Ελλαδα

Φωταγωγήθηκαν τα πρώτα αρχαία εκθέματα του μετρό της Θεσσαλονίκης - Εντυπωσιακές εικόνες

Τα έργα που επανατοποθετήθηκαν στον σταθμό «Αγία Σοφία»

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Μετρό Θεσσαλονίκης: Προχωρά το έργο στο κέντρο της πόλης – Φωταγωγήθηκαν τα πρώτα αρχαία που επανατοποθετήθηκαν στον σταθμό «Αγία Σοφία».
Εντυπωσιάζουν οι εικόνες των φωταγωγημένων αρχαίων εκθεμάτων του μετρό Θεσσαλονίκης © thess.gr

Μετρό Θεσσαλονίκης: Προχωρά το έργο στο κέντρο της πόλης – Φωταγωγήθηκαν τα πρώτα αρχαία που επανατοποθετήθηκαν στον σταθμό «Αγία Σοφία».

Οι πρώτες εικόνες από τα φωτισμένα αρχαία εκθέματα στον σταθμό του μετρό «Αγία Σοφία» στη Θεσσαλονίκη δίνουν εντυπωσιακή όψη στο κέντρο της συμπρωτεύουσας.

Το πολύπαθο μετρό της Θεσσαλονίκης θα ξεκινήσει να λειτουργεί στα τέλη του 2023, δίνοντας μία ανάσα στο κυκλοφοριακό χάος του κέντρου της πόλης, ενώ τα πρώτα φωτογραφικά δείγματα μαρτυρούν ότι θα βελτιώσει σημαντικά και τη γενικότερη αισθητική των περιοχών διέλευσής του.

Στον σταθμό «Αγία Σοφία», επί της οδού Εγνατίας, τα πρώτα αρχαία εκθέματα που θα κοσμούν τη στάση έκαναν την εμφάνισή τους τις βραδινές ώρες, με τον φωτισμό να εντυπωσιάζει τους περαστικούς. Το thess.gr δημοσίευσε τα λαμπερά νυχτερινά πλάνα.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Προχωρά το έργο στο κέντρο της πόλης – Φωταγωγήθηκαν τα πρώτα αρχαία που επανατοποθετήθηκαν στον σταθμό «Αγία Σοφία».
Αρχαία εκθέματα κοσμούν τον σταθμό «Αγία Σοφία» στο κέντρο της Θεσσαλονίκης © thess.gr

Οι αρχαιότητες που είχαν αποσπαστεί πριν από πέντε περίπου χρόνια από τις ανασκαφές που είχαν διενεργηθεί, έχουν επανέλθει στο σημείο, σύμφωνα με το αρχικό πλάνο της κατασκευάστριας εταιρίας.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Προχωρά το έργο στο κέντρο της πόλης – Φωταγωγήθηκαν τα πρώτα αρχαία που επανατοποθετήθηκαν στον σταθμό «Αγία Σοφία».
Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα ξεκινήσει να λειτουργεί στα τέλη του 2023 © thess.gr

Θεσσαλονίκη: Φωταγωγήθηκαν τα πρώτα αρχαία εκθέματα του μετρό – Το ιστορικό της δημιουργίας του και τα τεχνικά χαρακτηριστικά

Tο Σεπτέμβριο του 2003 αποφασίστηκε να κατασκευαστεί το μετρό ως δημόσιο έργο, με χρηματοδότηση του Ελληνικού Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τον Ιούνιο του 2004 υπέβαλαν εκδήλωση ενδιαφέροντος πέντε κοινοπραξίες με σημαντικές ελληνικές και ξένες εταιρείες του κλάδου.

Στις 12 Μαΐου 2005 οι  προεπιλεγείσες κοινοπραξίες υπέβαλαν την τεχνική και οικονομική προσφορά τους και στις 19 Αυγούστου ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών των τριών κοινοπραξιών που έμειναν στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού.

Η σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία υπογράφθηκε στις 7 Απριλίου 2006 και στα τέλη Ιουνίου του ίδιου έτους ξεκίνησε η κατασκευή του έργου.

Τον Ιούνιο του 2013 υπεγράφη η σύμβαση κατασκευής της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά με την αναδόχου εταιρεία ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε., έργο που έχει ενταχθεί στο Ε.Σ.Π.Α.- Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονία – Θράκη» και το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη” και δανειοδοτείται από την ΕΤΕπ, με συνολικό προϋπολογισμό 518 εκ. €. (400 εκ. € αφορούν στην υπογραφείσα σύμβαση), 4,78 χλμ., 5 σταθμοί.

Η κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης θα ενσωματώνει τα πλέον σύγχρονα τεχνολογικά δεδομένα και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές ποιότητας και λειτουργικότητας.

Τα χαρακτηριστικά του βασικού δικτύου μετρό στην Θεσσαλονίκη είναι τα εξής:

13 σύγχρονοι σταθμοί με κεντρική αποβάθρα.

9,6 χλμ. γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς.

18 υπέρ-αυτόματοι συρμοί τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενοι, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό.

Συστήματα αυτόματων θυρών επί των των αποβάθρων κάθε σταθμού για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Δημιουργία αμαξοστάσιου έκτασης 50.000 τμ στην περιοχή της Πυλαίας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ