Ελλαδα

Τρεις μύθοι και η αλήθεια για τους χώρους εστίασης των μουσείων

Τι απαντά η «Γρηγόρης» σε όσα έχουν ακουστεί

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Η εταιρεία «Γρηγόρης» απαντά σε όσα ακούστηκαν αναφορικά με θυγατρική της που έχει αναλάβει την εστίαση σε 95 αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία.
Η εταιρεία «Γρηγόρης» απαντά σε όσα ακούστηκαν για την εστίαση σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία © Eurokinissi/Μιχάλης Καραγιάννης

Η εταιρεία «Γρηγόρης» απαντά σε όσα ακούστηκαν αναφορικά με θυγατρική της που έχει αναλάβει την εστίαση σε 95 αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία. 

Η εταιρεία «Γρηγόρης» εξέδωσε ανακοίνωση με αφορμή την ανάθεση διαχείρισης σημείων εστίασης σε 95 αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία από τη θυγατρική της εταιρεία, «Κλασικοί Δρόμοι».

Όπως αναφέρει η «Γρηγόρης» σε σχέση με όσα έχουν ακουστεί:

«Τις τελευταίες μέρες παρακολουθούμε δημοσιεύσεις και αναρτήσεις στα Κοινωνικά Δίκτυα, που αφορούν στα σημεία εστίασης σε 95 Αρχαιολογικούς χώρους και Μουσεία από την εταιρεία “Κλασικοί Δρόμοι”, που είναι θυγατρική της “Γρηγόρης”.

»Κυρίως από έλλειψη πληροφόρησης και εν μέρει από πηγές παραπληροφόρησης, δημιουργούνται εντυπώσεις που δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα.

Παρακάτω αναφέρουμε τους μύθους που έχουν κυκλοφορήσει και απαντάμε ευθέως ώστε να μην υπάρχουν περιθώρια παρερμηνειών:

Μύθος 1ος: «Ο διαγωνισμός ανατέθηκε με φωτογραφικό και χαριστικό τρόπο»

Η απάντησή μας είναι ότι πρόκειται για ανακριβέστατη υπόθεση και συκοφαντική κρίση. Στη διαδικασία του Υπουργείου Πολιτισμού συμμετείχαν τέσσερις υποψήφιοι και η σχετική επιτροπή επέλεξε τον ανάδοχο με βάση τα κριτήρια του διαγωνισμού.

Η εταιρεία μας ‘Κλασικοί Δρόμοι» ήταν η μόνη που συμμετείχε και στις τρεις ομάδες του διαγωνισμού και προσέφερε 1,5 εκατ. ευρώ ετήσιο ενοίκιο, όταν μέχρι σήμερα ο κρατικός φορέας που έχει την ευθύνη των χώρων (ΟΔΑΠ) εισέπραττε υποπολλαπλάσια χρήματα, αν όντως τα εισέπραττε. Το κυριότερο όμως αφορά τις υποχρεώσεις του αναδόχου: αναλαμβάνει την ευθύνη να διαθέτει σε 95 Αρχαιολογικούς Χώρους, Μουσεία και Μνημεία, προϊόντα ή και υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών. Έχει ιδιαίτερη σημασία ότι μέχρι τώρα, σε 78 από αυτά οι επισκέπτες δεν είχαν τη δυνατότητα ούτε νερό να πιούν. Γιατί προφανώς δεν είχαν εμπορικό ενδιαφέρον. Αυτός είναι και λόγος που η διακήρυξη του διαγωνισμού αφορούσε ουσιαστικά μόνο μεγάλες επιχειρήσεις με οικονομική ευρωστία.

Μύθος 2ος: «Θα γίνει υποβάθμιση των χώρων και των υπηρεσιών από τους νέους φορείς»

Η απάντησή μας είναι ότι δεν έχει καμμιά βάση αυτή η αυθαίρετη κρίση.

Στους ελάχιστους και συγκεκριμένα στους 17 χώρους που υπήρχε επιχείρηση εστίασης με χαρακτηριστικά σχετικά με το συγκεκριμένο χώρο, η νέα διαχείριση θα διατηρήσει και θα επεκτείνει αυτά τα χαρακτηριστικά.

Η φήμη ότι θα μπει επιγραφή «Γρηγόρης» σε οποιοδήποτε Αρχαιολογικό χώρο και Μουσείο, είναι εκτός πραγματικότητας. Οι «Κλασικοί Δρόμοι» δημιουργήθηκαν για να ενισχύσουν την ποιότητα των υπηρεσιών αντίστοιχα με τη σημασία των Αρχαιολογικών και Μουσειακών χώρων, με βάση πάντοτε και τους όρους του δημόσιου διαγωνισμού. Για να απαντήσουμε στα όσα ευφάνταστα λέγονται, κανένα εστιατόριο δεν θα γίνει κυλικείο και κανένα καφέ Μουσείου δεν θα μετατραπεί σε fast food. Να τονίσουμε επίσης ότι σε όποιους χώρους οργανώνονταν πολιτιστικές εκδηλώσεις, το πλάνο μας λέει ότι θα συνεχίσουν κανονικά.

Μύθος 3ος: «Η νέα επιχείρηση διαχείρισης των χώρων εστίασης των Μουσείων θα ξεσπιτώσει τις μικρές επιχειρήσεις που μέχρι τώρα είχαν την ευθύνη της εστίασης»

Η απάντησή μας είναι ότι αυτό δεν έχει καμμιά σχέση με την πραγματικότητα. Στις ελάχιστες περιπτώσεις που υπήρχε ήδη κάποια μονάδα εστίασης σε Αρχαιολογικό Χώρο ή Μουσείο και εφόσον οι παρεχόμενες υπηρεσίες ήταν ικανοποιητικές, επιδιώξαμε τη συνεργασία, ώστε οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες μισθωτές να αναλάβουν τη νέα επιχείρηση. Πάντα με τη σύμφωνη γνώμη του ΟΔΑΠ που γνωρίζει αν υπάρχουν οικονομικές ή άλλες εκκρεμότητες με αυτούς τους επιχειρηματίες.

Συγκεκριμένα, για τις αντιδράσεις που έχουν ξεσπάσει για το εστιατόριο του Βυζαντινού Μουσείου στη Θεσσαλονίκη, ενημερώνουμε ότι έχουν γίνει πολλές επαφές με το νόμιμο εκπρόσωπο της εταιρίας και σε όλες εξέφρασε την επιθυμία του να αποχωρήσει από αυτή την επιχείρηση. Ζήτησε μόνο να παραμείνει έως τις 7 Οκτωβρίου για να ολοκληρώσει κάποιες προγραμματισμένες εκδηλώσεις, το οποίο και δεχτήκαμε. Αυτά είναι τα γεγονότα.

Κλείνοντας, προσκαλούμε όλους να ελέγξουν τη δέσμευση που αναλαμβάνουμε: το πλάνο μας προβλέπει αναβάθμιση των χώρων, των υποδομών και των υπηρεσιών, με τρόπο που θα ικανοποιεί τους επισκέπτες των αρχαιολογικών χώρων και Μουσείων και θα ενισχύει την εικόνα της χώρας στον τομέα της φιλοξενίας και της διαφύλαξης της πολιτισμικής μας κληρονομιάς».

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ