζοντας πως «εξαφανίστηκε» αμέσως μετά την τραγωδία.

«Οι πολίτες βλέπουν και κρίνουν», τονίζεται στην ανακοίνωση.

Αναλυτικά στην ανακοίνωση της ΝΔ αναφέρεται: «Για τον ΣΥΡΙΖΑ, όπως προκύπτει και από τη δήλωση της κας Πέρκα, που είχε διατελέσει και Γενική Γραμματέας Μεταφορών, για την κατάσταση στους σιδηροδρόμους φταίνε όλοι οι άλλοι, εκτός από τον ίδιο τον ΣΥΡΙΖΑ. Προφανώς, συμφωνεί και ο εξαφανισμένος κ. Σπίρτζης. Οι πολίτες βλέπουν και κρίνουν».

Υπενθυμίζεται ότι η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην γενική γραμματέας Μεταφορών, Πέτη Πέρκα, σε άρθρο της στην Αυγή αναφέρει: «Τις τελευταίες μέρες ο ελληνικός λαός ζει στιγμές βαθιάς θλίψης, στον απόηχο του πρωτοφανούς σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη. Πέρα από αυτό όμως, όσοι από εμάς γνωρίζουμε έστω ελάχιστα για τον σιδηρόδρομο νιώθουμε και έναν βαθύ θυμό, γιατί η αλήθεια είναι πως δεν πέσαμε από τα σύννεφα. Δυστυχώς, εδώ και καιρό έχουν δοθεί τα σήματα για το πού οδηγείται ο σιδηρόδρομος σε ό,τι αφορά την ασφάλεια και την αξιοπιστία του δικτύου.

»Ήδη από τον Αύγουστο του 2020, με αφορμή τον εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας του προαστιακού που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Αίγιο (ευτυχώς χωρίς τραυματισμούς), είχα κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου σε σχετική ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.

»Η κυβέρνηση, αντιμετωπίζοντας και τον σιδηρόδρομο με καθαρά επικοινωνιακούς όρους, έσπευσε να προχωρήσει στη λειτουργία της γραμμής, ενώ κανένα από τα συστήματα ασφαλείας (φωτοσήματα, τηλεδιοίκηση, ETCS) δεν λειτουργούσε και η κυκλοφορία ρυθμιζόταν από σταθμάρχη, βασιζόταν, δηλαδή, αποκλειστικά στον ανθρώπινο παράγοντα. Μάλιστα, αυτό δεν ίσχυε μόνο στη συγκεκριμένη γραμμή, αλλά σχεδόν στο σύνολο της υποδομής, μεταξύ άλλων και στα Τέμπη, γεγονός που, πέρα από τη συγκεκριμένη ερώτηση, αναφέρεται και σε άλλες παρεμβάσεις μου προς το υπουργείο.

»Το παραπάνω συμβάν και άλλα που ακολούθησαν αποτέλεσαν προοίμιο του δυστυχήματος στα Τέμπη και αναδεικνύουν ξεκάθαρα τον σημαντικό ρόλο των ηλεκτρονικών συστημάτων. Συστημάτων, που είναι η απόλυτη προϋπόθεση για ασφάλεια στον σιδηρόδρομο και που όταν αναλάβαμε την κυβέρνηση το 2015 δεν βρήκαμε σε κανένα τμήμα της γραμμής. Δεν υπήρχε πουθενά τηλεδιοίκηση, ETCS ούτε σηματοδότηση.

»Η γνωστή πλέον σύμβαση 717 για σηματοδότηση υπεγράφη το 2014 και απεδείχθη προβληματική, όπως φαίνεται και από το πρόστιμο της Επιτροπής Δημοσιονομικού Ελέγχου στην ΕΡΓΟΣΕ.

»Παρά το πλήθος των προβλημάτων, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε να ολοκληρώσει τη σηματοδότηση και το ETCS σε πολλά τμήματα του δικτύου (π.χ., Τιθορέα-Δομοκός, Πλατύ-Προμαχώνας) και να παραδώσει έργα εξαιρετικής δυσκολίας που ήταν για καιρό βαλτωμένα, όπως η πλήρης ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη, η νέα γραμμή Τιθορέα-Δομοκός, η νέα γραμμή Κιάτο-Αίγιο, το Θριάσιο και άλλοι σταθμοί, γέφυρες και σήραγγες, έργα πολύ περισσότερα από τα αντίστοιχα της προηγούμενης δεκαετίας».