Ελλαδα

Ποιες αλλαγές προωθεί ο Κυριάκος Πιερρακάκης σε κάθε σχολική βαθμίδα

Ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία από την επόμενη εκπαιδευτική χρονιά σε μαθηματικά και γλώσσα

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Οι αλλαγές που θα υπάρξουν σε όλες τις σχολικές βαθμίδες
Οι αλλαγές που θα υπάρξουν σε όλες τις σχολικές βαθμίδες © EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Σχολεία: Τι αλλαγές θα υπάρξουν σε όλες τις βαθμίδες - Σε νέα εποχή θα εισέλθουν τα σχολεία 

Σε μια νέα εποχή θα εισέλθουν τα σχολεία σε όλες τις βαθμίδες (Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων), σύμφωνα με τα σχέδια του του Υπουργού Παιδείας, Κυριάκου Πιερρακάκη.

Σύμφωνα με «Το Βήμα», ο υπουργός έχει βασίσει το σχέδιο αυτό πάνω σε βασικούς πυλώνες όπως είναι οι διαδραστικοί χάρτες, η ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία, οι κλίσεις και οι δεξιότητες των μαθητών, το «πολλαπλό βιβλίο» και η ανάκαμψη κλασικών μεθόδων γραφής.

Ο υπουργός Παιδείας επιδιώκει να αντιστρέψει τις τάσεις οπισθοχώρησης που παρουσιάζει το δημόσιο σχολείο σε σχέση με τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Η προσπάθειά του επικεντρώνεται στο να δώσει νέα ώθηση και ανταγωνιστικό προσανατολισμό στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα, προκειμένου να γίνει πιο ελκυστικό για μαθητές και γονείς.

Η προσπάθεια αυτή μπορεί να περιλαμβάνει εφαρμογή νέων εκπαιδευτικών μεθόδων, βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, επενδύσεις στον εκπαιδευτικό εξοπλισμό, ενίσχυση της υποδομής και των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ώστε να αναδείξει το δημόσιο σχολείο ως ανταγωνιστική επιλογή στο εκπαιδευτικό τοπίο. Αυτοί είναι για τον κ. Πιερρακάκη οι οδηγοί, οι πυλώνες της επιδιωκόμενης αλλαγής του νέου ελκυστικού «ανοιχτού σχολείου».

Το «πολλαπλό» βιβλίο και τα «πρότζεκτ»

Το «πολλαπλό βιβλίο» αποτελεί μια νέα προσέγγιση στην εκπαιδευτική διαδικασία που έχει ήδη προγραμματιστεί για εφαρμογή στα ελληνικά σχολεία από το 2025. Αυτή η πρωτοβουλία στοχεύει στη μείωση του βάρους των σχολικών τσάντων των μαθητών, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο βιβλίο για όλα τα μαθήματα ανά τάξη, αντί για ξεχωριστά βιβλία για κάθε μάθημα.

Οι μαθητές πέραν της αποσπασματικής προσέγγισης των λογοτεχνικών έργων θα διδάσκονται τουλάχιστον δύο βιβλία κατ’ έτος, θα ολοκληρώνουν την ανάγνωσή τους στη διάρκεια της χρονιάς και θα κάνουν εργασίες επ’ αυτών. Επιπλέον θα προστεθεί στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση η έννοια του «πρότζεκτ», των συλλογικών δηλαδή εργασιών κατά ομάδες μαθητών. Κύριος στόχος είναι η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και την λειτουργία γύρω από ομαδικό πνεύμα.

Ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία

Όπως αναφέρει «Το Βήμα», η ψηφιακή ενισχυτική διδασκαλία θα ξεκινήσει από την επόμενη εκπαιδευτική χρονιά στα μαθήματα των μαθηματικών και της γλώσσας σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού, αποσκοπεί στην υποστήριξη όλων ανεξαιρέτως των μαθητών σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.

Το υλικό με το σύνολο της διδακτέας ύλης θα οπτικοποιηθεί, ενώ θα υπάρξει πρόβλεψη για μαθητές με προβλήματα ακοής και live μετάδοση μαθημάτων. Για να ολοκληρωθεί αυτό, το υπουργείο θα εγκαταστήσει όλα τα σχολεία με σύγχρονα δίκτυα οπτικών ινών.

Για για τον επαγγελματικό προσανατολισμό καθιερώνονται τεστ ανίχνευσης δεξιοτήτων και κλίσεων των μαθητών, ώστε να γνωρίζουν πριν από τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού σε ποια αντικείμενα έχουν κλίση.

Τέλος θα τεθούν υπό λειτουργία δύο ψηφιακές πλατφόρμες. Η μία θα αφορά την άμεση αποτύπωση των κενών και η δεύτερη θα είναι η πλατφόρμα e-parents. Μια πλατφόρμα που θα επιτρέπει την επικοινωνία καθηγητών και κηδεμόνων ώστε να ενημερώνονται για όλα. Από απουσίες των μαθητών έως και για συναινέσεις για εκδρομές.

Επαγγελματική εκπαίδευση

Η ίδρυση των Κ.Ε.Ε.Κ. (Κέντρο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) θα διευκολύνει την ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ όλων των δομών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και την περαιτέρω σύνδεσή της με την αγορά εργασίας και την τοπική οικονομία. Σε κάθε Κ.Ε.Ε.Κ. θα συνυπάρχουν Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.), Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) και Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.), ενώ θα παρέχεται και παρέχεται και Μεταλυκειακό Έτος - Τάξη Μαθητείας.

Το προτεινόμενο μοντέλο στόχο έχει τη βέλτιστη ανταπόκριση στις ανάγκες της αγοράς εργασίας αλλά και την αποφυγή επικαλύψεων μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων, οι οποίες δημιουργούν σύγχυση στους μαθητές και οδηγούσαν σε εκροές από το σύστημα.

Θα δοθεί έμφαση σε πρόσθετα κριτήρια, όπως οι χώροι διδασκαλίας, οι υλικοτεχνικές υποδομές, η προσβασιμότητα για ΑμεΑ και η εγγύτητα με μέσα μεταφοράς.

Προβλέπεται ότι με βάση τις υφιστάμενες δομές, μπορούν αν ιδρυθούν περίπου 60 Κ.Ε.Ε.Κ.

Μέσω υπηρεσιών εξατομικευμένης συμβουλευτικής οι μαθητευόμενοι και επανακαταρτιζόμενοι θα ενημερώνονται για τις προοπτικές της επαγγελματικής ειδίκευσης που αποκτούν και τις ευκαιρίες διαπερατότητας σε επόμενες βαθμίδες εκπαίδευσης. Για την υποστήριξή τους δημιουργείται ψηφιακή πύλη ενημέρωσης για τις ειδικότητες που προσφέρει κάθε δομή των ΚΕΕΚ, το θεσμικό πλαίσιο πρακτικής άσκησης και μαθητείας, καταλόγους ενδιαφερόμενων επαγγελματιών και επιχειρήσεων σε τοπικό επίπεδο.

Τέλος, για την αναβάθμισή των Εργαστηριακών Κέντρων το υπουργείο Παιδείας έχει προβλέψει την προμήθεια και ανανέωση του εργαστηριακού εξοπλισμού συνολικού κόστους 124 εκατ. ευρώ.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ