- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Greek Top Women Awards 2024: Οι γυναίκες πρότυπα, oι «μητέρες - κουράγιο»
22 βραβεία σε κορυφαίες γυναίκες στο επιχειρείν και τον πολιτισμό και σε 7 μητέρες που έχασαν τις κόρες τους σε γυναικοκτονίες ή κακοποιήθηκαν
3rd Greek Top Women Awards 2024: Μια ξεχωριστή βράβευση για τις γυναίκες πρότυπα
Η εκδήλωση απονομής των βραβείων «Greek Top Women Awards 2024» πραγματοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες στην ιστορική, αίθουσα συνεδριάσεων, με το εντυπωσιακότατο τριπλό βιτρώ, του Κέντρου Επιχειρηματικότητας «Κωνσταντίνος Μίχαλος» του ΕΒΕΑ.
Ο Κερδώος Ερμής, σύμβολο του ΕΒΕΑ, που απεικονίζεται στο κεντρικό και μεγαλύτερο μέρος του βιτρώ, αν μπορούσε θα χειροκροτούσε κι αυτός θερμά τις εξέχουσες γυναίκες, η κάθε μία εκ των οποίων αποτελεί φωτεινό παράδειγμα για την κοινωνία μας αλλά και για τις επόμενες γενιές.
Η εκδήλωση για τα Greek Top Women Awards 2024
Τα Greek Top Women Awards, έμπνευση και πρωτοβουλία της δημοσιογράφου και πρώην πρόεδρου του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ελληνίδων Δημοσιογράφων, Ειρήνης Νικολοπούλου, έχουν γίνει πλέον θεσμός και αποτελούν ύμνο στη δημιουργικότητα και την προσφορά κορυφαίων Ελληνίδων στην κοινωνία και στους χώρους του επιχειρείν και του πολιτισμού, αναδεικνύοντάς τες ως θετικά γυναικεία πρότυπα.
Την τελετή, η οποία οργανώθηκε από το eirinika.gr και το madeingreece.news, συμπαρουσίασαν η κα Νικολοπούλου με την πρόεδρο της Διεθνούς Ενώσης Ευρωπαίων Δημοσιογράφων, Σάγια Τσαουσίδου, με συντονίστρια την κα Ιόλη Βάρτσου.
Διαβάζοντας κάποιος λίγο βιαστικά την πρόσκληση δεν αντιλαμβανόταν αμέσως ότι η εκδήλωση ήταν χωρισμένη σε δύο μέρη και ομολογώ ότι ξαφνιάστηκα όταν στην είσοδο του κτιρίου είδα μια κυρία να σπρώχνει ένα αναπηρικό καροτσάκι με μία κοπέλα την οποία αναγνώρισα αμέσως. Ήταν η Μυρτώ Παπαδομιχελάκη, ένα όμορφο κορίτσι που το 2012, ηλικίας τότε 15 ετών, γνώρισε το πιο σκληρό πρόσωπο της ζωής, όταν κακοποιήθηκε βάναυσα από έναν Πακιστανό παράνομο μετανάστη στην Πάρο, ο οποίος αφού προσπάθησε να της κλέψει το κινητό τηλέφωνο, τη βίασε και την χτύπησε με μανία στο κεφάλι, προκαλώντας της 100% μόνιμη αναπηρία, μετατρέποντας έκτοτε τη ζωή της αλλά και αυτή των οικείων της σε μια κόλαση.
Με μια γρήγορα ανάγνωση του προγράμματος της εκδήλωσης είδα ότι μετά την κεντρική ομιλία από την Ψυχολόγο - Ψυχοθεραπεύτρια Ελισάβετ Μπαρμπαλιού και τη βράβευση των 21 Ελληνίδων, ακολουθούσε απονομή βραβείων, τιμής ένεκεν, σε μητέρες που οι κόρες τους έπεσαν θύματα γυναικοκτονίας ή θύματα βίας και επιβιώνοντας απ' αυτό το τραγικό γεγονός κατάφεραν να γίνουν πιο δυνατές.
Είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν λέξεις για να περιγράψουν τα συναισθήματα που βιώσαμε όλοι στην αίθουσα, όταν μία μία οι μητέρες σηκωνόντουσαν για να πάρουν το βραβείο.
Τις έβλεπα να στέκονται με αξιοπρέπεια, δίπλα στην οθόνη, που έδειχνε τα όμορφα κορίτσια τους να χαμογελάνε ανέμελα μπροστά σε κάποιον φακό, τότε που ούτε στους χειρότερους εφιάλτες τους δεν μπορούσαν να φανταστούν το πόσο γρήγορα και πόσο άγρια θα κοβόταν το νήμα της ζωής τους, και ένιωθα δάκρια να τρέχουν από τα μάτια μου, όπως το ίδιο συνέβαινε και στους γύρω μου.
Τις άκουγα και τις έβλεπα να μιλάνε, με σπασμένη από συγκίνηση φωνή και βουρκωμένα μάτια, για τις χαμένες κόρες τους, για τον ανείπωτο πόνο τους, για τη ζωή τους που μαύρισε και άλλαξε άρδην από εκείνη την αποφράδα ημέρα, για το κουράγιο που πρέπει να κάνουν για τα άλλα μέλη της οικογένειας, για τη μαυρίλα και το κενό που γεμίζει την ψυχή τους, και ένιωθα να κατακλύζομαι από οργή, απελπισία, θλίψη, αλλά και θαυμασμό για τη δύναμή τους να στέκονται εκεί μπροστά μας, και απευθυνόμενες στην Πολιτεία και τους αρμόδιους φορείς, να λένε: «κάντε κάτι για να σταματήσει αυτό το κακό, για να μη βρεθεί άλλη μάνα στη θέση μας, για μην κλάψουμε άλλη Ελένη, Μυρτώ, Ερατώ, Ντόρα, Γαρυφαλιά, Πολυξένη, Σοφία».
Μίλησαν για τα παχιά λόγια τα μεγάλα που λέγονται συνήθως εκ μέρους της πολιτείας 2-3 μέρες μετά από ένα τέτοιο συμβάν ή την ημέρα της κηδείας, και μετά όλοι εξαφανίζονται και οι πληγέντες αφήνονται στο έλεος της απώλειας και του αβάστακτου πόνου. Μίλησαν για την απουσία του κράτους, το οποίο παρακολουθεί αμήχανο αυτά τα φαινόμενα, μάστιγα των τελευταίων χρόνων, και δεν κάνει κάτι για να τα αποτρέψει, για την ανοχή και παθογένεια της ελληνικής κοινωνίας που αρχίζει να συνηθίζει το τέρας κινδυνεύοντας να του... μοιάσει, για τη μη παροχή ψυχολογικής υποστήριξης, για τη μη απόδοση δικαιοσύνης, αλλά και για το δράμα στις αίθουσες των δικαστηρίων, απέναντι από τους δολοφόνους των κοριτσιών τους να τους ακούν να δικαιολογούν τα αδικαιολόγητα ή να περιγράφουν τα απερίγραπτα, για τις συνεχείς αναβολές και καθυστερήσεις των δικαστηρίων πριν βγει η απόφαση για παραδειγματική τιμωρία αυτών που τους έκλεισαν, στην κυριολεξία, τα σπίτια.
Το να χάνει ένας γονιός το παιδί του είναι ανωμαλία της φύσης... πόσο δε να το χάνει με τέτοιο τραγικό τρόπο. Μαζί μ' αυτό, χάνει το μέλλον και τον σκοπό της ζωής του. Κι όμως, αυτές οι γυναίκες βρήκαν έναν σκοπό! Μάζεψαν τα κομμάτια τους και ενωμένες προσπαθούν να αφυπνίσουν την κοινή γνώμη, να κάνουν τη φωνή τους ν' ακουστεί, τονίζοντας πόσο σημαντική είναι η σωστή διαπαιδαγώγηση των παιδιών, ώστε να μην υπάρξουν άλλοι γονείς που θα βρεθούν στη θέση τους. Όπως είπαν σχεδόν όλες... «Ό,τι και να γίνει το παιδί μου κανένας δεν μπορεί να μου το φέρει πίσω. Αλλά τουλάχιστον να μην υπάρξουν άλλες μητέρες να ζήσουν αυτόν τον εφιάλτη».
Ιδιαίτερη αίσθηση έκαναν τα λόγια της ηθοποιού Κ. Καραμπέτη, η οποία βραβεύθηκε για την συγκλονιστική ερμηνεία της στην ταινία «Η Φόνισσα». Αφού παρέλαβε το βραβείο της από τη φίλη και συμμαθήτριά της, Άννα Διαμαντοπούλου, ευχαρίστησε τους διοργανωτές, λέγοντας: «Είναι τεράστια τιμή για μένα να παραλαμβάνω σήμερα αυτό το εξαιρετικό βραβείο. Ευχαριστώ πολύ τους διοργανωτές των Greek Topwomen Awards, τις ιστοσελίδες eirinika.gr και made in Greece.news, το ΕΒΕΑ, την Ένωση Ευρωπαίων Δημοσιογράφων και προσωπικά τις κυρίες Ειρήνη Νικολοπούλου και Σάγια Τσαουσίδου για την τιμή να με συμπεριλάβουν στις κορυφαίες Ελληνίδες του πολιτισμού. Βλέποντας όλες αυτές τις εξέχουσες γυναίκες που έχουν γίνει πρότυπα σε τόσους τομείς, αισθάνομαι να μεγαλώνουν οι ελπίδες μας για έναν καλύτερο κόσμο, για ισοτιμία των φύλων, αλληλεγγύη, δικαιοσύνη και ελευθερία.
»Η χαρά μου όμως συγκρούεται με την τεράστια οδύνη να βλέπω τη Μυρτώ, να βλέπω τις μητέρες και τους συγγενείς των δολοφονημένων κοριτσιών μας, των νέων γυναικών που χάσαμε μέσα σ’ αυτήν την τεράστια μάστιγα που πλήττει τη χώρα μας στη μετά την πανδημία εποχή. [...] Κάνω έκκληση σε όλους όσοι κατέχουν την εξουσία, τον τρόπο και τα μέσα, να μην πάψουν να διερευνούν τα αίτια, να μη συνηθίζουμε στο άκουσμα της φρίκης, να μη δεχόμαστε μοιρολατρικά τα γεγονότα – κινητοποίηση τώρα, πράξεις και όχι λόγια. Οι εξέχουσες κυρίες της δημοσιογραφίας ας δώσουν τον ρυθμό» κατέληξε η σπουδαία ηθοποιός.
Αξίζει ν' αναφερθεί ο Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός «Γίνε Ανθρωπος» ο οποίος ιδρύθηκε το 2021 με αφορμή τις 17 γυναικοκτονίες που συγκλόνισαν το ίδιο έτος τη χώρα, με σκοπό την ενημέρωση και επαγρύπνηση της κοινωνίας μας για την καταπολέμηση της βίας. Ιδρύτρια, η Κέλλυ Ιωάννου (Κλινική Εγκληματολόγος & Καθηγήτρια Ψηφιακής Εγκληματολογίας), φίλη της 26χρονης Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου η οποία δολοφονήθηκε από τον σύντροφό της, κατά τη διάρκεια διακοπών τους στη Φολέγανδρο, επειδή όπως ομολόγησε ο δράστης «χάλασε η φάση»...
Τέτοιες πρωτοβουλίες αξίζουν θερμά συγχαρητήρια, αλλά και την αρωγή όλων μας!
3rd Greek Top Women Awards 2024: Τα βραβεία στις γυναίκες πρότυπα, με αλφαβητική σειρά
- Γιάννα Ανδρονοπούλου, CEO της Microsoft Hellas
- Δάφνη Βαλέντε, Σχεδιάστρια Μόδας
- Λιάνα Γούτα, Γενική Διευθύντρια, European Fuel Manufacturers Association
- Κωνσταντία Δημογλίδου, Εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας
- Έλενα Καλλονά, Managing Director της Jungheinrich Hellas
- Φωτεινή Καραγιώργη, CEO της Giochi Preziosi ΕΛΛΑΣ Α.Ε
- Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Ηθοποιός
- Κατερίνα Κασκανιώτη, Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΕΡΤ Α.Ε.
- Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου, Πρόεδρος του ΕΒΕΑ, ΕΕΔΕΓΕ & Εκτελεστική Αντιπρόεδρος ΙΜΕ
- Νίκη Λυμπεράκη, Δημοσιογράφος
- Αντιγόνη Λυμπεροπούλου, CEO της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας Επενδύσεων
- Έλενα Μελίδη, Διευθύντρια του Μουσείου Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού
- Φιλίππα Μιχάλη, CEO της NN HELLAS
- Ελισάβετ Μπαρμπαλιού, Ψυχολόγος – ψυχοθεραπεύτρια, Συγγραφέας
- Εύα Νάθενα, Ενδυματολόγος, Σκηνογράφος, Σκηνοθέτης της ταινίας ΦΟΝΙΣΣΑ
- Ελισάβετ Νίκα, Managing Director της COVARIANCE
- Ντίνα Νικολάου, Διεθνής Σεφ
- Δέσποινα Ξυνού, CEO & Πρόεδρος της OK Anytime
- Ιωάννα Σαΐτη, CEO της Intercomm Foods
- Λουκία Σαράντη, Πρόεδρος της Ακρίτας Α.Ε., Πρόεδρος του ΣΒΕ
- Ελίνα Τζίβα -Μουστάκη, Δημιουργός του Happy Study
Το LIFE ACHIEVEMENT AWARD, ένα βραβείο το οποίο θα είναι αφιερωμένο στο εξής και θα απονέμεται κάθε φορά στο όνομα της Άννας Νικολοπούλου, της πολυσχιδούς επιχειρηματία και χορηγού των πρώτων βραβείων Greek Top Women Awards, θα απονεμηθεί στην Αγγελική Φράγκου, εφοπλίστρια, Chairwoman & CEO της NAVIOS MARITIME PARTNERS L.P.
Τα βραβεία τιμής ένεκεν απονεμήθηκαν στις κυρίες:
- Κούλα Αρμουτίδου μητέρα της Ελένης Τοπαλούδη – Ρόδος
- Μαρία Κοτρώτσου μητέρα της Μυρτούς Παπαδομιχελάκη – Πάρος
- Ελένη Κρεμαστιώτη μητέρα της Ερατούς Μανωλακέλλη – Μυτιλήνη
- Κατερίνα Κώτη μητέρα Ντόρας Ζαχαριά – Ρόδος
- Αλέκα Μάκου μητέρα της Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου – Φολέγανδρος
- Χρύσα Μπέρδου αδερφή Πολυξένης – Κηφισιά
- Ρόζα Φωτιάδου μητέρα της Σοφίας Σαββίδου – Κηφισιά
Λίγα λόγια για το κτίριο του ΕΒΕΑ
Το πενταώροφο κτίριο του ΕΒΕΑ (πρώην Athenaeum), συνολικής επιφάνειας 1.720 τ.μ., δείγμα του όψιμου νεοκλασικισμού, κτίστηκε το 1928, σε οικόπεδο εμβαδού 320 τ.μ. και σε σχέδια του αρχιτέκτονα Αναστασίου Μεταξά (1862-1937). Από το 1982 το συγκεκριμένο κτίριο έχει χαρακτηριστεί ως «έργο τέχνης που χρειάζεται ειδική κρατική προστασία».
Από τη λιτή και συμμετρική διάταξη της όψης, απουσιάζουν οι υπερβολικές διακοσμήσεις, αλλά το πιο σημαντικό και όμορφο στολίδι είναι το τριπλό βιτρό που αναπτύσσεται ανάμεσα στα ιωνικού τύπου κιονόκρανα και καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του εξωτερικού τοίχου ανάμεσα στον δεύτερο και τρίτο όροφο.
Το υπέροχο έγχρωμο βιτρό, που καταλαμβάνει ολόκληρη την πλευρά της αίθουσας συνεδριάσεων, είναι έργο του Φ. Μάγερ. Το κεντρικό και μεγαλύτερο μέρος του απεικονίζει τον Κερδώο Ερμή (εμπόριο), ενώ δεξιά και αριστερά πλαισιώνεται από μικρότερα τμήματα που έχουν ως κεντρικό στοιχείο ένα εργοστάσιο (βιομηχανία) και ένα ιστιοφόρο (ναυτιλία).
Το ΕΒΕΑ στεγάστηκε στο κτίριο της οδού Αμερικής ως τα τέλη της δεκαετίας του ’80, όπου μεταφέρθηκε στην νέα του έδρα, στην οδό Ακαδημίας. Το εν λόγω κτίριο νοικιάστηκε για μερικά χρόνια στο Αtheneum, το οποίο προκήρυττε τον Διεθνή Διαγωνισμό Μαρία Κάλλας. Υπέστη σοβαρές ζημιές από τους σεισμούς του 1999 και πέρασαν αρκετά χρόνια, γεμάτα αλληλοσυγκρουόμενες γραφειοκρατικές διαδικασίες, μέχρι αυτό ν' αποκατασταθεί πλήρως και να μεταμορφωθεί σε πραγματικό στολίδι του κέντρο της πρωτεύουσας.
Το 2021, το ανακαινισμένο πλέον κτίριο μετονομάστηκε σε «Κέντρο Επιχειρηματικότητας Κωνσταντίνος Μίχαλος», προς τιμήν του εκλιπόντος Κ. Μίχαλου, που υπηρέτησε στο ΕΒΕΑ από το 1993 ως εκλεγμένο μέλος του Δ.Σ. και από το 2006 μέχρι τον θάνατό του, από τη θέση του προέδρου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα έργο 2.000 ετών που μετέφερε νερό στην Αθήνα ξαναζωντανεύει λόγω της λειψυδρίας
Ισχυρή καταιγίδα πλήττει αυτή την ώρα την πόλη
«Ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες από τα πρωτόκολλα διαδικασίες»
Πτώση της θερμοκρασίας από το απόγευμα του Σαββάτου
«Δεν υπάρχουν χυδαίες λέξεις» σχολίασε ο καθηγητής
Αύριο θα φωτίσει τον ουρανό
Μετά από σφοδρή σύγκρουση δύο οχημάτων
Ανοιχτά τα εμπορικά αύριο Κυριακή
Όσα συζητήθηκαν στα πάνελ σε video, highlights και εικόνες
Ποια φαγητά ξεχώρισαν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.