Ελλαδα

Σε εξέλιξη η έξοδος των εκδρομέων του Πάσχα - Αυξημένη η κίνηση στους δρόμους, γεμίζουν τα πλοία στα λιμάνια, αναχωρούν συνεχώς τα ΚΤΕΛ

H αντίστροφη μέτρηση για το Πάσχα έχει ξεκινήσει

Newsroom
6’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
UPD

Σε εξέλιξη η έξοδος των εκδρομέων του Πάσχα -  Αυξημένη η κίνηση στις εξόδους της Αττικής, γεμίζουν τα πλοία στα λιμάνια

Σε εξέλιξη βρίσκεται η έξοδος των εκδρομέων του Πάσχα με αποτέλεσμα να υπάρχει αρκετή κίνηση στους δρόμους του λεκανοπεδίου της Αττικής.

Σύμφωνα με ενημέρωση της Τροχαίας Αττικής, αυτήν την ώρα τα οχήματα κινούνται με χαμηλές ταχύτητες στη λεωφόρο Αθηνών από το Παλατάκι μέχρι τα διυλιστήρια Ασπροπύργου, καθώς και στη λεωφόρο Σχιστού προς Σκαραμαγκά. Επίσης, αρκετή κίνηση υπάρχει και στην Αττική Οδό, από Μαραθώνος έως Μεταμόρφωση και στην Περιφερειακή Υμηττού στο ρεύμα προς Ελευσίνα.

Παράλληλα, ιδιαίτερα αυξημένη είναι η κίνηση των οχημάτων στο ρεύμα ανόδου του Κηφισού. Καθυστερήσεις σημειώνονται και στα διόδια της Ελευσίνας, όπου λειτουργούν πάνω από 20 θυρίδες για την εξυπηρέτηση των οδηγών, ενώ αυξημένη είναι η κίνηση στο οδικό κομμάτι από τα διόδια έως την Κινέτα. Χωρίς προβλήματα διεξάγεται η κίνηση των οχημάτων στην Αθηνών-Λαμίας.

Κορυφώνεται η έξοδος των εκδρομέων για το Πάσχα

Η έξοδος των εκδρομέων του Πάσχα αναμένεται να κορυφωθεί τις επόμενες ώρες.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Τροχαίας, από τις 06:00 τη Μεγάλη Τετάρτη μέχρι τις 06:00 σήμερα, 47.343 οχήματα έχουν περάσει τα διόδια προς Κόρινθο και 35.485 προς Λαμία. Το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι είχαν φύγει προς Κόρινθο 44.430 οχήματα και 34.968 προς Λαμία.

Παράλληλα από σήμερα κορυφώνονται και τα αυξημένα μέτρα της Τροχαίας σε όλη την επικράτεια στο πλαίσιο του ειδικού σχεδιασμού του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας για την εορταστική περίοδο του Πάσχα μέχρι και τις 12 Μαΐου.

Συγκεκριμένα τα μέτρα περιλαμβάνουν :

  • αστυνόμευση του οδικού δικτύου κατά τομείς, βάσει των ιδιαίτερων κυκλοφοριακών συνθηκών κάθε περιοχής,
  • αυξημένη αστυνομική παρουσία και ενισχυμένη αστυνόμευση των σημείων του οδικού δικτύου, όπου παρατηρείται συχνότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων,
  • αυξημένα μέτρα τροχαίας στις εισόδους-εξόδους μεγάλων αστικών κέντρων, όπου παρατηρείται μεγάλη κίνηση οχημάτων,
  • ρύθμιση της κυκλοφορίας με πεζούς τροχονόμους, σε βασικές διασταυρώσεις, για την αποφυγή κυκλοφοριακής συμφόρησης,
  • αυξημένα μέτρα τροχαίας σε χώρους όπου παρατηρείται μαζική διακίνηση επιβατών (αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμοί, κ.λπ.),
  • κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε τόπους που θα πραγματοποιηθούν εορταστικές εκδηλώσεις,
  • παρουσία τροχονόμων στους Σταθμούς Διοδίων της Χώρας για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας, την ενημέρωση και την παροχή συμβουλών στους οδηγούς και τους συνεπιβάτες και
  • ενημέρωση των πολιτών μέσω των Γραφείων Τύπου, σε κάθε περίπτωση που καθίσταται αναγκαία η ευρεία πληροφόρηση του κοινού για την ύπαρξη τυχόν κυκλοφοριακών και άλλων προβλημάτων.

Παράλληλα, ο σχεδιασμός προβλέπει τη συγκρότηση συνεργείων ειδικών τροχονομικών ελέγχων, σε εναλλασσόμενα σημεία του οδικού δικτύου, εστιάζοντας, μεταξύ άλλων, στη βεβαίωση επικίνδυνων παραβάσεων, καθώς και παραβάσεων που βάσει στατιστικών στοιχείων ευθύνονται για την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, όπως:

  • οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ,
  • υπερβολική ταχύτητα,
  • χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση,
  • μη χρήση προστατευτικού κράνους – ζώνης ασφαλείας,
  • αντικανονικές προσπεράσεις και υπερβάσεις διπλής διαχωριστικής γραμμής κ.λπ.,
  • μη χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας, όπως καθισμάτων, ζωνών ασφαλείας κ.λπ., κατά τη μεταφορά παιδιών με οχήματα,
  • οδήγηση οχημάτων από ανηλίκους και άτομα που δε διαθέτουν άδεια ικανότητας οδήγησης,
  • οδήγηση για επίδειξη ικανότητας,
  • κυκλοφορία οχημάτων, τα οποία δεν έχουν υποβληθεί σε τακτικό ή έκτακτο τεχνικό έλεγχο εντός της καθοριζόμενης προθεσμίας,
  • φθαρμένα ελαστικά και
  • αντικανονική κίνηση οχημάτων στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.).

Καθ’ όλη τη διάρκεια εφαρμογής των μέτρων, θα βρίσκονται σε αυξημένη επιχειρησιακή ετοιμότητα, τόσο το προσωπικό, όσο και τα μέσα της Ελληνικής Αστυνομίας, κυρίως των Υπηρεσιών Τροχαίας Αστυνόμευσης. Συγκεκριμένα, θα διατεθούν περιπολικά, μοτοσικλέτες και συμβατικά οχήματα, με το ανάλογο προσωπικό και εξοπλισμό για την αποτελεσματική αστυνόμευση του οδικού δικτύου της Χώρας.

Η Ελληνική Αστυνομία υπενθυμίζει και πάλι σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι, η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.

Στο πλαίσιο αυτό συνιστά στους πολίτες:

  • Πριν ταξιδέψουν να κάνουν τεχνικό έλεγχο στο όχημά τους και να ενημερώνονται για την κατάσταση του οδικού δικτύου και τις καιρικές συνθήκες.
  • Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την οδήγηση και να τηρούν τους κανόνες του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
  • Να σέβονται τις οδικές σημάνσεις και να συμμορφώνονται στις υποδείξεις των τροχονόμων.
  • Να μην χρησιμοποιούν κατά την οδήγηση κινητά τηλέφωνα ή άλλες συσκευές που αποσπούν την προσοχή τους.
  • Να μην καταναλώνουν οινοπνευματώδη ποτά, εφόσον πρόκειται να οδηγήσουν.
  • Να προστατεύουν τα παιδιά που επιβαίνουν στο όχημα, κάνοντας χρήση των παιδικών καθισμάτων.
  • Να «φορούν» απαραίτητα τις ζώνες ασφαλείας, όπως και τα κράνη στις μοτοσικλέτες.
  • Να χρησιμοποιούν αντιολισθητικές αλυσίδες, όπου υπάρχουν ειδικές συνθήκες κυκλοφορίας (παγετός κ.λπ.).
  • Να μην υπερεκτιμούν τις οδηγικές τους ικανότητες και τις τεχνικές δυνατότητες των οχημάτων τους.
  • Να σέβονται και να προστατεύουν τους συνεπιβάτες και τους συνανθρώπους τους που χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο, οδηγώντας το όχημά τους με υπευθυνότητα και περίσκεψη.

Αυξημένη εφέτος κατά 20% η κίνηση στους σταθμούς ΚΤΕΛ Κηφισού και Λιοσίων για το Πάσχα

Αυξημένη κατά 20% σε σχέση με πέρυσι είναι η κίνηση των Αθηναίων στα ΚΤΕΛ Κηφισού και Λιοσίων.

Τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ από νωρίς το πρωί, αναχωρούν το ένα μετά το άλλο με πληρότητα που αγγίζει 100% για διάφορες περιοχές της Πελοποννήσου, της Αιτωλοακαρνανίας, της Ηπείρου, της Θεσσαλίας και της Μαγνησίας, Πιερρίας, Ευρυτανίας, Φθιώτιδας, Βοιωτίας και Ευβοίας.

Αυξημένη εφέτος κατά 20% η κίνηση στους σταθμούς ΚΤΕΛ Κηφισού © ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI

Μάλιστα για σήμερα Μεγάλη Πέμπτη, από τον σταθμό του Κηφισού είναι προγραμματισμένα συνολικά 300 δρομολόγια, εκ των οποίων τα 80 είναι έκτακτα ενώ από το σταθμό Λιοσίων τα δρομολόγια ξεπερνούν τα 100 για όλους τους προορισμούς που εξυπηρετεί.

«Ασφυκτικά» γεμάτα αναχωρούν τα πλοία από Πειραιά

Κι ενώ η αντίστροφη μέτρηση για το Πάσχα έχει ήδη ξεκινήσει παρατηρείται από το πρωί μεγάλη κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά καθώς τα πλοία για τα νησιά αναχωρούν με πληρότητα σχεδόν 100%. Δεκάδες πλοία αναχωρούν από τον Πειραιά με προορισμό τις Κυκλάδες, την Κρήτη και Δωδεκάνησα και τον Αργοσαρωνικό. Σύμφωνα με το σύστημα κρατήσεων των εταιρειών για σήμερα Μ.Πέμπτη 02/05 από το λιμάνι του Πειραιά έχουν προγραμματιστεί 22 δρομολόγια πλοίων με 25.574 αναχωρήσεις επιβατών, ενώ από το λιμάνι της Ραφήνας 10 απόπλοι με 10.870 επιβάτες. Χθες Μ.Τετάρτη από το λιμάνι του Πειραιά πραγματοποιήθηκαν μετά τις 12 τα μεσάνυχτα, λόγω της απεργίας της ΠΝΟ για την Πρωτομαγιά, 11 απόπλοι πλοίων με 11.305 αναχωρήσεις επιβατών.

Οι οδηγίες της εγκυκλίου για τη μεταφορά οχημάτων AFVS

Σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες της επικαιροποιημένης εγκυκλίου, στα αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα θα πρέπει να καταγράφεται στο πλοίο το είδος του οχήματος και η θέση στην οποία σταθμεύει στο γκαράζ του πλοίου.

Οι επιβάτες οδηγοί θα πρέπει να έχουν πραγματοποιήσει προληπτικό έλεγχο της θερμοκρασίας των συσσωρευτών του οχήματος, ενώ θα πρέπει να ενημερώνουν το πλήρωμα για οποιαδήποτε λήψη ή ένδειξη συναγερμού από το όχημά τους. Επίσης, επισημαίνεται ότι το επίπεδο φόρτισης των οχημάτων κατά την είσοδό τους στα πλοία της ακτοπλοΐας δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 40% της συνολικής χωρητικότητάς τους.

Σημειώνει εξάλλου ότι στο πλήρωμα θα πρέπει να υπάρχει καλύτερη εκτίμηση για το πού και πώς θα τοποθετούνται τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα στο γκαράζ του πλοίου, καθώς είναι κατά μέσο όρο 25% βαρύτερα από τα αντίστοιχα συμβατικά, ενώ στον συγκεκριμένο χώρο θα πρέπει να υπάρχει πάντα κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης και τεχνητός εξαερισμός του χώρου φόρτωσης, εφόσον αυτός είναι κλειστός.

Για ορισμένα πλοία που έχουν ανοιχτούς χώρους προτείνεται η φόρτωση των συγκεκριμένων οχημάτων σε αυτόν.

Επίσης, για τα οχήματα που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, όπως υγραέριο ή φυσικό αέριο οι δεξαμενές τους δεν θα πρέπει να περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής τους χωρητικότητας. Η ευθύνη για τη διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και οι πλοιοκτήτριες εταιρείες δύνανται να το εξασφαλίσουν αυτό με όποιο τρόπο το ορίσουν οι ίδιες.

Το πλήρωμα που εκτελεί περιπολίες επί του πλοίου πρέπει να εξοικειωθεί με τον χειρισμό και την ορθή χρήση συσκευών θερμικής απεικόνισης και ανίχνευσης τοξικών ή και εύφλεκτων αερίων.

Θα πρέπει εξάλλου να υπάρξει μέριμνα για την ύπαρξη δύο επιπρόσθετων πυροσβεστήρων τουλάχιστον 9 lt κατάλληλων προδιαγραφών για κατασβέσεις πυρκαγιών συσσωρευτών ηλεκτρικών οχημάτων στα ήδη υπάρχοντα σημεία των χώρων οχημάτων του πλοίου, αλλά και εφοδιασμός με τουλάχιστον δύο ειδικές κουβέρτες πυρκαγιάς οχημάτων για κάθε χώρο στοιβασίας οχημάτων.

Στο πλοίο θα πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον δύο εξαρτύσεις πυροσβέστη, που να πληρούν τις ειδικότερες απαιτήσεις, αλλά και εφοδιασμός αυτόνομων αναπνευστικών συσκευών (breathing apparatus) με χειραγωγό διάσωσης (lifeline), που θα αποτελούν μέρος των εξαρτύσεων πυροσβέστη.