Ελλαδα

Euroferry Olympia: Τι έδειξε ο έλεγχος στο πλοίο λίγες μέρες πριν

Ποιες οι επισημάνσεις των επιθεωρητών

Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Euroferry Olympia: Πληροφορίες από τον έλεγχο που διενεργήθηκε στο πλοίο πριν το μοιραίο ταξίδι - Οι επισημάνσεις επιθεωρητών για την πυρασφάλεια.

Λίγες ημέρες πριν το μοιραίο απόπλου του Euroferry Olympia, στις 16 Φεβρουαρίου, στο πλοίο είχε γίνει ξαφνικός έλεγχος, με τους ανεξάρτητους επιθεωρητές να σημειώνουν παρατηρήσεις τις οποίες η πλοιοκτήτρια εταιρεία έπρεπε να διορθώσει σε διάστημα 14 ημερών. Ωστόσο, δεν ήταν τόσο σοβαρές ώστε να απαγορευτεί ο απόπλους του πλοίου, στο οποίο ξέσπασε φωτιά τα ξημερώματα της Παρασκευής (18/2). 

Σύμφωνα με αποκλειστικό ρεπορτάζ της ΕΡΤ, ο έλεγχος φαίνεται να διενεργήθηκε από 4 και όχι από 2 επιθεωρητές όπως προβλέπει ο σχετικός ευρωπαϊκός κανονισμός. Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως έγινε και άσκηση πυρόσβεσης σε πραγματικές συνθήκες ρίχνοντας ακόμη και σωστική λέμβο στη θάλασσα. Oι επισημάνσεις των επιθεωρητών αναφέρουν ότι το λειτουργικό εγχειρίδιο του πλοίου είναι ατελές, όσον αφορά στα ζητήματα πυρασφάλειας, δηλαδή, δεν έχουν συμπληρωθεί όλα τα στοιχεία. Συγκεκριμένα, πως πρόκειται για το εγχειρίδιο πυρόσβεσης του πλοίου που αναφέρει τα διαθέσιμα σωστικά μέσα και όχι για το κεντρικό σύστημα πυρόσβεσης.

Euroferry Olympia: Συνεχίζονται οι έρευνες για τους αγνοούμενους

Συνεχίζονται και σήμερα (21/2) από εξειδικευμένα συνεργεία και στελέχη της ΕΜΑΚ οι έρευνες στο πλοίο Euroferry Olympiα για τον εντοπισμό των 10 αγνοουμένων, μετά την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο τρίτο κατάστρωμα τα ξημερώματα της Παρασκευής, 18 Φεβρουαρίου, στη θαλάσσια περιοχή βορειοανατολικά της Ερεικούσας κατά την εκτέλεση του προγραμματισμένου δρομολογίου του από Ηγουμενίτσα προς Πρίντεζι.

Στο εσωτερικό του πλοίου φέρεται, πλέον, ότι δεν υπάρχουν φλόγες παρά μόνο καπνοί, ενώ έχει οδηγηθεί ρυμουλκούμενο στη θαλάσσια περιοχή βόρεια της Κέρκυρας, όπου ρυμουλκά σκάφη συνεχίζουν τις ρίψεις νερού για να επιτευχθούν η ψύξη των μεταλλικών επιφανειών και η πτώση των θερμοκρασιών. Σε πολλά σημεία του Euroferry Olympia, κατά την κατάσβεση της φωτιάς, η θερμοκρασία ξεπέρασε τους 500 βαθμούς Κελσίου.

Η δύναμη της ΕΜΑΚ που βρίσκεται, ήδη, στο σημείο όπου είναι αγκυροβολημένο το πλοίο αναμένεται να ενισχυθεί σήμερα από 42 έμπειρα στελέχη της Πυροσβεστικής, τα οποία θα επιχειρήσουν σε όλο το πλοίο προκειμένου να εντοπίσουν τους αγνοούμενους.

Δεν αποκλείεται να γίνει προσπάθεια για τη διάνοιξη των πορτών στα γκαράζ του πλοίου, όπου οι πόρτες είναι πυροστεγείς και έχουν κλείσει. Εκτός από τη θερμοκρασία μέσα στο πλοίο, οι αναθυμιάσεις και οι καπνοί είναι ιδιαίτερα τοξικοί.

Στη θαλάσσια περιοχή όπου βρίσκεται το πλοίο υπάρχουν τρία πλωτά του Λιμενικού Σώματος, πέντε ρυμουλκά, ένα σκάφος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ενώ παραμένουν σε ετοιμότητα δύο ελικόπτερα.

Euroferry Olympia: Σε Έλληνα οδηγό ανήκει η σορός που εντοπίστηκε

Η σορός του οδηγού που εντοπίστηκε το απόγευμα της Κυριακής (20/2) στο γκαράζ 2 του φλεγόμενου Euroferry Olympia αναγνωρίστηκε από τους οικείους του. Πρόκειται για 58χρονο Έλληνα.

Η σορός του άνδρα εντοπίστηκε από άνδρες της ΕΜΑΚ σε καμπίνα φορτηγού. Στο πλοίο οι έρευνες συνεχίζονται από εξειδικευμένα συνεργεία για τον εντοπισμό των υπολοίπων 10 αγνοουμένων.

Euroferry Olympia: Η μαρτυρία του 22χρονου Λευκορώσου

«Όταν ξέσπασε η φωτιά κοιμόμουν. Όταν ξύπνησα και κατάλαβα ότι ξέσπασε φωτιά, προσπάθησα να βρω δίοδο διαφυγής αλλά δεν τα κατάφερα. Υπήρχε πολύ υψηλή θερμοκρασία και αποφάσισα να μείνω στην καμπίνα του φορτηγού. Έμεινα για δύο ημέρες και άναβα τα φώτα του φορτηγού σποραδικά για να βλέπω τι γίνεται, γιατί φοβόμουν μην πιάσει φωτιά στο γκαράζ που βρισκόμουν», είπε στις αρχές ο 22χρονος που διασώθηκε από το Euroferry Olympia και πρόσθεσε:

«Άκουγα συνέχεια θορύβους, αλλά δεν μπορώ να ξέρω από πού προέρχονταν. Βγήκα την τρίτη ημέρα που κατάλαβα ότι είχε πέσει η θερμοκρασία και για να σιγουρευτώ έπιασα τις λαμαρίνες με τα χέρια μου. Έψαχνα στα τυφλά και τελικά είδα μια πινακίδα που έγραφε “έξοδος κινδύνου”. Την ακολούθησα και κατάφερα να βγω από το σημείο που ήμουν» συμπλήρωσε.

Οι Λιμενικοί εκτιμούν πως τρία είναι τα στοιχεία που κράτησαν τον 22χρονο οδηγό στη ζωή. Καταρχήν ότι βρισκόταν στο γκαράζ – 1 όπου δεν είχε εκδηλωθεί φωτιά. Είχε εκδηλωθεί ανάμεσα στο δεύτερο και στο τρίτο deck του πλοίου. Το δεύτερο είναι πως τα γκαράζ σφραγίζονται αεροστεγώς με αποτέλεσμα να μην μπει μεγάλη ποσότητα καπνού στο εσωτερικό του. Το τρίτο, και εξίσου σημαντικό, ήταν η ψυχραιμία του.

Με πληροφορίες από ΕΡΤ και ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ