Ελλαδα

Γιατί ένας στους δύο Έλληνες δεν θα πάει φέτος διακοπές

Τα ευρήματα έρευνας του ΣΕΛΠΕ

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Επιβάτιδα σε κατάστρωμα πλοίο φορά τη μάσκα της - Στο φόντο σπίτια σε ελληνικό νησί
Διακοπές - Ταξίδι με πλοίο © EUROKINISSI / ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΜΠΑΛΩΜΑΤΙΝΗ

Διακοπές: Το ποσοστό που δεν θα πάει, οι λόγοι και τα ευρήματα έρευνας για τις καταναλωτικές συνήθειες των πολιτών

Ενδιαφέροντα είναι τα ευρήματα του ΣΕΛΠΕ για τις καταναλωτικές τάσεις στο λιανεμπόριο. Στη νέα έρευνα που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδας, με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ένας στους δύο Έλληνες δήλωσε ότι δεν θα πάει φέτος διακοπές

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, αρνητικές καταγράφονται οι εκτιμήσεις των καταναλωτών σε σχέση με τις φετινές καλοκαιρινές διακοπές, καθώς το 48% δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές φέτος το καλοκαίρι. Το 22% δηλώνει ότι θα κάνει, αλλά πιο περιορισμένα και μόλις 13% ότι θα κάνει όπως κάθε χρόνο. Σε σχέση με τους παράγοντες που επηρεάζουν τις φετινές διακοπές, συνολικά το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα παίζει τον μεγαλύτερο ρόλο, για το 63% η μείωση εισοδήματος λόγω ανατιμήσεων των προϊόντων και για το 50% η μείωση εισοδήματος λόγω του κόστους ενέργειας. Το αυξημένο κόστος μεταφορικών με 52% αποτελεί επίσης έναν πολύ σημαντικό παράγοντα και για το 23% το κόστος διαμονής. Η ανησυχία λόγω της πανδημίας COVID-19 ή λόγω των ελληνοτουρκικών σχέσεων, δεν φαίνεται να παίζει σημαντικό ρόλο.

Τα κριτήρια με τα οποία αγοράζουν προϊόντα οι πολίτες

Το ποσοστό των καταναλωτών που αγοράζουν προϊόντα με βασικό κριτήριο την χρηματική δαπάνη αυξήθηκε από 46% πέρυσι την ίδια εποχή σε 74% φέτος. Αυτό το αποτέλεσμα δείχνει αφενός τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών και αφετέρου ότι η ανησυχία του κοινού σε σχέση με τις ανατιμήσεις έχει αυξηθεί σημαντικά. Όσον αφορά στο διαθέσιμο εισόδημα, η εκτίμηση των καταναλωτών είναι ότι οι αυξήσεις στο κόστος ενέργειας μειώνουν μεσοσταθμικά το διαθέσιμο εισόδημα τους κατά 17%, με 2 στους 3 καταναλωτές (66%) να δηλώνουν ότι το διαθέσιμο εισόδημα τους μειώνεται πάνω από 20%.

Οι ανατιμήσεις-αυξήσεις τιμών αποτελούν την κύρια ανησυχία των καταναλωτών σήμερα σε ποσοστό 73%. Το ποσοστό αυτό είναι σημαντικά υψηλότερο από τα αντίστοιχα ποσοστά που καταγράφονται στη Δυτική Ευρώπη. Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο καταγράφεται σχετικά εξίσου υψηλό ποσοστό 60%.

Ανησυχία για τα ελληνοτουρκικά και τον πόλεμο στην Ουκρανία

Η δεύτερη κύρια ανησυχία των καταναλωτών είναι οι ελληνοτουρκικές σχέσεις με ποσοστό 11% και ακολουθεί η ανεργία με 7%. Ο πόλεμος στην Ουκρανία που αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη ανησυχία στη Δυτική Ευρώπη με ποσοστά που κυμαίνονται από 15% έως 34%, στην Ελλάδα έχει μόλις 2%.

  

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ