Ελλαδα

«Ελλείψεις και ακαταλληλότητα»: Τα ευρήματα αυτοψίας Πυροσβεστικής-ΟΣΕ σε τούνελ των σιδηροδρόμων

Εντοπίστηκαν προβλήματα ασφαλείας σε 15 από τις 18 σήραγγες

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Τέμπη: Εντοπίστηκαν ελλείψεις στην ασφάλεια λειτουργίας 15 σιδηροδρομικών σηράγγων - Το πόρισμα της Πυροσβεστικής

Νέα στοιχεία σχετικά με τα προβλήματα και τις ελλείψεις που εντοπίζονται στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας έρχονται στο φως της δημοσιότητας.

Ειδικότερα, εδώ και περίπου ένα χρόνο η Πυροσβεστική σε συνεργασία με υπαλλήλους του ΟΣΕ, όπως μεταδίδει ο ΣΚΑΪ, έχει ξεκινήσει να πραγματοποιεί αυτοψίες στις σήραγγες του σιδηροδρομικού δικτύου που έχουν μήκος άνω των χιλίων μέτρων.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού, «μέχρι τον Ιανουάριο του 2023 είχε ολοκληρωθεί ο έλεγχος στις 15 από τις 18 σήραγγες και από αυτούς τους ελέγχους έχουν κριθεί ακατάλληλα τα 15 από τα 18 τούνελ των σιδηροδρόμων όπως “δείχνει” αυτοψία της Πυροσβεστικής».

Όπως αποκαλύπτει το ρεπορτάζ, φέρεται πως στις σήραγγες αυτές υπάρχει απουσία πυροσβεστικού υλικού, ενώ δεν υπάρχει μέριμνα για πρόσβαση των σωστικών συνεργείων στο σημείο σε περίπτωση ατυχήματος. Καταγράφεται, επίσης δυσκολία στην επικοινωνία εντός του τούνελ, κάτι που σημαίνει ότι τα σωστικά συνεργεία δεν έχουν τη δυνατότητα επικοινωνίας είτε με το προσωπικό του τρένου, είτε με τους επιβάτες όταν βρίσκονται μέσα σε τούνελ. Ενώ εντοπίζεται πρόβλημα στον φωτισμό έκτακτης ανάγκης και εν γένει στις εξόδους διαφυγής, όπως και στον εξαερισμό.

Σημειώνεται ότι το 2015 είχε πιάσει φωτιά μια εμπορική αμαξοστοιχία μέσα στο τούνελ των Τεμπών. Όπως αναφέρει ο ΣΚΑΪ, οι πυροσβέστες που συμμετείχαν στην κατάσβεση είχαν καταγγείλει εκ των υστέρων πως όταν πήγαν μέσα στο τούνελ αφενός δεν λειτουργούσε το υδροδοτικό, δηλαδή δεν είχαν νερό για να κάνουν την κατάσβεση, και αφετέρου δεν λειτουργούσε και ο εξαερισμός.

Παράλληλα από την έρευνα προκύπτει πως δεν υπάρχει νομοθεσία που να καθορίζει τα μέτρα ασφάλειας.

«Για κάθε μία από τις αυτοψίες η Πυροσβεστική έχει υποβάλλει κάποια επικαιροποιημένα σχέδια ενώ έχει κάνει και ένα σχετικό έγγραφο προς την κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο», σημειώνει το ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ.

Ο Ντογιακος ζητά από τον ΟΣΕ τους φακέλους των δυστυχημάτων της τελευταίας 15ετίας

Νωρίτερα, ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος, με έγγραφη παραγγελία του, ζήτησε από τον μεταβατικό διοικητή και διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΣΕ ΑΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη, την αποστολή όλων των φακέλων για τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια σε όλο το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Όπως αναφέρεται στην παραγγελία του κ. Ντογιάκου, η διοίκηση του ΟΣΕ υποχρεούται να ενημερώσει την ανωτάτη εισαγγελική αρχή, πόσα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια, πού έγιναν, πόσα θύματα υπήρχαν, πόσοι έχασαν τη ζωή τους, πόσοι τραυματίστηκαν και τι έγινε με την αναζήτηση ποινικών ευθυνών για τους υπαίτιους.

Η ενέργεια αυτή του κ. Ντογιάκου αποσκοπεί στο να ελεγχθεί, αν οι ευθύνες που αποδόθηκαν για τα δυστυχήματα των τελευταίων 15 ετών ήταν οι προσήκουσες ή μήπως εκτός από εκείνους που πιθανά διώχθηκαν ποινικά ή καταδικάστηκαν ή αθωώθηκαν, υπήρχαν και άλλα άτομα στους οποίους οι έρευνες δεν στράφηκαν και οι σχετικές δικογραφίες πρέπει να επαναξιολογηθούν.

Όπως είναι γνωστό, ο κ. Ντιογιάκος έχει ζητήσει και μελετά τον φάκελο για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης που σημειώθηκε το Μάιο 2017 και είχε 4 νεκρούς και 10 τραυματίες, για το οποίο δικάστηκε μόνον ο ένας από τους μηχανοδηγούς που επέζησε του δυστυχήματος και ο οποίος αθωώθηκε.