Ελλαδα

Μπαμπινιώτης: Τραυματικό το σύστημα των Πανελληνίων - Να μειωθούν τα εξεταζόμενα μαθήματα

Τι προτείνει ο ομότιμος καθηγητής Γλωσσολογίας για τη διενέργεια των εξετάσεων και το Εθνικό Απολυτήριο

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Η προτεινόμενη λύση του Γιώργου Μπαμπινιώτη για τη διενέργεια των Πανελληνίων Εξετάσεων

«Απάνθρωπο, άδικο, αναξιόπιστο και πανάκριβο», χαρακτηρίζει ο Γιώργος Μπαμπινιώτης το σύστημα των Πανελληνίων Εξετάσεων, υπογραμμίζοντας σε άρθρό του στο «Βήμα» ότι πρόκειται για ένα «πραγματικά "τραυματικό" σύστημα για παιδιά και γονείς που ταλανίζει την ελληνική οικογένεια». 

Στο άρθρό του ο Γιώργος Μπαμπινιώτης σημειώνει ότι «η ελληνική κοινωνία μένει κατάπληκτη έως αγανακτισμένη που οι ιθύνοντες (κυβέρνηση, πολιτικά κόμματα, θεσμικοί φορείς) δεν τολμούν να λύσουν το καίριο αυτό πρόβλημα (μορφωτικό, κοινωνικό, οικονομικό, ψυχοφθόρο)». Μάλιστα, ο ομότιμος καθηγητής Γλωσσολογίας και πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών προτείνει τη λύση οι Πανελλήνιες «να διεξάγονται από έναν έγκυρο εκπαιδευτικό φορέα, τον ιδρυμένο ήδη (αλλά υπνώττοντα) Εθνικό Οργανισμό Εξετάσεων που εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας».

Ο κ. Μπαμπινιώτης παραθέτει και κάποιες προδιαγραφές: «Στον φορέα αυτόν θα συμμετέχουν ειδικοί για μια ποιότητα και αξιοπιστία των εξετάσεων και για την εκπαίδευση ικανών διορθωτών. Τα θέματα θα προέρχονται κατά 50% από την (κατάλληλα ισοσταθμισμένη) Τράπεζα Θεμάτων. Ο αριθμός των εξεταζομένων μαθημάτων πρέπει να μειωθεί τουλάχιστον σε 3 ή και σε 2, όπου είναι δυνατόν, με ανάλογη μείωση των επιλογών τού μηχανογραφικού, ώστε να είναι στοχευμένες και επιθυμητές. Τα ΑΕΙ θα καθορίζουν συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων. Ο Οργανισμός θα μπορεί να διοργανώνει επαναληπτικές εξετάσεις για να δίνεται ευκαιρία βελτίωσης τού βαθμού των υποψηφίων σε ένα μάθημα που δεν έχουν πάει καλά». 

Επιπλέον, ο ομότιμος καθηγητής Γλωσσολογίας αναφέρεται στο άρθρό του στο Εθνικό Απολυτήριο, υπογραμμίζοντας ότι «με αυτό θα εισάγονται οι υποψήφιοι στα ΑΕΙ. Ο βαθμός τού Εθνικού Απολυτηρίου θα προκύπτει από τον Μέσο Ορο των βαθμών επίδοσης στις 3 τάξεις τού Λυκείου και τον Μέσο Ορο των εξεταζομένων πανελλαδικώς μαθημάτων. Για να υπάρξει και μια βαθμολογική εξισορρόπηση και αντικειμενικότητα τής αξιολόγησης, όταν υπάρχει διαφορά μίας ή περισσοτέρων μονάδων, ο τελικός βαθμός τού Εθνικού Απολυτηρίου θα αυξάνεται κατά μία μονάδα, εφόσον ο βαθμός τού Λυκείου είναι μεγαλύτερος ή θα μειώνεται κατά μία μονάδα εφόσον ο βαθμός τού Λυκείου είναι μικρότερος».