Personal Branding: Ξεχώρισε στον επαγγελματικό σου χώρο
5 βήματα για να τελειοποιήσεις τη μοναδική σου ταυτότητα
Personal Branding: Συμβουλές για να τελειοποιήσεις το δικό σου personal brand
Personal Branding. Εεεε; Το έχεις ακούσει σίγουρα από coaches και από motivational speakers. Το έχεις διαβάσει σε βιβλία και online αρθρογραφία. Ίσως έχεις αναρωτηθεί πόσο απαραίτητο είναι να ασχοληθεί κάποιος σε βάθος με την επαγγελματική του –μοναδική– ταυτότητα. Και η απάντησή είναι ΠΟΛΥ. Βασικά η σωστή απάντηση είναι: ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ από ποτέ! Ειδικά σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός είναι αμείλικτος και η ανάγκη να ξεχωρίσουμε είναι επιβεβλημένη. Μην ξεχνάς ότι σήμερα οι εργοδότες για τους μισθωτούς και οι πελάτες και οι συνεργάτες για τους επιχειρηματίες έλκονται από έντονες προσωπικότητες που έχουν «κάτι» να πουν. Αυτό το «κάτι» είναι το αποτύπωμα που αφήνει το personal brand σου.
Η θεωρία μάς λέει πως «η μάρκα (brand) είναι το άυλο άθροισμα των χαρακτηριστικών ενός προϊόντος» και κατ’ επέκταση «η προσωπική μάρκα (personal brand) είναι το άυλο άθροισμα των δικών σας χαρακτηριστικών». Ο Jeff Bezos της Amazon το είπε ακόμα καλύτερα: «Your brand is what other people say about you when you’re not in the room».
Θυμήσου: Σημασία δεν έχει ποιο είναι το πραγματικό όνομά σου, σημασία έχει το «όνομα» με το οποίο θέλεις να ταυτίζει ο κόσμος εσένα και αυτό που προσφέρεις!
Συνοψίζω τα οφέλη ενός ισχυρού personal brand σε τρία βασικά σημεία (κατ’ εμέ):
- η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης (που δημιουργεί έλξη και αυξάνει την πειθώ μας),
- το χτίσιμο της εμπιστοσύνης (καθώς η εικόνα που βλέπει ο συνομιλητής μας είναι συμπαγής και ισχυρή) και
- η μοναδικότητα (που αυτόματα μας τοποθετεί σε ένα ξεχωριστό σημείο στον χάρτη αντίληψής του και άρα αποτυπωνόμαστε ευκολότερα στο μυαλό του).
Η διαδικασία του να χτίσουμε το brand μας ονομάζεται personal branding και εν ολίγοις είναι η τέχνη του να προβάλλεις (projecting) το πρόσωπο που θα ήθελες να είσαι (και να γίνεσαι αυτό).
5 βήματα για να τελειοποιήσεις το δικό σου personal brand
Βήμα 1: Εντόπισε ποιος είσαι
Στην επιχειρηματικότητα και στο μάρκετινγκ, όπως και στο personal branding (που ουσιαστικά είναι μάρκετινγκ), όλα ξεκινούν από τη διάγνωση.
Eίναι πολύ σημαντικό να προσδιορίσεις τρεις (3) βασικούς άξονες που θα διατηρήσεις αναλλοίωτους για μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι γύρω σου θα τους εντοπίσουν και θα τους ταυτίσουν με εσένα, άρα θα δημιουργείται επανάληψη και θα επιβεβαιωθούν τα χαρακτηριστικά σου:
- Ομιλία: Ποιος τόνος φωνής σε εκφράζει; Ποιες λέξεις χρησιμοποιείς που δείχνουν τον τρόπο που σκέφτεσαι; Τι μοτίβο θετικότητας χρησιμοποιείς για να χτίσεις σχέσεις; Πόσο προσαρμόζεσαι στο πλαίσιο επικοινωνίας του συνομιλητή σου για να περνάς τα μηνύματά σου;
- Στήσιμο/Περπάτημα: Τι βηματισμό έχεις; Πώς χρησιμοποιείς τη γλώσσα του σώματός σου για να ευθυγραμμίζεις την επικοινωνία σου με τον συνομιλητή σου; Πώς στέκεσαι και τι εκφράζει αυτό;
- Ρούχα: Τα ρούχα σου ταιριάζουν με αυτό που θέλεις να προβάλλεις; Τα φοράς ή σε φοράνε; Ποια ποιοτικά χαρακτηριστικά σου τονίζουν;
Βήμα 2: Βρες τι σε διαφοροποιεί
Το έχεις ακούσει στην επιχειρηματικότητα, και μιλάω για το ανταγωνιστικό (σου) πλεονέκτημα. Ποιο είναι αυτό το ένα, το μοναδικό, το ξεχωριστό χαρακτηριστικό, δεξιότητα, ικανότητα ή προσέγγιση για το οποίο θα σε θυμάται κάποιος; Μόνο εντοπίζοντας και προβάλλοντας αυτό το χαρακτηριστικό μπορούμε να ξεχωρίσουμε, να διαφοροποιηθούμε και να δώσουμε λόγο σε κάποιον να μας επιλέξει: είτε σε επαγγελματικό είτε σε προσωπικό επίπεδο. Είμαι σίγουρος πως είσαι καλός σε πολλά πράγματα, αλλά το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα πρέπει να είναι αυστηρά ένα.
Βήμα 3: Γίνε bold
Θέλει γερό στομάχι αλλά το να ξεχωρίζεις τραβάει τα βλέμματα: κάποια θαυμασμού και κάποια αποδοκιμασίας. Πόσο καλά τα πας λοιπόν με την αρνητική κριτική; Πώς διαχειρίζεσαι το ότι κάποιος/κάποια δεν πιστεύει στην αξία της εικόνας που προβάλλεις; Πώς εμπνέεσαι και δεν τσαντίζεσαι; Θυμήσου ότι για να φανείς πρέπει να βγεις και να «φωνάξεις» το τι σε διαφοροποιεί (από το βήμα 2).
Βήμα 4: Εστίασε
Σε όρους μάρκετινγκ, εδώ μιλάω για το target group. Είναι σημαντικό να προσδιορίσεις ποιος θέλει να σε γνωρίζει με τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν έχει τόσο νόημα να προσδιορίσεις τον κοινό-στόχο σου βάσει δημογραφικών και ψυχογραφικών χαρακτηριστικών (όπως θα κάναμε σε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία), αλλά περισσότερο σε επαγγελματικούς κλάδους ή κατηγορίες. Αν καταφέρεις και προσδιορίσεις το κοινό σου, τότε θα μπορέσεις να «μιλήσεις» στη γλώσσα του, να το προσεγγίσεις στοχευμένα και να ξεχωρίσεις ευκολότερα μέσα σε αυτό.
Βήμα 5: Κάνε self-marketing!
Και αφού βρούμε το ποιος, το τι, το πώς και το σε ποιον, ακολουθεί η επικοινωνία του personal brand μας προς το κοινό-στόχο. Όλα ξεκινούν από τη διαμόρφωση του βιογραφικού σημειώματος που αναδεικνύει με σωστό τρόπο τα τυπικά σου προσόντα. Μετά ακολουθεί η αβανταδόρικη online παρουσία που πρέπει να είναι προσεγμένη, χωρίς πολλές φωτογραφίες με μαγιό, ημίγυμνος στα αποδυτήρια στο γυμναστήριο, με την κοπέλα σου ή την όποια σχέση σου ή από τα μπουζούκια. Εκτός και εάν ασχολείσαι με έναν από αυτούς τους χώρους, και τέτοιες εικόνες ενισχύουν την επαγγελματική σου εικόνα (δηλαδή προσελκύουν πελάτες). Είναι σοφό στα κοινωνικά δίκτυα να κρατάς χαμηλό προφίλ, καθώς πελάτες, συνεργάτες και εργοδότες τα κοιτούν πριν από κάθε νέα γνωριμία. Στη συνέχεια φροντίζεις το findability σου (την προσβασιμότητά σου, όπως λέμε στο σύγχρονο μάρκετινγκ) μέσω email, SMS, Viber ή Skype, καθώς πλέον οι millennials χρησιμοποιούν αυτούς τους τρόπους επικοινωνίας. Τέλος, πολύ σημαντικό είναι να συμμετέχεις ενεργά σε ομάδες και συλλόγους, καθώς οι γνωριμίες (networking) είναι δύναμη.
Καλή επιτυχία!
Ακολούθησέ με για περισσότερα tips στη σελίδα μου στο Facebook «Αναπτύσσω έξυπνα την επιχείρησή μου».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Σε ποιες περιοχές αναμένεται να χιονίσει
Η ανακοίνωση του επιχειρηματία
Τι ώρα θα αναχωρήσουν οι τελευταίοι συρμοί
Πότε θα λυθεί το πρόβλημα έκδοσης καρτών - Η ενημέρωση από τον Χρήστο Σταϊκούρα
Τι διαπιστώθηκε στο πλαίσιο ελέγχου - Η ενημέρωση προς τους καταναλωτές
Τι γυρεύουν οι άνθρωποι των καναλιών από αυτό το πλάσμα; Γιατί το τι γυρεύει η ίδια εύκολα το εντοπίζει κανείς...
«Το ρήγμα έχει ενεργοποιηθεί εδώ και περίπου πέντε μήνες»
Εκτιμάται ότι αποκόμισε από παράνομες δραστηριότητες πάνω από 100 εκατ. ευρώ
Η θλιβερή βεβαιότητα σε όλους ότι για ακόμη μία φορά η αρχική απόφαση δεν θα ίσχυε
Το βίντεο που δείχνει τη στιγμή της σφοδρής σύγκρουσης
Σκαρφαλωμένη μέσα σε σπηλιά - Στο σημείο αποκαλούμενο ως «Το μάτι του Θεού»
Ο τρίτος μέσα σε λίγες ώρες - Έγινε ιδιαίτερα αισθητός στη Βόρεια Ελλάδα
Τα δυσάρεστα γεγονότα που συνδέθηκαν με την Παρασκευή και ο φόβος για τον αριθμό 13
Πού εντοπίζονται τα σημαντικότερα προβλήματα στο οδικό δίκτυο του λεκανοπεδίου
Στο πλαίσιο εορταστικών εκδηλώσεων που διοργανώνονται στον δήμο
Οι προγνώσεις των μετεωρολόγων για το νέο κύμα κακοκαιρίας
Ποιες κατηγορίες αντιμετωπίζουν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.