- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Όλο και περισσότεροι Έλληνες πραγματοποιούν αγορές μέσω ίντερνετ
26,9% αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου το πρώτο τρίμηνο του 2012
Σε 26,9% ανήλθε το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που κατά το πρώτο τρίμηνο του 2012 πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές, ποσοστό από το οποίο προκύπτει αύξηση 14% σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2011.
Στην πλειονότητά τους, τα άτομα αυτά είναι άνδρες, ηλικίας 25- 34 ετών και επέλεξαν να κάνουν τις αγορές τους από εγχώριες επιχειρήσεις.
Ειδικότερα, από την έρευνα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για το ηλεκτρονικό εμπόριο, προκύπτουν και τα εξής:
Ο μέσος ετήσιος ρυθμός μεταβολής των ατόμων που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές μέσω του Διαδικτύου, για την πενταετία 2008- 2012, ανέρχεται στο 18,5%.
Την τελευταία διετία, το ποσοστό των χρηστών που δηλώνουν ότι έως και τον Μάρτιο κάθε έτους, δεν έχουν πραγματοποιήσει ποτέ αγορές ή παραγγελίες αγαθών μέσω του Διαδικτύου μειώθηκε από 70,9% το 2010, σε 63,9% το 2011 και 61,8% το 2012.
Αναλύοντας το προφίλ όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές/παραγγελίες, προκύπτει ότι για το α΄ τρίμηνο πέρυσι, το 56,9% είναι άνδρες και το 43,1% γυναίκες. Το 37,9% όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 25- 34 ετών.
Όσον αφορά στο μορφωτικό επίπεδο, οι χρήστες με υψηλό μορφωτικό επίπεδο (απόφοιτοι ΤΕΙ/ΑΤΕΙ, ΑΕΙ ή με μεταπτυχιακές σπουδές) ανέρχονται στο 55,7% και οι μέσου μορφωτικού επιπέδου (απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ινστιτούτων επαγγελματικής κατάρτισης) στο 40,2%.
Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες για προσωπική χρήση των οποίων οι αγορές ή παραγγελίες από το Διαδίκτυο αυξήθηκαν σημαντικά κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2011-Μαρτίου 2012 σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο του προηγούμενου έτους, είναι:
• φάρμακα, κατά 36,1%,
• είδη ένδυσης και υπόδησης - αθλητικά είδη, κατά 28%,
• υλικό ηλεκτρονικής εκμάθησης, κατά 27,5%,
• είδη διατροφής - είδη παντοπωλείου, κατά 25%,
• εισιτήρια για εκδηλώσεις (συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, κινηματογράφο κλπ.), κατά 16,2%.
Τα είδη που οι αγορές/παραγγελίες τους καταγράφουν μείωση είναι:
• υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών (συνδρομές συνδρομητικής τηλεόρασης - Nova, συνδρομές ευρυζωνικής σύνδεσης, λογαριασμοί κινητού ή σταθερού τηλεφώνου, καταβολή χρημάτων σε προπληρωμένη τηλεφωνική κάρτα κ.λπ.), κατά 40%,
• εξαρτήματα και περιφερειακός εξοπλισμός (hardware) ηλεκτρονικού υπολογιστή, κατά 37,1%,
• διαμονή σε καταλύματα (ξενοδοχεία, δωμάτια, διαμερίσματα κ.λπ.), κατά 26%,
• λογισμικό ηλεκτρονικών υπολογιστών (εξαιρουμένων computer games και video games) και αναβαθμίσεις αυτών, κατά 25,9%,
• παιχνίδια για ηλεκτρονικό υπολογιστή και παιχνιδομηχανές και αναβαθμίσεις αυτών, κατά 22,9%,
• ταξιδιωτικές υπηρεσίες (εισιτήρια, ενοικίαση αυτοκινήτου κ.λπ.), κατά 21,5%.
Ειδικότερα, για τις ηλεκτρονικές αγορές καταλυμάτων και ταξιδιωτικών υπηρεσιών σημειώνεται η αντιστροφή η οποία παρατηρείται στα δεδομένα την τελευταία τριετία.
Το 74,3% των καταναλωτών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές κατά το χρονικό διάστημα Απρίλιος 2011 - Μάρτιος 2012 επέλεξε να κάνει τις αγορές του από εγχώριες επιχειρήσεις, ποσοστό αυξημένο κατά 24,9%, σε σχέση με το χρονικό διάστημα Απρίλιος 2009 - Μάρτιος 2010 το 41,3% από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 24,3% από χώρες εκτός ΕΕ.
Το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης των πωλητών μειώθηκε κατά το χρονικό διάστημα Απρίλιος 2011 - Μάρτιος 2012 κατά 59%, σε σχέση με ποσοστό κατά το χρονικό διάστημα Απρίλιος 2009 - Μάρτιος 2010.
Το 13,7% όσων πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές, για προσωπική χρήση, κατά το χρονικό διάστημα Απρίλιος 2011- Μάρτιος 2012 έκαναν την αγορά/παραγγελία μέσω κάποιας φορητής συσκευής.
Τέτοιες φορητές συσκευές, θεωρούνται τα κινητά τηλέφωνα και τα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα (smart phones), οι υπολογιστές χειρός/PDAs, τα MP3 players, οι ηλεκτρονικοί αναγνώστες (ebook readers), οι φορητές κονσόλες παιχνιδιών (PSP, i-pod touch, portable NINTENDO DS, κ.ά.).
Δεν θεωρήθηκαν φορητές συσκευές οι φορητοί και οι tablet υπολογιστές.
Οι αγορές/παραγγελίες έχουν γίνει μέσα από την ιστοσελίδα των πωλητών με χρήση του web browser ή της web εφαρμογής και όχι με SMS, MMS ή e-mail.
Ειδικότερα, τα είδη και οι υπηρεσίες που αγοράστηκαν/παραγγέλθηκαν από φορητή συσκευή κατά το χρονικό διάστημα Απρίλιος 2011 - Μάρτιος 2012, ως ποσοστό των συνολικών αγορών που πραγματοποιήθηκαν χρησιμοποιώντας φορητή συσκευή ήταν:
• Ηλεκτρονικές συσκευές, ενδύματα, παιχνίδια, είδη διατροφής, βιβλία, CDs, DVDs κ.ά. (70,5%).
• Υπηρεσίες (π.χ. εισιτήρια για εκδηλώσεις, ταξιδιωτικές υπηρεσίες, ασφάλειες κ.ά.) (39,3%).
• Είδη ψηφιακού περιεχομένου όπως ταινίες, μουσική, ηλεκτρονικά βιβλία, ηλεκτρονικά περιοδικά ή εφημερίδες, παιχνίδια, εφαρμογές (με αντίτιμο) για κινητά τηλέφωνα ή άλλη φορητή συσκευή (38,4%).
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Τεράστια ανοησία ότι το Εθνικό Σύστημα Υγείας καταρρέει», τόνισε ο υπουργός Υγείας
Ο Άδωνις Γεωργιάδης προσπάθησε να ηρεμήσει τα πνεύματα, ενώ το ΚΚΕ καταδίκασε τη στάση της κ. Κωνσταντοπούλου
Απευθυνόμενη στην αντιπολίτευση, η πρώην υπουργός είπε ότι πρέπει να αλλάξουν το αφήγημά τους
Για το 2025 ο προϋπολογισμός του υπουργείου ανέρχεται σε 575 εκατομμύρια ευρώ
Τι ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θεόδωρος Σκυλακάκης
Όσα δήλωσε ο πρόεδρος του κόμματος, Σωκράτης Φάμελλος
Νέα δεδομένα αναμένεται να ισχύσουν για τους μοτοσικλετιστές
Νέα στρατηγική και φιλοσοφία στις Ένοπλες Δυνάμεις
Νέα οχήματα για το Πυροσβεστικό Σώμα και άλλους φορείς της Πολιτικής Προστασίας
Ποιες οι προθεσμίες καταχώρισης παραστατικών
Διαδέχεται τον Απόστολο Τζιτζικώστα
Τι λέει ο υπουργός Εξωτερικών για το Κυπριακό και τη Συρία
«Εμείς δεν θα κάνουμε πολιτική για τις καρέκλες» σημείωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
Δείτε αναλυτικά ποιοι φορείς προχωρούν σε πληρωμές μέχρι τις 23 Δεκεμβρίου
Αύριο η αντιπαράθεση πρωθυπουργού και πολιτικών αρχηγών
Tι είπε για την Ζώη Κωνσταντοπούλου
Tι αναφέρει το ρεπορτάζ του πρακτορείου
Ένας πολύπλοκος γραφειοκρατικός μηχανισμός που κοστίζει ακριβά στους φορολογούμενους χωρίς ορατά αποτελέσματα μετά από δέκα χρόνια
Tι είπε για τις διεθνείς εξελίξεις
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.