- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Γερασμένα και ρυπογόνα τα σχολικά λεωφορεία στην Αθήνα
Με χαμηλότερη οδική ασφάλεια και αύξηση θνησιμότητας
Τα τουριστικά και σχολικά λεωφορεία που κινούνται στην Αθήνα έχουν μέσο όρο ζωής άνω των 27 ετών και διαθέτουν παλαιότερη τεχνολογία που ισούται με χαμηλότερη οδική ασφάλεια και αύξηση θνησιμότητας. Σήμερα στην πρωτεύουσα υπάρχουν μόλις 120 τελευταίας τεχνολογίας λεωφορεία φυσικού αερίου και 104 νέα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία από τα 2.021 συνολικά οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους.
Η επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τα παλιά λεωφορεία είναι μεγάλη, καθώς αυτά που φέρουν τεχνολογία Euro Ι (1994) εκπέμπουν 8 γραμμάρια NOX ανά χιλιόμετρο, τα Euro II (1997) εκπέμπουν 7 γραμμάρια ΝΟΧ ανά χιλιόμετρο, τα Εuro ΙΙΙ (2002) εκπέμπουν 5 γραμμάρια ΝΟΧ ανά χιλιόμετρο, το Euro IV(2007) εκπέμπουν 3,5 γραμμάρια ΝΟΧ το χιλιόμετρο, το Euro V (2010) εκπέμπουν 2 γραμμάρια ΝΟΧ ανά χιλιόμετρο, ενώ τα τελευταίου τύπου λεωφορεία (Euro VI-2014) εκπέμπουν μόλις 0,4 γραμμάρια.
Από την άλλη δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε το γεγονός ότι πριν από λίγα χρόνια ξεκίνησε η χρήση φυσικού αερίου από ορισμένα αστικά λεωφορεία που μπορεί να ωφέλησε περιβαλλοντολογικά την Αθήνα, αλλά σε μικρότερο βαθμό σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις. Παρά την προσπάθεια σήμερα η Αθήνα παρέμεινε μια ρυπαρή κυκλοφοριακά πόλη, καθώς το 50% του στόλου (όλων των καυσίμων) είναι παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Την ίδια στιγμή που οι περισσότερες Ευρωπαϊκές πόλεις έχουν ήδη προβεί στην αντικατάσταση παλιότερων λεωφορείων τους με καινούρια, που είτε συγκαταλέγονται στην EURO VI αντιρρυπαντική τεχνολογία, είτε χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα που αποφέρουν μηδενικούς ρύπους.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες
Τι αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες
Τι αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες
Ο καιρός των επόμενων ημερών
Ο χάρτης που δείχνει τους κεντρικούς οδικούς άξονες που αντιμετωπίζουν προβλήματα
Άρπαξαν ένα ζευγάρι παπούτσια
Πώς ονομαζόταν το πρώτο ελληνικής κατασκευής τρόλεϊ;
Τι πρέπει να γνωρίζουν οι δικαιούχοι
Μικρή πτώση θερμοκρασίας - Αναλυτική πρόγνωση από το meteo και την ΕΜΥ
Πρόκειται για πολύ δύσκολη μεταφορά διότι απαιτείται ειδικός εξοπλισμός
Η αστυνομία προχώρησε σε μία προσαγωγή υπόπτου
Όπως εξηγεί, ένιωσε την ανάγκη να μιλήσει ανοιχτά
Το συγκεκριμένο τμήμα είχε διακοπεί από τις 11 το πρωί
Ξεκίνησε έρευνα για τις συνθήκες του συμβάντος
Νέος νόμος φέρνει ψηφιακό σύστημα καταγραφής παραβάσεων - Στόχος η πρόληψη τροχαίων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.