- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Προς ενιαίο e-pass για Αττική οδό κι Εθνικές Οδούς
«Τα βρήκαν» οι εργολάβοι και το προχωρούν
Άνοιξε ο δρόμος για ενιαίο e-pass για όλους τους αυτοκινητόδρομους. Υπεγράφη το Μνημόνιο Συνεργασίας.
Έναν ενιαίο πομποδέκτη, τον οποίο θα μπορούν να χρησιμοποιούν σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας θα έχουν τους επόμενους μήνες οι οδηγοί. Την προηγούμενη εβδομάδα, υπογράφηκε μεταξύ των παραχωρησιούχων μνημόνιο συνεργασίας που ανοίγει το δρόμο για την λεγόμενη διαλειτουργικότητα, με καθυστέρηση οκτώ ετών.
Μέχρι σήμερα, το μέτρο εφαρμοζόταν μερικώς και ο λόγος ήταν ότι με εξαίρεση την Εγνατία που δεν είχε ηλεκτρονικά διόδια, δύο παραχωρήσεις (Νέα Οδός και Κεντρική Οδός) βρίσκονταν εκτός διαλειτουργικότητας καθώς διαφωνούσαν με το ύψος της προμήθειας. Υπενθυμίζεται ότι βάσει του συστήματος κάθε εταιρεία παραχώρησης καταγράφει τις διελεύσεις στα διόδιά της και αποδίδει υποχρεωτικά στην εταιρεία, στην οποία ανήκει ο πομποδέκτης ένα ποσοστό της είσπραξης που υπολογίζεται περίπου στο 2,5%.
Ωστόσο, την διαλειτουργικότητα με χρήση ενιαίου e-pass, ακολούθησαν η Αττική Οδός, ο Μορέας, η Ολυμπία Οδός, η Γέφυρα Ρίο – Αντίρριο και ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, παραχωρήσεις με κοινό παρονομαστή τους ίδιους μετόχους.
Ειδικά για την περίπτωση της Νέα Οδού που διαχειρίζεται το τμήμα Ρίο –Αντίρριο και το τμήμα της εθνικής οδού Μεταμόρφωση-Σκάρφεια με την μεγάλη εμπορική κίνηση στα διόδια των Αφιδνών, η διαλειτουργικότητα μεταφράζεται στη καταβολή σημαντικών τελών στην Αττική Οδό που σήμερα έχει την μερίδα του λέοντος στους πομποδέκτες. Το γεγονός ότι υπάρχει συμφωνία δημιουργεί ένα ευνοϊκό κλίμα για να επιτευχθεί η χρήση ενός ενιαίου e-pass και να απαλλαγούν οι οδηγοί από τα πολλαπλά μηχανάκια.
Τεχνικός σύμβουλος για την υλοποίηση της διαλειτουργικότητας και τον διαμερισμό των εσόδων μεταξύ των εταιρειών τίθεται το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής. Υπολογίζεται ότι η εφαρμογή του μέτρου θα χρειαστεί από 6 έως 8 μήνες.
Το υπουργείο Υποδομών επιδιώκει να ενισχύσει το ρόλο του υπουργείου που έχει αναλάβει τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους και στον τομέα των ηλεκτρονικών διοδίων. Πρόσφατα η Επιτροπή Αναστολών του ΣτΕ έδειξε κόκκινη κάρτα στο διαγωνισμό μετά από προσφυγή των διαγωνιζομένων, στον οποίο υπήρχε προσωρινός ανάδοχος. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου εμφανίζεται αποφασισμένη να προκηρύξει νέο διαγωνισμό.
Πηγή: newmoney.gr
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι δείκτες προόδου που παρουσίασε η υπουργός Εργασίας
Τι προβλέπουν οι νέες ρυθμίσεις
«Η πρόοδος της χώρας μας αναγνωρίζεται διεθνώς», τόνισε ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης
Ποιες επιπτώσεις υπάρχουν αν δεν καταβληθούν εμπρόθεσμα;
Όσα είπε ο πρώην πρωθυπουργός στη χθεσινή του ομιλία σε εκδήλωση
Η πρόταση της παράταξης «Αθήνα Ψηλά»
Χαρακτήρισε τον συνδυασμό «ανησυχητικό κοκτέιλ»
Με ανατροπή του αποτελέσματος του πρώτου γύρου
Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά
Έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στους στενούς δεσμούς Ελλάδας και ΗΠΑ που ενισχύονται ολοένα και περισσότερο
Πολύ σημαντικό έργο χαρακτήρισε την επέκταση του Μετρό προς την Γλυφάδα
«Είμαι διαθέσιμος για διάλογο», δηλώνει ο Υπουργός
Τα καλά νέα αφορούν κυρίως τη νότια Ευρώπη
O βουλευτής Κιλκίς του ΠΑΣΟΚ μιλάει για όλα στο νέο podcast της ATHENS VOICE
Το βιβλίο αναφέρεται στην επιτυχία έξι μικρών κρατών
Ο ναός βρίσκεται εντός της ζώνης προστασίας του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης
«Η υγεία του πρωτογενούς τομέα είναι κάτι το οποίο πρέπει να μας απασχολεί όλους» σημείωσε ο πρωθυπουργός
Αναλυτικά το ωράριο μέχρι το τέλος του έτους
Πώς υπολογίζεται το ποσό
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.