ritsona_25011
Ελλαδα

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Μαζί προς το ΜΗΔΕΝ κι ακόμη πιο μακριά…

Το πρόγραμμα βιωσιμότητας για το Περιβάλλον, την Κοινωνία και την Εταιρική Διακυβέρνηση εξελίσσεται σημαντικά
Ηλιάνα Κωνσταντακάτου.
Ηλιάνα Κωνσταντακάτου
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία υλοποιεί ένα ευρύ πλαίσιο δράσης με τίτλο «Together Towards ZERO and Beyond».

«Πράσινη» ανάπτυξη. Ένας όρος τον οποίο ακούμε όλο και συχνότερα από εταιρείες διαφορετικών κλάδων, και πολλές φορές λειτουργεί σαν μία must-have λέξη που πρέπει να συνοδεύει την επικοινωνία των εταιρειών που θέλουν να προσεγγίσουν τη νέα γενιά καταναλωτών και όχι μόνο. Όπως φαίνεται άλλωστε, όλο και περισσότεροι δίνουν πλέον μεγαλύτερη σημασία στο πόσο φιλική προς το περιβάλλον είναι η παραγωγή των προϊόντων που καταναλώνουν και αναζητούν πιο βιώσιμες επιλογές.

Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία είναι μια από τις εταιρείες που έχουν «σηκώσει τα μανίκια» κάνοντας στρατηγικά και μελετημένα βήματα, υπηρετώντας πιστά εδώ και χρόνια τις αρχές και πρακτικές της βιώσιμης ανάπτυξης, σε όλο το φάσμα της λειτουργίας της.

Φέτος, μάλιστα, το πρόγραμμα βιωσιμότητας που ακολουθεί η εταιρεία ως προς το Περιβάλλον, την Κοινωνία και την Εταιρική Διακυβέρνηση (ESG), εξελίσσεται σημαντικά. Οι άξονες δράσης της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας εμπλουτίζονται, υιοθετούνται συγκεκριμένοι, πιο φιλόδοξοι στόχοι και, κυρίως, δίνεται ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στην δέσμευση για απτά και μετρήσιμα αποτελέσματα, δημιουργώντας ένα ευρύ πλαίσιο δράσης, με τίτλο «Together Towards ZERO and Beyond».

Οι εγκαταστάσεις της Ολυμπιακης Ζυθοποιίας στην Ριτσώνα.

Μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα

Στις δυο ιδιοκτήτες παραγωγικές μονάδες στη Σίνδο και τη Ριτσώνα, υπάρχει η απαραίτητη φροντίδα, ώστε το σύνολο της παραγωγής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας να ακολουθεί μηχανισμούς απόλυτα φιλικούς προς το περιβάλλον. Ο εξοπλισμός των μονάδων εκσυγχρονίζεται διαρκώς, και δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στον περιορισμό της ενεργειακής κατανάλωσης. Δεν είναι τυχαίο πως το διάστημα 2015-2021, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει καταφέρει να μειώσει κατά 52% τόσο τις εκπομπές CO2, όσο και την κατανάλωση θερμικής ενέργειας και κατά 35% την κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας. Επιπρόσθετα, από το 2015 έχει πετύχει μείωση κατά 7,8% των εκπομπών άνθρακα καθ’ όλη τη διαδρομή «από την πρώτη ύλη στο ποτήρι».

Μηδενική σπατάλη νερού

Χωρίς νερό δεν έχουμε μπύρα! Γι’ αυτό και η Ολυμπιακή Ζυθοποιία βελτιώνει τις διαδικασίες της σε κάθε στάδιο παραγωγής της, επαναχρησιμοποιώντας και ανακυκλώνοντας το νερό, όπου αυτό είναι εφικτό, φροντίζοντας παράλληλα για τον έγκαιρο εντοπισμό τυχόν απωλειών. Την τελευταία επταετία έχει επιτευχθεί μείωση 48% της χρήσης νερού κατά την παραγωγική διαδικασία.

Μηδενικό αποτύπωμα πρώτων υλών

Ένας νέος πυλώνας δράσης, μέσω του οποίου η εταιρεία στοχεύει στη χρήση πρώτων υλών που προέρχονται από βιώσιμες πρακτικές καλλιέργειας και επεξεργασίας.

Μηδενικό αποτύπωμα υλικών συσκευασίας

Μια ακόμη φιλόδοξη πρόκληση, καθώς η εταιρεία στρέφεται στην αξιοποίηση 100% ανακυκλώσιμων, επαναχρησιμοποιούμενων ή ανανεώσιμων υλικών συσκευασίας, καθώς και στη σταδιακή μείωση του πλαστικού στις συσκευασίες της.

Ωστόσο, όταν μιλάμε για βιώσιμη ανάπτυξη, δεν αναφερόμαστε μόνο στο περιβάλλον, αλλά και στην κοινωνία ευρύτερα. Έτσι, στο πλαίσιο του προγράμματος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας ο άνθρωπος βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο, όχι ως καταναλωτής, εργαζόμενος, πελάτης ή καταναλωτής, αλλά ως οντότητα, παίζοντας ενεργό ρόλο στη δημιουργία ενός καλύτερου «αύριο» για όλους.

Υγεία & Ασφάλεια

Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία πραγματοποιεί ένα ολιστικό πρόγραμμα Υγείας και Ασφαλείας σε όλες τις εγκαταστάσεις της, για ένα περιβάλλον εργασίας χωρίς ατυχήματα. Χαρακτηριστικά, την τελευταία τετραετία έχει επιτευχθεί 38% αύξηση συμμόρφωσης στους κανόνες ασφαλείας και σταθερή μείωση των ατυχημάτων χρόνο με τον χρόνο.

Ολυμπιακή Ζυθοποιία.

Διαφορετικότητα, Ισότητα και Συμπερίληψη

Σημαντικό για την εταιρεία είναι, επίσης, η δημιουργία και διατήρηση ενός εργασιακού κλίματος που αγκαλιάζει την πολυμορφία και προωθεί την ισότητα και τη συμπερίληψη, εξασφαλίζοντας, ότι οι άνθρωποί της νιώθουν ελεύθεροι να εκφράσουν τον πραγματικό τους εαυτό. Φέτος, μάλιστα, για πρώτη χρονιά υλοποιήθηκε η καμπάνια «Labels are for bottles not for people», η οποία προσκαλεί το κοινό να κοιτάξει πέρα από τις ετικέτες, καθώς, όπως όλοι ξέρουμε, το περιεχόμενο είναι αυτό που μετράει!

Την ίδια στιγμή, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο ποσοστό συμμετοχής των γυναικών σε όλα τα ιεραρχικά επίπεδα του οργανισμού, εξασφαλίζοντας 24% αύξηση της συμμετοχής των γυναικών στο σύνολο της εταιρείας, ενώ η εκπροσώπηση τους στην Ομάδα Διοίκησης ξεπερνά το 50%.

Υπεύθυνη κατανάλωση

Με στοχευμένες δράσεις, σε συνεργασία με ΜΚΟ και σχετικούς φορείς, η εταιρεία ενημερώνει και ευαισθητοποιεί για το μείζονος σημασίας θέμα της υπεύθυνης κατανάλωσης. Παράλληλα, εμπλουτίζει το χαρτοφυλάκιό της με προϊόντα χωρίς αλκοόλ, διευρύνοντας παράλληλα τις περιστάσεις κατανάλωσής τους. Επιπλέον, η εγκατάσταση αλκοολόμετρου στο σύνολο του εταιρικού της στόλου, συμβάλει ενεργά ώστε οι ίδιοι εργαζόμενοι να αποτελούν «πρεσβευτές» της υπεύθυνης κατανάλωσης και κυρίως να μετακινούνται πάντα με ασφάλεια.

Προσφορά στην κοινωνία

Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία στέκεται σταθερά δίπλα στο κοινωνικό σύνολο συνεχίζοντας τη μακροχρόνια στήριξή της σε οργανισμούς, φορείς και συλλόγους εθνικής ή τοπικής εμβέλειας. Στηρίζοντας όσους έχουν μεγαλύτερη ανάγκη, συνεισφέρει στο έργο κοινωνικών παντοπωλείων και δομών κοινωνικής φροντίδας προς ευπαθείς ομάδες, σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων, μέσω του προγράμματος «Υιοθέτησε την πόλη σου», και με τη συνδρομή της FIX Hellas, προχώρησε στην ανάπλαση του πάρκου ΦΙΞ στα Πατήσια και του πάρκου Περιβολάκι Εθνικής Αντίστασης στο Κουκάκι, προσφέροντας έναν πνεύμονα πρασίνου σε δύο από τις πιο πυκνοκατοικημένες γειτονιές του κέντρου.

Όλα τα παραπάνω, τόσο ως νοοτροπία όσο και ως δράσεις, μετουσιώνουν την ενσυναίσθηση και την πρόθεση για ένα ουσιαστικά βιώσιμο μέλλον, παραμένοντας πιστή στον σκοπό της, να ζυθοποιεί για ένα καλύτερο σήμερα και αύριο!

Ακολούθησε το ταξίδι της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, μέσα από το LinkedIn και το Facebook.

Δειτε περισσοτερα

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ