Ελλαδα

Μήπως τελικά η νέα γενιά έχει όραμα;

Οι 5 ομάδες στον τελικό του Social Hackathon το αποδεικνύουν έμπρακτα

mjsigalou
Μαρία-Ιωάννα Σιγαλού
6’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Μήπως τελικά η νέα γενιά έχει όραμα;
Εύη Λαζού-Λασκαρίδη, Πρόεδρος του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης | η νικήτρια ομάδα Life Pulse - Θωμάς Πατσάνης, Front-end Developer | Δημήτρης Ποζαρίτης, Back-end Developer | Πάνος Καραδαγλής, UI/UX Designer | Martin Brandenburger, CEO και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Lidl Ελλάς

Ολοκληρώθηκε το τρίτο Social Hackathon που πραγματοποίησε η Lidl Hellas σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης και την υποστήριξη της Crowdpolicy

«Η νέα γενιά δεν έχει πρότυπα». «Όλα τα νέα παιδιά, κολλημένα σε μια οθόνη και ένα κινητό». Φράσεις που έχεις ακούσει σίγουρα πάνω από μία φορά και πολύ πιθανόν έχεις πει και εσύ ο ίδιος- ακόμη και αν ανήκεις σε αυτή. Πρόκειται όμως για καθολικό δόγμα; Μήπως τείνουμε να βλέπουμε μόνο τη μία πλευρά του νομίσματος εστιάζοντας στα αρνητικά και διατηρώντας μια επιφυλακτική στάση για το «πού οδηγείται αυτός ο κόσμος»;

Την απάντηση δίνουν οι ομάδες που συμμετείχαν στο φετινό Social Hackathon. Νέα παιδιά που γίνονται τα δικά μας πρότυπα και που ναι, ίσως κόλλησαν σε μια οθόνη, αλλά για να παράξουν κάτι καινοτόμο και καλό για την κοινωνία μας. Παιδιά που έφτιαξαν τη δική τους εφαρμογή, αλλά όχι για να μας κάνουν να χαθούμε στην ανούσια και επιβλητική δύναμη της εικόνας και παιδιά που έφτιαξαν το δικό τους videogame, αλλά όχι με περιεχόμενο βίας και splatter.

Στις 13 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Ηyatt Regency Thessaloniki ο μεγάλος τελικός της τρίτης δράσης ανοιχτής καινοτομίας Social Hackathon, που διοργανώνεται από τη Lidl Ελλάς και το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, με την τεχνολογική και οργανωτική υποστήριξη της εταιρείας καινοτομίας Crowdpolicy, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Συντονιστής της εκδήλωσης ήταν ο δημοφιλής ηθοποιός, σεναριογράφος και συνοδοιπόρος της Lidl Ελλάς, Γιώργος Καπουτζίδης, ο οποίος με την ενέργεια του και το ομολογουμένως ευφυές χιούμορ κράτησε αμείωτο, το -ούτως η άλλως μεγάλο- ενδιαφέρον.

Γιώργος Καπουτζίδης
Γιώργος Καπουτζίδης, Ηθοποιός, Σεναριογράφος και Πρεσβευτής της Lidl Ελλάς

Όσα έγιναν στον τελικό του τρίτου Social Hackathon

Μετά από περίπου 5 μήνες mentoring συμμετέχοντας στο Social Innovation Lab, ένα πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης, οι 5 ομάδες που ξεχώρισαν αρχικά από τις 21 συμμετέχουσες, είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα project τους που έχουν ως στόχο την ανάπτυξη της κοινωνικής βιωσιμότητας. Τη βραδιά του τελικού στάθηκαν μπροστά σε μία σκηνή, διεκδικώντας την πρωτιά και το έπαθλο των 45.000 ευρώ και μέσα σε μόλις έξι λεπτά προσπάθησαν να εξηγήσουν τη χρήση και το σκοπό των app τους. Αν και ο χρόνος ήταν λίγος, ήταν τόσο ξεκάθαρο το όραμά τους και οι στόχοι τους, που τα κατάφεραν και μας έπεισαν.

Ας γνωρίσουμε τις 5 ομάδες του Social Hackathon

Personal trainer, Fitness coach και Σύμβουλο υγείας 24/7. Πώς σου ακούγεται; Πίσω από την Aviato βρίσκεται ένας 17χρονος μαθητής, ο Σπύρος Χατζηαργυρός. Πρόκειται για μια εφαρμογή υγείας και ευεξίας η οποία συμβουλεύει τους χρήστες για τη διατροφή που πρέπει να ακολουθήσουν, αλλά και για το πρόγραμμα γυμναστικής που χρειάζονται, συλλέγοντας κατά την εγγραφή δεδομένα όπως το ύψος, το βάρος και την ηλικία τους. Οι συμβουλές προς το χρήστη ανανεώνονται συνεχώς και προτείνει λύσεις όπως π.χ. τους κοντινότερους διατροφολόγους και γυμναστές στην περιοχή ή λειτουργεί ως personal reminder υπενθυμίζοντας ότι είναι η ώρα να πάρει κανείς τις βιταμίνες του. Στόχος της είναι η αύξηση του προσδόκιμου ζωής κατά 5-10 χρόνια. Πρόκειται μάλιστα για επιχείρηση business-to-business (B2B) με στόχο να λειτουργεί και ως βασικό εργαλείο των ειδικών.

Ο δρόμος στο χάρτη φαίνεται κόκκινος και εσύ δυσφορείς μόνο και μόνο στην ιδέα ότι θα μπεις στο αμάξι και θα κάνεις πάνω από μία ώρα για να φτάσεις στη δουλειά. H Job Rider μας «κλείνει το μάτι». Οι Αλέξανδρος Καζαντζίδη, Άκης Μαλαμίδης και Μαρίνος Ζαγκότσης, έχουν δημιουργήσει μια καινοτόμο εφαρμογή που φέρνει σε επαφή άτομα (οδηγός και συνοδηγούς) για κοινές διαδρομές προς την ίδια κατεύθυνση. Στόχος είναι η εξοικονόμηση χρημάτων όσο και ενέργειας. Αυτή η εφαρμογή φαίνεται να αποτελεί λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα, αφού δεν αντιστοιχεί ένας πολίτης σε κάθε όχημα, αλλά παραπάνω και έτσι μειώνεται ο αριθμός στους δρόμους, αλλά και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Έχει τη δυνατότητα να υπολογίσει τον χρόνο και το κόστος της διαδρομής και να το διαιρέσει με τον αριθμό των μελών της. Ήδη μετρά 100 χρήστες. Αυτή τη στιγμή, η επιλογή μετακίνησης που προσφέρεται σε αυτούς είναι το carpooling, αλλά στην πορεία θα προστεθούν δυνατότητες μετακίνησης με minibus, αλλά και με e-scooter/e-bike.

Bloody Awesome”, έγραφε η μπλούζα ενός εκ των συμμετεχόντων και ομολογώ πως μου κίνησε την περιέργεια. H Life Pulse με ιδρυτές τον Πάνο Καραδαγλή, τον Θωμά Πατσάνη και τον Δημήτρη Ποζαρίτη, έχει δημιουργήσει μια ψηφιακή εφαρμογή κινητού με κύριο στόχο την ομαλοποίηση των διαδικασιών της εθελοντικής αιμοδοσίας στην Ελλάδα. Δημιουργώντας το προφίλ τους, οι χρήστες καθορίζουν την ομάδα αίματός τους και την τοποθεσία τους και επιλέγουν την ακτίνα εντός της οποίας θέλουν να λαμβάνουν ειδοποιήσεις από νοσοκομεία ή τράπεζες αίματος που έχουν ανάγκη αιμοδοσίας- ένα push notification είναι η αρχή για να σώσεις μια ζωή. Επιπλέον, αποκτά ένα μοναδικό αναγνωριστικό, το Life Pulse ID, που το προσφέρει άυλες επιβραβεύσεις για την αιμοδοτική του δράση. Ήδη συνεργάζονται με δυο νοσοκομεία στα Γιαννίτσα και στη Βέροια, αλλά ο μεγάλος στόχος είναι η επέκταση στην Ευρώπη.

Πόσες φορές αναρωτιόμαστε ποιος είναι ο πιο εξειδικευμένος γιατρός για το εκάστοτε ιατρικό ζήτημα; Φαίνεται πως o Κωνσταντίνος Τζελέπης και η Μαρία Κουτσίκου δίνουν την απάντηση με τη Medical Hub, μία ψηφιακή πλατφόρμα που στοχεύει στην παροχή ιατρικών πληροφοριών προς τους ασθενείς και καθοδήγηση στις υπηρεσίες υγείας της χώρας. Με λίγα κλικ ο ασθενής βρίσκει τον κατάλληλο γιατρό και του δίνεται η δυνατότητα να κλείσει κάποιο ραντεβού μαζί του online. Ήδη συνεργάζονται με το Θριάσιο και ευελπιστούν να επεκταθούν σε νοσοκομεία όλης της Ελλάδος.

«Τα videogames αυξάνουν τα ποσοστά βίας». Αλλά αν αυτά δεν έχουν κάποιο πρωταγωνιστή που κυνηγάει να σκοτώσει αλλά που προσπαθεί να προστατευτεί από κάποιο φυσικό φαινόμενο. H tinyTerrain των Γρηγόρη Γκόγκα, Κωνσταντίνου Ρουμπά, Κωστή Χανή και Χρήστου Παπαδόπουλου, παρουσιάζει ένα πιο εναλλακτικό και παιχνιδιάρικο τρόπο εκπαίδευσης στους μαθητές και εργαζομένους για την υγεία και την ασφάλεια στο σχολείο και στην εργασία. Μέσα στο videogame, που είναι βασισμένο στο mindcraft υπάρχουν αναπαραστάσεις περιπτώσεων σεισμού, στις οποίες ο χρήστης καλείται να προστατευτεί με τον σωστό τρόπο ώστε να σωθεί. 

Προσωπικά, μου ήταν εξαιρετικά δύσκολο να ξεχωρίσω ποια θα ήταν η νικητήρια ομάδα- στο τέλος κάθε παρουσίασης ψιθύριζα στους συναδέλφους μου «αυτή θα κερδίσει». Εν τέλει το είπα για όλες. Όπως φάνηκε δεν ήμουν μόνο εγώ σε δίλημμα, καθώς για πρώτη φορά η κριτική επιτροπή, που αποτελούνταν από στελέχη της Lidl, του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης και της Crowdpolicy, βράβευσε και τις 5 ομάδες.

Οι ομάδες του Social Hackathon

Την πρώτη θέση και το μεγάλο έπαθλο των 40.000€ για την επικοινωνιακή υποστήριξη και προώθηση της ιδέας της από τη Lidl Ελλάς, τη δυνατότητα πρακτικής εφαρμογής της ιδέας της στην εταιρεία, καθώς και 5.000€ από το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης. Τη δεύτερη θέση και το ποσό των 3.000€ από τη Lidl Hellas κατέκτησε η Job Rider. Ακολούθησε η Medical Hub με χρηματικό έπαθλο αξίας 2.000€ από τη Lidl Ελλάς και έπειτα η Aviato, με χρηματικό έπαθλο 1.000€ από το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης και συμμετοχή του Σπύρου Χατζηαργυρού σε χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα επιχειρηματικής επιτάχυνσης της Crowdpolicy. Την πέμπτη θέση κατέκτησαν οι tinyTerrain με χρηματικό έπαθλο αξίας 1.000€ από το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης.

Στην εκδήλωση το λόγο πήραν και εκπρόσωποι της Lidl Hellas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης. Συγκεκριμένα ο Martin Brandenburger, CEO και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Lidl Ελλάς, καλωσόρισε τους συμμετέχοντες εστιάζοντας στο ότι: «Επιδιώκουμε να δούμε το σήμερα και το αύριο του πλανήτη μας μέσα από μια πρακτική ματιά, που θα φέρει στο προσκήνιο μια βιώσιμη προοπτική», ενώ η Βασιλική Αδαμίδου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς δήλωσε: «Ο 3ος μαραθώνιος ανοιχτής καινοτομίας, Social Hackathon, μας γεμίζει με υπερηφάνεια αλλά και ικανοποίηση. Μέσα από αυτήν τη δράση αποδεικνύουμε στην πράξη πως στεκόμαστε δίπλα σε κάθε προσπάθεια που μπορεί να εγγυηθεί το κοινό βιώσιμο μέλλον, στηρίζοντας πρωτοβουλίες που αναζωογονούν την κοινωνία, ενδυναμώνουν τους συμπολίτες μας και δημιουργούν απόθεμα οφέλους για τις επόμενες γενιές».

Η Εύη Λαζού-Λασκαρίδη, Πρόεδρος του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, ανέφερε: «Οι πέντε ομάδες που διακρίθηκαν είναι για όλους μας πηγή έμπνευσης. Μας θυμίζουν πως οι νέες γενιές δεν είναι μόνο εξοικειωμένες με την τεχνολογία, αλλά και έτοιμες να την αξιοποιήσουν για το κοινό καλό. Η επιδίωξη για έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής, δε μένει στη θεωρία, αλλά οδηγεί σε εφαρμόσιμες λύσεις σε πραγματικά προβλήματα». Τέλος, η Η Δρ. Αγγελική Κοσμοπούλου, Εκτελεστική Διευθύντρια του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, δήλωσε: «Καμαρώνουμε για τα παιδιά που διαγωνίζονται και είμαστε χαρούμενοι με τη χαρά τους. Συνδυάζοντας τη δημιουργικότητα και την καινοτομία με την αγάπη για τον συνάνθρωπο, εμπνεύστηκαν εφαρμόσιμες λύσεις σε καίρια ζητήματα της καθημερινότητας».

Η αναγνώριση και η επιβράβευση και των 5 ομάδων ήταν δίκαιο και έγινε πράξη. Γιατί όλοι είναι νικητές. Πώς άλλωστε να μην όταν είναι εκπρόσωποι μιας γενιάς οραματιζόμαστε μία καλύτερη κοινωνία και που βρίσκεται εδώ για να μας αποδείξει ότι το μέλλον είναι φωτεινό. Και εις ανώτερα!

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ