Ελλαδα

Τα στοιχεία για την πορεία των αποζημιώσεων για τα Τέμπη

Πόσο έχουν προχωρήσει τα αιτήματα

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Κύκλοι της πλεοψηφίας: Χωρίς ίχνος αυτοκριτικής για τις πολιτικές του ευθύνες, η τοποθέτηση Δ. Ρέππα
Κύκλοι της πλεοψηφίας: Χωρίς ίχνος αυτοκριτικής για τις πολιτικές του ευθύνες, η τοποθέτηση Δ. Ρέππα © ΤΖΕΚΑΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ / EUROKINISSI

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Αποζημιώσεις Hellenic Train: Τα στοιχεία για την πορεία των αιτημάτων

Τα στοιχεία των αποζημιώσεων από τη Hellenic Train σε συνέχεια του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών, έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Υποδομών.

Σύμφωνα με την Hellenic train: Μέχρι σήμερα υπάρχουν 103 διεκπεραιωμένα αιτήματα

  • 22 εκ των οποίων αφορούν αποθανόντες, τα 12 είναι περαιωμένα και τα 10 είναι σε αναμονή για τα απαραίτητα έγγραφα
  • 71 αφορούν τραυματίες εκ των οποίων τα 29 έχουν περαιωθεί
  • 108 αιτήματα αφορούν απολεσθέντες αποσκευές εκ των οποίων τα 41 έχουν περαιωθεί.

Διαχρονικά προβλήματα και ανθρώπινα λάθη καταγράφει το πόρισμα για την τραγωδία στα Τέμπη

Υπενθυμίζεται ότι χθες δημοσιοποιήθηκε το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, 228 σελίδων, για τα αίτια της θανατηφόρας σύγκρουσης στα Τέμπη.

Όπως αναφέρει το πόρισμα, το οποίο χαρακτηρίζεται ως πόρισμα καταγραφής και όχι συγκάλυψης, από την ανάλυση των πραγματικών περιστατικών που προηγήθηκαν του δυστυχήματος και του διαθέσιμου ανθρώπινου δυναμικού και τεχνολογικού εξοπλισμού που υφίσταντο την ημέρα του δυστυχήματος προκύπτει ότι το δυστύχημα ήταν συνέπεια της συνδρομής πολλών παραγόντων, που αφορούν το επίπεδο λειτουργίας, το ανθρώπινο δυναμικό και τον τεχνολογικό εξοπλισμό καθώς και το διοικητικό επίπεδο.

Στο πόρισμα των 228 σελίδων, το οποίο χωρίζεται σε 10 κεφάλαια, υπάρχει επιμερισμός ευθυνών σε οργανισμούς και πρόσωπα, όπως στον OΣE, στην ΕΡΓΟΣΕ, στη Ρυθμιστική Αρχή Συγκοινωνιών, στη Hellenic Train αλλά και στον μοιραίο σταθμάρχη, που προφυλακίστηκε μετά το τραγικό δυστύχημα καθώς και στους μηχανοδηγούς, οι οποίοι φέρονται να μην τήρησαν τους κανονισμούς.

Υπάρχει, επίσης, αναφορά στην ανάγκη να γίνει άμεσα εκσυγχρονισμός του σιδηροδρόμου, καθώς διαπιστώνονται χρόνιες παθογένειες, όπως και για την ανάγκη ριζικών αλλαγών σε θέματα μετατάξεων και εκπαίδευσης του προσωπικού.

Σύμφωνα με την Επιτροπή, το πόρισμα δεν ασχολείται με καταλογισμό ή και με επιμερισμό ευθυνών, (αναλύει, δεν δικάζει) αρμοδιότητα που σύμφωνα με το Σύνταγμα και τον νόμο ανήκει μόνο στις αρμόδιες δικαστικές αρχές οι οποίες ήδη εργάζονται με γοργό ρυθμό προς την κατεύθυνση αυτή.

Κύριο μέλημα των Μελών της Επιτροπής ήταν, μετά την ανάλυση των συνθηκών του τραγικού δυστυχήματος, να αναδειχθούν και να εντοπιστούν τα προβλήματα στην όλη διάρθρωση των εμπλεκομένων στη λειτουργία των σιδηροδρομικών μεταφορών, Φορέων, Οργανισμών και Αρχών και στην άσκηση των αρμοδιοτήτων φυσικών ή νομικών προσώπων και ιδίως να προταθούν λύσεις, που θα συμβάλουν –στο πλαίσιο και των λοιπών διερευνήσεων, μελετών, προτάσεων και πρωτοβουλιών των αρμοδίων προς τούτο Φορέων και Αρχών– στη λήψη όλων των απαιτούμενων μέτρων που θα αποτρέψουν ίδια ή παρόμοια δυστυχήματα στο μέλλον.

Στόχος της Επιτροπής είναι το πόρισμα να αξιοποιηθεί αποκλειστικά για τον παραπάνω σκοπό και σε κάθε περίπτωση να μην αποτελέσει αντικείμενο πολιτικής ή κομματικής εκμετάλλευσης ή αντιπαράθεσης, πρακτική που δεν συνάδει με το ερευνόμενο, τραγικό για όλους τους Έλληνες συμβάν.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ