Πολιτικη & Οικονομια

«Οπισθοχώρηση» το νομοσχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ για την τριτοβάθμια εκπαίδευση

Τι αναφέρει ο Ευάγγελος Βενιζέλος για το ν/σ που τέθηκε σε διαβούλευση

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

«Η πορεία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της έρευνας προδικάζει θετικά ή αρνητικά την πορεία της χώρας προς τη μεταμνημονιακή εποχή, τη δυνατότητα της να ανακτήσει το χαμένο έδαφος και το χαμένο χρόνο, την επιδίωξή της να καταστεί ξανά μια κανονική και ισότιμη ευρωπαϊκή χώρα. Δεν πρέπει να συντελεστεί η επαπειλούμενη οπισθοχώρηση. Τουλάχιστον όχι αυτή» αναφέρει ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος σε ανάρτησή του με αφορμή τις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Αναλυτικά, η ανάρτηση του Ευάγγελου Βενιζέλου στο Facebook:

Υπενθυμίζεται πως σήμερα, τέθηκε σε διαβούλευση το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων που αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το νομοσχέδιο, που είχε παρουσιαστεί από τον υπουργό, Κώστα Γαβρόγλου, ήδη από τις αρχές Απριλίου, και με αρχικό στόχο να είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση πριν από το Πάσχα, θα είναι υπό διαβούλευση για δύο εβδομάδες σχεδόν, μέχρι τις 14 Ιουνίου.

Όπως αναφέρει ο κ. Γαβρόγλου, η νομοθετική πρωτοβουλία για την Ανώτατη Εκπαίδευση και την Έρευνα «συνιστά μια ολοκληρωμένη θεσμική παρέμβαση στην οργάνωση των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) βάσει των κατευθύνσεων και προτεραιοτήτων της κυβέρνησης, της επεξεργασίας του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία και των διαβουλεύσεων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, αξιοποιώντας τον ευρύ, γόνιμο και πρωτότυπο διάλογο που ήδη αναπτύχθηκε με πολλά θεσμικά όργανα των ΑΕΙ, αλλά και με πολλούς διδάσκοντες των ΑΕΙ».

Γνώμονας των ρυθμίσεων που προτείνονται είναι, σύμφωνα με το υπουργείο, ένας «δημοκρατικός, αποτελεσματικός, σύγχρονος και ανοιχτός ως προς την κοινωνία τρόπος διοίκησης των ΑΕΙ», η ενίσχυση της αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ, η ανάπτυξη του ενιαίου χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας σε επίπεδο Περιφέρειας, ο εξορθολογισμός της λειτουργίας των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) και των διδακτορικών σπουδών, με στόχο την αναβάθμισή τους.