Τον δρόμο για την εγκατάσταση συσκευών POS στα ταξί ανοίγει τροπολογία η οποία κατατέθηκε στη Βουλή
Τον δρόμο για την εγκατάσταση συσκευών POS στα ταξί ανοίγει τροπολογία, η οποία κατατέθηκε στη Βουλή, μέσα στο νομοσχέδιο για την Ασιατική Τράπεζα Επενδύσεων.
Όπως προβλέπεται, πλέον ο καταναλωτής θα καταβάλει το κόμιστρο στον οδηγό ταξί και όχι στον διαμεσολαβητή και την εφαρμογή του (παραδείγματος χάριν, την Uber ή την Taxibeat).
Αυτό αναμένεται να οδηγήσει σε ραγδαία αύξηση των ταξί με συσκευή POS, τα οποία είχαν εξαιρεθεί από την υποχρεωτική εγκατάσταση συσκευών για πληρωμή με κάρτα.
Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα οι χρήστες των εφαρμογών για τα ταξί πλήρωναν με την κάρτα τους για μία διαδρομή στις εταιρείες. Ο οδηγός ταξί δε χρειαζόταν να έχει POS, αφού η εταιρεία κατέθετε στη συνέχεια το ποσό (μετά την κράτηση της προμήθειας) στον τραπεζικό του λογαριασμό.
Τώρα, όμως, ειδικά όσοι συνεργάζονται με εταιρείες, όπως η Uber και η Beat, θα χρειαστεί να βάλουν συσκευή POS για να συνεχίσουν να συνεργάζονται με αυτές τις εταιρείες.
Σκληρή κόντρα ανάμεσα σε Beat και Λυμπερόπουλο
Η τροπολογία έγινε η αφορμή για να ξεσπάσει σκληρή κόντρα ανάμεσα Beat και την Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ).
Η ΠΟΕΙΤΑ εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία εξηγεί ότι με αυτή την τροπολογία απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία.
«Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής. Η αμοιβή του διαμεσολαβητή καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση σχετικού παραστατικού (τιμολογίου) και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια. Οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά φορολογική παράβαση», αναφέρει η ομοσπονδία των ταξί.
Την αντίδραση της BEAT προκάλεσε η χθεσινή ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων σχετικά με την τροπολογία η οποία προβλέπει ότι πλέον οι πληρωμές με κάρτα στα ταξί θα γίνονται με POS.
O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Beat, Νίκος Δρανδάκης, σε ανάρτησή του στο facebook, σχολίασε λέγοντας χαρακτηριστικά: «Μην παίρνετε σοβαρά τα ρεπορτάζ Λυμπερόπουλου».
Η εταιρεία με ανακοίνωσή της διευκρινίζει:
«Η ΒΕΑΤ από την πρώτη μέρα της λειτουργίας της κινείται με γνώμονα την καινοτομία, τη νομιμότητα και τη διαφάνεια και, μάλιστα, έδωσε από νωρίς τη δυνατότητα στους πολίτες να μπορούν με ταχύτητα, αξιοπιστία και ασφάλεια να απολαμβάνουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, πληρώνοντας για διαδρομές ταξί με την πιστωτική ή τη χρεωστική τους κάρτα.
Για αυτόν τον λόγο η ΒΕΑΤ θεωρεί ευπρόσδεκτη τη νομοθετική ρύθμιση που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή, η οποία δεν επιφέρει απολύτως καμία αλλαγή στη χρήση πλαστικού χρήματος για τις συναλλαγές ανάμεσα στους επιβάτες που επιλέγουν τη ΒΕΑΤ για να βρουν ταξί και τους αυτοκινητιστές που συνεργάζονται μαζί της.
Η πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση (τροποποίηση της παραγράφου 9 του άρθρου 12 του Ν.4530/2018) δεν έχει καμία επίπτωση στις δραστηριότητές της BEAT στην Ελλάδα. Αντιθέτως, παραθέτει διευκρινίσεις επί διαδικαστικών θεμάτων που επιβεβαιώνουν ακριβώς τον τρόπο λειτουργίας της ΒΕΑΤ σε πλήρη συμμόρφωση με την Ελληνική και την Ευρωπαϊκή φορολογική νομοθεσία και τη νομοθεσία για τις υπηρεσίες πληρωμών- και δεν επιφέρει καμία άμεση αλλαγή ούτε στις σχέσεις της με τους συνεργαζόμενους αυτοκινητιστές, αλλά ούτε και στις νόμιμες υποχρεώσεις τους.
Είμαστε βέβαιοι ότι οποιαδήποτε άλλη αναφορά προς την αντίθετη κατεύθυνση δεν μπορεί παρά να είναι εσφαλμένη ερμηνεία του νόμου.
Η ΒΕΑΤ εφαρμόζει με συνέπεια τους νόμους της χώρας και θα συνεχίσει να δίνει διέξοδο στους αυτοκινητιστές των ταξί στις ηλεκτρονικές συναλλαγές τους, ακόμα και εάν αυτοί δεν διαθέτουν POS, σε απόλυτη συμμόρφωση με τη νομοθεσία».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρόκειται για πολύ δύσκολη μεταφορά διότι απαιτείται ειδικός εξοπλισμός
Η αστυνομία προχώρησε σε μία προσαγωγή υπόπτου
Όπως εξηγεί, ένιωσε την ανάγκη να μιλήσει ανοιχτά
Το συγκεκριμένο τμήμα είχε διακοπεί από τις 11 το πρωί
Ξεκίνησε έρευνα για τις συνθήκες του συμβάντος
Νέος νόμος φέρνει ψηφιακό σύστημα καταγραφής παραβάσεων - Στόχος η πρόληψη τροχαίων
Αναλυτικά οι διακοπές κυκλοφορίας σε βασικές οδούς της πρωτεύουσας την Κυριακή το πρωί
Η πρόγνωση για την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου από το meteo και την ΕΜΥ
Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης διασώθηκαν δύο άνθρωποι
Έχουν γίνει ήδη δεκάδες προσαγωγές
Οι σταθμοί του μετρό «Σύνταγμα» και «Πανεπιστήμιο» έχουν κλείσει από τις 17:00
Αυτό προκύπτει από την ετήσια έρευνα του περιοδικού International Living
Τι ακολουθεί μετά τον Byron
Λόγω των πλημμυρικών φαινομένων
Παράλληλα, στη Βοιωτία, ο κόμβος της Θήβας παραμένει κλειστός από χθες
Οι επιστήμονες προβλέπουν βροχοπτώσεις έως το απόγευμα - Σε επιφυλακή η Πολιτική Προστασία
Δείτε τον χάρτη του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών με τις υψηλότερες καταγραφές στη χώρα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.