Ελλαδα

Πέθανε η σπουδαία ηθοποιός Καλή Καλό σε ηλικία 98 ετών

Η τελευταία συνέντευξή της και οι σταθμοί της καριέρας της

62224-137655.jpg
Newsroom
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Καλή Καλό: Πέθανε η σπουδαία ηθοποιός
Καλή Καλό: Πέθανε η σπουδαία ηθοποιός © Youtube/ screenshot

Καλή Καλό: Πέθανε η σπουδαία ηθοποιός - Η τελευταία συνέντευξή της και οι σταθμοί της καριέρας της

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 98 ετών η σπουδαία ηθοποιός Καλή Καλό, όπως γνωστοποίησε νωρίτερα σήμερα (8.03) ο Σπύρος Μπιμπίλας.

Με μία ανάρτησή του ο πρόεδρος του ΣΕΗ έκανε γνωστή την είδηση του θανάτου της πρωταγωνίστριας της επιθεώρησης με την πολυτάραχη ζωή.

Όπως έγραψε ο βουλευτής και πρόεδρος του ΣΕΗ: «Εφυγε πριν λίγο, απο κοντά μας, σημερα που ειναι η μερα της γυναικας, η υπέροχη Καλή Καλόη πρωταγωνίστρια της επιθεώρησης των δεκαετιών ’40’ 50 ’60 με την τόσο πολυτάραχη ζωή σημαδεμένη από συγκλονιστικά γεγονότα όπως η ίδια αναφέρει στην αυτοβιογραφία της “όσα πήρε ο άνεμος”»

«Με κοινωνικούς αγώνες, με εντονη συνδικαλιστική δράση στο σωματειο των ηθοποιών και στο Τασεη… Το τελευταιο δεκαμηνο με ενεργειες του ΤΑΣΕΗ κι εμου προσωπικά που με τιμησε με την φιλία της μεταφέρθηκε στο γηροκομείο αθηνών όπου ολο το προσωπικό την περιποιήθηκε απο την πρωτη στιγμή με πολλη αγάπη και φροντίδα και για αυτό τους ευχαριστούμε θερμά μέσα από την καρδιά μας για όλο το κοινωνικό έργο που επιτελούν με τόση ευθύνη.. Καλό ταξίδι γλυκειά Καλή μου…» έγραψε σχετικά.

Εφυγε πριν λίγο, απο κοντά μας, σημερα που ειναι η μερα της γυναικας, η υπέροχη Καλή Καλό η πρωταγωνίστρια της...

Posted by Σπύρος Μπιμπίλας on Friday, March 8, 2024

Καλή Καλό: Η τελευταία της συνέντευξη

Στην τελευταία της συνέντευξη τον περασμένο Σεπτέμβριο στο «Στούντιο 4» μέσα από το Γηροκομείο Αθηνών όπου φιλοξενούνταν μιλούσε για σημαντικές στιγμές της ζωής της, αλλά και τα οστά του γιου της που βρέθηκαν φυλαγμένα στο σπίτι της.

Κάποια στιγμή, η σπιτονοικοκυρά του σπιτιού που έμενε η Καλή Καλό θέλησε μαζί με την οικονόμο της ηθοποιού να πακετάρουν τα αντικείμενά της, βρήκαν σε ένα από τα μπαούλα τα οστά του γιου της, τον οποίο είχε χάσει πριν από περίπου 40 χρόνια από έκρηξη. Τη συγκεκριμένη είδηση την είχε επιβεβαιώσει ο Σπύρος Μπιμπίλας και η Καλή Καλό σήμερα ανέφερε τους λόγους που το έκανε:

«Ήταν συναισθηματικοί οι λόγοι που το έκανα, δεν μπορούσα να σκέφτομαι ότι τα οστά του γιου μου θα είναι μαζί με τα άλλα ανακατεμένα. Είχε έρθει και η αστυνομία σπίτι μου και μου πήραν δείγμα για να δουν αν πραγματικά είναι δικά μου, του παιδιού μου. Δεν μπορώ να αισθανθώ ότι τα κόκκαλα του παιδιού μου είναι ανακατεμένα με άλλα. Θέλω να είναι ξεχωριστά.

Δεν καταλαβαίνω γιατί αυτή η κίνησή μου σχολιάστηκε αρνητικά. Υπάρχει κάποιο εμπόδιο; Όχι. Ο γιος μου είχε μανία με τη χημεία και αυτό του έκανε και καλό και κακό. Ένας μεγάλος καθηγητής τον πήρε για βοηθό όταν ήταν 18 ετών με αποτέλεσμα να κάνει αργότερα τα δικά του πειράματα. Εκεί, έχασε το χέρι του, τα μάτια του και 14 χρόνια αγωνιστήκαμε πολύ σε όλες τις πόλεις της Ευρώπης. Δεν το έχασα το παιδί μου, απόδειξη ότι φοράω πολύχρωμα ρούχα. Θέλω να φτάσω στα 126 χρόνια».

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-cvcp58pqhii9)

Η ζωή και η καριέρα της Καλή Καλό

Η Καλλιόπη Δαμβέργη (Αθήνα, 20 Δεκεμβρίου 1926 - 8 Μαρτίου 2024), γνωστή με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Καλή Καλό, ήταν Ελληνίδα ηθοποιός του θεάτρου.

Η Καλλιόπη γεννήθηκε στην Αθήνα αλλά η καταγωγή της είναι από το Ρέθυμνο. Μητέρα της ήταν η Χρύσα, κόρη του στρατηγού Γ. Καλοχριστιανάκη, υπασπιστή του Βενιζέλου, επίσης ηθοποιός και μια χειραφετημένη για την εποχή γυναίκα. Πατέρας της ήταν ο Νίκος Δαμβέργης, της οικογένειας των φαρμακοβιομηχάνων.

Η πρώτη παρουσία της Καλής σε θεατρική παράσταση ήταν σε ηλικία μόλις τριών ετών, στη Δασκαλίτσα του Ντάριο Νικκοντέμι, μετά από απόφαση της Μαρίκας Κοτοπούλη, στο θέατρο της οποίας έπαιζε η μητέρα της. Ο πρώτος πραγματικός της ρόλος όμως ήταν σε ηλικία 5 ετών, ειδικά γραμμένος για αυτή από τον Σπύρο Μελά στο έργο του Ο μπαμπάς εκπαιδεύεται, όπου σημείωσε μεγάλη επιτυχία παίζοντας δίπλα στον Βασίλη Λογοθετίδη και στο ζεύγος Μουσούρη στο θέατρο «Αλίκη».

Ο Αττίκ και το ψευδώνυμο «Καλή Καλό»

Τόση ήταν η επιτυχία, ώστε ο Αττίκ έστειλε τον διευθυντή της «Μάντρας» του, Χρ. Δημητρόπουλο, να ζητήσει από τη μητέρα της συνεργασία. Και όταν αυτή έδωσε τη συγκατάθεσή της, εκείνος έγραψε της «Μπέμπας» τραγούδια και παρλάτες, τη δίδαξε ηθοποιία, της έδωσε το ψευδώνυμο «Καλή Καλό» και την εμφάνισε σε παραστάσεις του. Παράλληλα, μαθήτευε επί πολλά χρόνια στη σχολή κλασικού μπαλέτου του Βασιλικού (σήμερα Εθνικού) Θεάτρου και άλλες.

Σχηματιζόταν έτσι μια εικόνα της ως παιδιού-θαύματος, κάτι σαν τη Σίρλεϊ Τεμπλ της Ελλάδας, ωστόσο το διαζύγιο της μητέρας της και ο πόλεμος με την Κατοχή διέκοψαν αυτή την εξέλιξη, καθώς μητέρα και κόρη άρχισαν να περιοδεύουν με «μπουλούκια» στην επαρχία για την επιβίωσή τους.

Η μεταπολεμική ένταξή της στο ΚΚΕ οδήγησε στη σύλληψή της το 1947 από το θέατρο, ενώ εμφανιζόταν στην επιθεώρηση «Το παρδαλό κατσίκι», και στον εκτοπισμό της επί εξάμηνο στην Ικαρία.

Οι πρωταγωνιστικοί ρόλοι στο θέατρο

Μετά την επιστροφή από την εξορία, που συμπίπτει με την ενηλικίωσή της, η Καλή Καλό δημιούργησε τον δικό της θίασο (1950) και ερμήνευσε ρόλους σε όλα τα είδη του θεάτρου, δηλαδή βαριετέ, επιθεώρηση, οπερέτα, ελεύθερο θέατρο, και πρόζα. Συνεργάστηκε μεταξύ άλλων με τους Μινωτή, Κυβέλη, Μιράντα Μυράτ, Κατράκη, Τραϊφόρο, Χριστόφορο Νέζερ, Αυλωνίτη, Μαυρέα, Κοκκίνη, Σταυρίδη, Καλουτά, Ρένα Ντορ και Ρένα Βλαχοπούλου.

Επίσης πρωταγωνίστησε στο Εθνικό Θέατρο και στο ΚΘΒΕ, παίζοντας έργα των Μπρεχτ, Πιραντέλλο και άλλων. Το γεγονός ωστόσο ότι δεν την ενδιέφερε ο κινηματογράφος, κι έτσι έπαιξε μόνο σε 4 κινηματογραφικές ταινίες, συνετέλεσε στο να είναι σχεδόν άγνωστη στις νεότερες γενεές. Στο τέλος της σταδιοδρομίας της εμφανίσθηκε και σε λίγες τηλεοπτικές σειρές.

Εκτός από τη θεατρική της σταδιοδρομία, η Καλό έμαθε μόνη της ξένες γλώσσες και ακολούθησε πανεπιστημιακές σπουδές στην παιδοψυχολογία στη Λωζάνη, και πιο συγκεκριμένα στα συστήματα των Μοντεσσόρι, Ντεκρολύ και Πεσταλότσι. Ήταν, μάλιστα, δημιουργός των «Πρότυπων Εκπαιδευτηρίων Καλής Δαμβέργη».

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ